Hallo,
Ik heb 2 PCs op 1 Versatel router aangesloten. 1 Is mijn vaste PC, een P4, en 1 is een P3 die ik installeer voor iemand. Op de P4 heb ik in ider geval geen last, nooit gehad ook.
Ik heb eerder al deze post geopend:
netwerkinstellingen resetten
Het vreemde is dat ik altijd goed kon werken op die P3 onder Ubuntu, en nu ik XP wil installeren, deed hij het ook(dus het verbinden van de PC met het netwerk). Ik kon ook heel goed internetten. Zo heb ik bijvoorbeeld heel goed 68 MB aan updates kunnen installeren binnen 35 minuten.
Vervolgens moest ik een paar dingen installeren:
1. Outpost geinstalleerd.
2. NOD32 geinstalleerd
Internet deed het nog steeds
3. Geluidskaart installeren, reboot door de setup van de geluidskaart
4. Outpost doet niets. NOD32 doet niets. Ze staan allerbij in Process Explorer(die staat in mijn startup folder) en worden gestart met de /waitservice optie, onder explorer genest.
5. Na 3 a 5 minuten start hij door, en de PC is bezig een netwekadres te verkrijgen. Oneindig lang.
Dit heb ik geprobeerd:
1. router resetten. Via de resetknop.
2. Netwerkkaart verwijderen in windows XP(bij de P3)
Hij start wel meteen door met NOD32 en Outpost nu, maar blijft zoeken.
Komt dit iemand bekend voor? Alles werkt via goede netwerkkabels UTP.
Ik ben er zelfs niet van overtuigt dat de PC het straks bij een vriendin niet doet. Misschien ligt het aan mijn netwerk.
Wat ik nog niet heb geprobeerd:
1. Misschien heb ik op de P4 "internet delen" aanstaan ofzo. Of conflicteerd dit met de P3 op 1 of andere manier. Ik weet niet of en hoe ik instellingen moet resetten op de P4.
Groetjes jmk
Ik heb 2 PCs op 1 Versatel router aangesloten. 1 Is mijn vaste PC, een P4, en 1 is een P3 die ik installeer voor iemand. Op de P4 heb ik in ider geval geen last, nooit gehad ook.
Ik heb eerder al deze post geopend:
netwerkinstellingen resetten
Het vreemde is dat ik altijd goed kon werken op die P3 onder Ubuntu, en nu ik XP wil installeren, deed hij het ook(dus het verbinden van de PC met het netwerk). Ik kon ook heel goed internetten. Zo heb ik bijvoorbeeld heel goed 68 MB aan updates kunnen installeren binnen 35 minuten.
Vervolgens moest ik een paar dingen installeren:
1. Outpost geinstalleerd.
2. NOD32 geinstalleerd
Internet deed het nog steeds
3. Geluidskaart installeren, reboot door de setup van de geluidskaart
4. Outpost doet niets. NOD32 doet niets. Ze staan allerbij in Process Explorer(die staat in mijn startup folder) en worden gestart met de /waitservice optie, onder explorer genest.
5. Na 3 a 5 minuten start hij door, en de PC is bezig een netwekadres te verkrijgen. Oneindig lang.
Dit heb ik geprobeerd:
1. router resetten. Via de resetknop.
2. Netwerkkaart verwijderen in windows XP(bij de P3)
Hij start wel meteen door met NOD32 en Outpost nu, maar blijft zoeken.
Komt dit iemand bekend voor? Alles werkt via goede netwerkkabels UTP.
Ik ben er zelfs niet van overtuigt dat de PC het straks bij een vriendin niet doet. Misschien ligt het aan mijn netwerk.
Wat ik nog niet heb geprobeerd:
1. Misschien heb ik op de P4 "internet delen" aanstaan ofzo. Of conflicteerd dit met de P3 op 1 of andere manier. Ik weet niet of en hoe ik instellingen moet resetten op de P4.
Groetjes jmk
Yippie kayak, other buckets!