Toon posts:

Warmteprobleem met gloednieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar dagen mijn nieuwe pc, zoals gewoonlijk de onderdelen apart gekocht en zelf in elkaar gezet.

Nu heb ik gezien dat mijn dure mobo erg warm word, 50° om precies te zijn :/
Afbeeldingslocatie: http://img321.imageshack.us/img321/3127/naamloosoo9.jpg

op de screenshot te zien is ook de aux erg hoog, ik denk dat het met het geluid op het mobo te maken heeft of niet?

Systeem info:

Proc: Core 2 Duo E6600
Mobo: P5W DH Deluxe
Graka: GeForce 7900 GT
Case: Thermaltake Armor
Voeding: OCZ 520Watt EZmod

Geluid gebruik ik momenteel onboard, vorige pc's hadde altijd rond de 30° en nu heb ik eens een duurder mobo gekocht en de temp is zeer hoog :(

Kan het de case zijn?

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-01 14:00
Kijk eens of het net zo warm is als je de kast open hebt en er een grote ventilator op hebt. Zorg anders voor andere cooling (meer fans).

Verwijderd

Controleer de waarde's met een echte thermometer, de bios/software heeft niet altijd gelijk!
Is de kast/moedernbord echt zo warm?

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 20:23
Sommige programma's lezen de temperatuur sensors niet goed uit van je moederbord... Probeer eens een anternatief programma zoals speedfan. Sommige programma's geven bij mij aan dat mijn CPU 127 (!) graden is, terwijl speedfan het bij mij altijd bij het rechte eind lijkt te hebben...
[EDIT]
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:25:
<knip>
op de screenshot te zien is ook de aux erg hoog, ik denk dat het met het geluid op het mobo te maken heeft of niet?
<knip>
Geluid gebruik ik momenteel onboard, vorige pc's hadde altijd rond de 30° en nu heb ik eens een duurder mobo gekocht en de temp is zeer hoog :(
Sinds wanneer zit er een temperatuursensor op een geluidschippie? Dat lijkt me wel heel erg onwaarschijnlijk

[ Voor 66% gewijzigd door Bebob_NL op 05-09-2006 20:31 ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-02 18:26
Ik heb ook een P5WDH Deluxe en m'n temp is nu 46 graden dus blijkbaar is het normaal ;(
Wil het zelf ook wel anders zien maarja is geen actieve koeling he.

Verwijderd

Ik denk dat de Aux je videokaart is, voor een videokaart is 80 graden wel warm, maar nog niet echt iets om je zorgen over te maken (GPU kan veel meer hebben dan CPU)

Ook lijkt het me best wel sterk dat je mobo warmer is dan je CPU(die behoorlijk koel is), maar misschien is het de Northbridge die 50 graden is.

Ik denk dat je het beste even wat casefan's kan plaatsen om de warme lucht de kast uit te blazen, en een kritisch naar de airflow in de kast kijken (kabels een beetje opruimen etc)

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat de Aux je videokaart is, voor een videokaart is 80 graden wel warm, maar nog niet echt iets om je zorgen over te maken (GPU kan veel meer hebben dan CPU)
als je zijn plaatje had bekeken zag je dat de GPU er alreeds onder stond vermeld, en is de aux dus niet de videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Er staan al redelijk veel fans in hoor, 1 van 120mm aan de achterkant en erboven nog 1 van 80mm, en vooraan de case nog 1 van 80mm. De fan die vanboven zat heb ik er uitgehaalt omdat de voedingskabels in de weg zaten.

De GPU heeft 50 graden, omdat WoW aan stond op het moment van de sreenshot, normaal heeft hij in de 35°

Ik voel niet echt warmte van het mobo, redelijk koel het Asus programma BIOS en everest geven alle drie 50° aan. Waarschijnlijk wel omdat ze de dezelfde meters gebruiken :)

ook speedfan geeft deze temps weer Afbeeldingslocatie: http://img390.imageshack.us/img390/3505/naamloossav1.jpg

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-01 12:32
Zet in speedfan speed03 op 0%... je temperatuur probleem verdwijnt dan. Is een vage bug ofzo die ik ook heb. Niks ernstig dus

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd

Topicstarter
Potame schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:28:
Zet in speedfan speed03 op 0%... je temperatuur probleem verdwijnt dan. Is een vage bug ofzo die ik ook heb. Niks ernstig dus
Inderdaad, die aux temp is nu weg maar mijn mobo heeft nog steed 50° :'(

Verwijderd

kijk hiereens?

Verwijderd

M.Koers schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:30:
Ik heb ook een P5WDH Deluxe en m'n temp is nu 46 graden dus blijkbaar is het normaal ;(
Wil het zelf ook wel anders zien maarja is geen actieve koeling he.
Ik heb ook het zelfde probleem nu. Heel nieuw systeem CPU is 43 graden maar mijn MOBO die is nu 55 graden ?? AI probe geeft dit aan. En ik heb nog niet OC gedaan of iets zwaars uitgevoerd. Ik zit alleen in windows nu. Hoe krijg ik dit nou omlaag ??? welk onderdeel op de MOBO moet ik koelen om dit omlaag te krijgen?

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 16:50
Ik denk dat het de Northbridge is die passief gekoeld wordt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 21:46:
[...]

Inderdaad, die aux temp is nu weg maar mijn mobo heeft nog steed 50° :'(
Dat is toch niet erg? 50° is toch acceptabel zet hem is onder load zolang het onder 80° is moet je toch niet klagen! het zal zeker niet in brand gaan schieten ;)

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:12

leandres

ook nog?

Ik las in een ander topic dat iemand zei dat het volgens Asus normaal is dat de P5W DH DeLuxe een werktemperatuur heeft van 50 graden. Mijnte is overigens 39 graden...

XXlerator in Asus p5w Dh Delux warm?

[ Voor 24% gewijzigd door leandres op 30-09-2006 11:23 ]

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Pagina: 1