Toon posts:

partities maken

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik ben hier nieuw en heb dit forum leren kennen door een lerar die ik heb in een cursus pc- en netwerktechnieken die ik sinds kort volg.

Mijn eerste vraagje hier (er komen er ongetwijfeld nog) is de volgende:

Ik heb op mijn pc windows xp pro staan en zou (om zelf beetje te experimenteren enzo) graag naast de xp win2000 en linux draaien (en later eventueel als dat gaat win2003 server)

Ik zou dus een 2de (voor win2000) en 3de (linux) partitie nodig hebben op mijn pc, maar ik wil mn huidige windows er niet voor moeten te formateren.
Partition magic kan k ni gebruiken (demoversie staat niet toe om op te slaan) en ik ga er niet voor betalen.

zijn er gratis alternatieven voor partition magic of is er een andere mannier om toch partities bij te maken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gebruik de windows setup of fdisk ofzo. Maak een image van je huidige OS en zet die daarna gewoon terug.

verder kun je het beste eens hier Opslagmedia & I/O Controllers kijken (want dit heeft niets met Processors, Mobos of Geheugen te maken).

en dan zeker dit topic: OM FAQ / Beleid

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 05-09-2006 21:16 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Softwarerequests hebben niks met Processors, Moederborden en Geheugen te maken. Ook ontbreekt het in je topicstart het een en ander aan aantoonbare research. Wat heb je tot dusver allemaal al uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten behalve de voor de hand liggende PartitionMagic?

Inkoppertje: [google=download freeware partition resize software]

Dit topic gaat dan ook dicht met een verzoek om de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens aandachtig te doornemen voor een uitleg over de werking van dit mooie forum ;)

Dit topic is gesloten.