Toon posts:

Haperend internet: ADSL modem --> Wireless Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een aantal dagen internet via de wireless router, met wisselend succes. Zo doet Skype het bijvoorbeeld beter als ik de netwerkkabel van de ADSL modem direct inplug. Af en toe laden pagina's niet, maar als ik dan dezelfde pagina nog een keer opvraag, staat hij meteen op het scherm.
Het uitzetten van de firewall heeft geen merkbaar effect.

Toen ik net alles opstartte (computer + routers) had ik slecht internet via de wireless. Pingen naar de DNS lukte vaak niet, maar de configschermen van beide modems waren gewoon bereikbaar. Het aan- en uitzetten van de modems hielp niet, maar toen ik vervolgens de netwerkkabel van de ADSL modem direct in de laptop inplugte, had ik meteen internet.

Ik heb het netwerk precies zo ingesteld zoals we in dit topic hebben doorgenomen, dus:

ADSL Modem --(kabel naar LAN)--> Wireless Router >>>> Client

Modem: 192.168.10.1 (DHCP aan)
Wireless: 192.168.10.2 (DHCP uit)
Client: 192.168.10.10

Heeft iemand enig idee wat dit zijn kan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 10:42 ]

Verwijderd

Kijk of er een nieuwe firmware uit is voor je router en update de driver van je netwerkkaartje.

Staat de router ver van je draadloze computers/laptops?

Verwijderd

Topicstarter
De firmware is up-to-date, zowel die van de router als van de ADSL modem. Ik heb een Acer laptop met ingebouwde wireless en normaal gesproken geen probleem op andere wireless netwerken.

Momenteel staan de wireless router en de laptop 50 centimer van elkaar vandaan. De ontvangst is optimaal.