netwerkinstellingen resetten

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:07
Ik heb een probleem: Ik heb een tele2-router met 2 UTP ingangen en 1 PC staat altijd aangesloten.
Omdat ik voor een vriend zn PC ging installeren heb ik de 1 vrije poort gebruik voor zijn PC, om een aantal zaken te updaten. Daarbij leek het me ook handig om via een netwerk wat zaken te backuppen voordat ik zijn PC opnieuw installeerde.

1. Ik heb op MIJN pc netwerk geconfigureerd en een drive geshared(windows XP wizard). Ging goed
2. via een live CD heb bestanden van ZIJN PC op MIJN pc gezet. Ging goed
3. Op zijn PC Windows XP geinstalleerd. Ging goed
4. Op zijn PC op internet geweest. Ging goed
5. Netwerk ingesteld, bestands, en printerdeling ingeschakeld(wizard). Windows vraag ZIJN pc te herstarten.
6. MIJN PC geeft een fout: iets in de trend van: "systeemfout: de naam bestaat al"
7. ZIJN pc is continu bezig met het zoeken van een netwerkverbinding -> er gebeurd verder niets.
8. Computernaam, werkgroep, en beschijving op ZIJN pc veranderd, geen effect, zie 7.

Nu wil ik graag alle netwerkinstellingen die ik heb gedaan op ZIJN pc resetten. DIt heb ik geprobeerd:
1. De netwerkadapter verwijderen. PC herstart -> Vindt de adapter -> en gaat oneindig lang zoeken.
2. "NETSH INT IP RESET" (gegoogled, maar helaas foutmelding...)
3. gebladerd door T.NET FAQ thuisnetwerken.

Ik ga er vanuit dat dit niets hardwarematigs is, alles deed het 100% voordat ik de wizard op ZIJN PC instelde.

Ik ben een beetje onervaren op het gebied van netwerkend, maar die wizards zagen er heel eenvoudig uit, dus ik dacht, dat kan ik! Maar helaas.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groetjes Jmk

ps De tele2 router heeft 4 UTP poorten 2 voor PCs, poort 3(MIJN PC) en poort 4(ZIJN pc)

Yippie kayak, other buckets!

• jmk
update: Ik heb windows maar even opnieuw geinstalleerd, dat was het snelst.

Ik zag trouwens in de log files van outpost firewall dat er wel NET-BIOS verkeer is tussen het de IPs MIJN, ZIJN, en de router....

Vreemd dat het niet gelukt is. Voordat ik met het netwerk aan de gang ga maak ik eerst een ghost image |:(

Misschien toch leuk als iemand op mijn vraag in de TS beantwoord, anders is het zo'n got-vervuiling deze post. :D

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
werkte je met statische ip's?

• jmk
Nee, met dynamische.

De standaard instellingen van Windows na een verse install zijn volledig automatisch volgens mij.(daarmee bedoel ik: Automatisch toe laten kennen van een IP adres, automatisch een DNS server instellen)

Ik installeer altijd een WinLite CD met alle updates, installeer dan outpost(firewall) en antivirus, daarna sluit ik mijn netwerkkabel aan.
Outpost heeft "detectie" van ip-adress aanstaan standaard, dus het kan ook zijn dat Outpost een IP aanvraagd als hij ziet dat er een DHCP apparaat aanwezig is.

iig, na een verse install werkt alles. Ik hoefte trouwens ook helemaal geen netwerk in te stellen ofzo, wat bleek: ik kon via Total Commander gewoon op mijn shared op MIJN pc komen. 2,5 uur bezig geweest om uit te zoeken waar het aan lag. Waarschijnlijk iets in de systeem/netwerk instellingen van Windows.

Maar er moet toch iets zijn om alles weer naar de default "factory settings" van Windows te zetten? Des noods inclusief verwijdering van de NIC en sporen die hij achterlaat. Windows vindt de NIC toch zo weer.