Toon posts:

Koppelen Wireless Router met ADSL modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het koppelen van een wireless router aan een ADSL modem.

Waar gaat het om:

- Wireless Router is een Conceptronic C54RAP4 (192.168.2.1)
- ADSL Modem is een D-Link DSL-302 T (192.168.10.1)

Afgezonderd van elkaar werken ze goed. Met een netwerkkabel heb ik internettoegang via het modem en de router kan ik ook benaderen.

Als ik mijn computer wireless verbind met de router, en die weer met een kabel verbindt aan het modem, heb ik echter geen internet.

Ik heb al heel wat geprobeerd om het op te lossen, maar tot nu toe heeft het niet gewerkt. Zo heb ik de NAT van de Router uitgeschakeld en de DHCP uitgeschakeld.

Kan iemand mij verder helpen? Ik weet dat dit probleem wellicht al eerder is aangekaart, maar alle oplossingen van vergelijkbare problemen hebben tot nu toe niet gewerkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 01:07 ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ip adres van het AP op 192.168.10.2 instellen.
dhcp op AP uitzetten
kabel LAN poort Router -> LAN poort AP wel ff een cross gebruiken waarschijnlijk. WAN poort van je AP links laten leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb je instructies opgevolgd, maar helaas biedt het nog geen oplossing.

Onderstaand plaatje is een screen van de config van mijn router.

http://img344.imageshack.us/my.php?image=conceptronicgp2.jpg

Na het instellen heb ik de router via de kabel verbonden met het modem.

Vervolgens kan ik wireless geen verbinding maken met de router.

Ben ik iets vergeten, of doe ik iets fout? Wie kan me verder helpen?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

krijg je wel een ip via wireless en welk ik dan. Eventueel ff het ip op je pc ook vast instellen. De handleiding is er redelijk duidelijk in namelijk. De 4 lan poorten zijn om een pc of ander netwerk aan te koppelen. Sowieso hebben al die AP met 4 LAN en 1 WAN poortjes dezelfde chip volgens mij.
Heb je wel link tussen je AP en je router.
oveigens het zijn suggesties geen instructies. Voor als ik zometeen zeg gooi je AP maar ui thet raam het is troep

[ Voor 20% gewijzigd door TrailBlazer op 31-08-2006 11:09 ]

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-03 17:45
Wat je natuurlijk ook kunt doen is de modem een ander ip geven in bijvoorbeeld de 10.0.0.x range. De DHCP van de modem aan laten staan. De wireless router koppelen met de modem via de wan poort van de wireless router. En de instellingen van de wireless router default laten staan. Dus met DHCP.

schematisch

client (ip via dhcp) --> wireless router (lan default: 192.168.1.1 wan: dhcp van dlink modem) --> dlink

Dan kun je als het goed is wireless verbinding maken naar de wireless router en krijg je een ip van deze router en kun je verbinding maken met internet.

For rent

Verwijderd

Topicstarter
Zoals Trailblazer aangaf heb ik de IP op de comp. vast ingesteld en de kabel aan een LAN poort op de router gekoppeld.

Resultaat: nog steeds geen internet, al kan ik wireless wel de ADSL modem aanroepen.

Ondertussen probeer ik ook de suggestie van j_v_malsen.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:30:
Zoals Trailblazer aangaf heb ik de IP op de comp. vast ingesteld en de kabel aan een LAN poort op de router gekoppeld.

Resultaat: nog steeds geen internet, al kan ik wireless wel de ADSL modem aanroepen.
dus wireless client ->AP->modem gaat dan wel goed?
Wat is je default gateway dit moet niet je AP zijn maar het ip van je router.
Mischien werkt de methode hierboven ook wel. Je gaat echter 2 keer nat toepassen en dat is in dit geval niet nodig. Ook hebben die goedkope AP wel eens wat moeite om veel verkeer te routeren.

[ Voor 20% gewijzigd door TrailBlazer op 31-08-2006 11:37 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Dlink adslmodem als dhcp server instellen.
Conceptronic AProuter automatisch een ip laten verkrijgen, en ook dhcp laten zijn.
Kabeltje van dlink naar wan poort conceptronic, zelf handleiding checkken of dat straight of cross moet zijn.

Pc automatisch ipadres laten krijgen, en dan zou het moeten werken.

Je conceptronic is wat je pc's van ipadressen voorziet, en alle benodigde info om buiten je lan te komen.
De conceptronic weet dat hij die info van de Dlink kan krijgen, die het op zijn beurt weer op internet gaat zoeken.

Het enige wat echt van belang is zijn je ipadressen.
Tussen Dlink en Conceptronic zit je (volgens jouw gegevens) in het 192.168.10.x netwerk.
In je lan gebruik je het 192.168.2.x netwerk.
Die moeten anders zijn, anders raken de routers de kluts kwijt.

Abort, Retry, Quake ???

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zoals ik zeg dan ga je 2 keer NAT doen en je gaat mischien een hoop verkeer routeren over een goedkoop AP. Dit wil je niet geeft extra latency/problemen het enige wat je bespaart is een LAN poortje op je AP

• aZuL2001
Ik heb nergens gelezen dat het om veel verkeer gaat.
Gezien de hardwarekeuze (Conceptronic) zal dat ook wel niet, behalve p2p misschien.

Verder is er geen enkel bezwaar om twee keer nat toe te passen.
Ja het is een extra hop, maar de latency die je daardoor krijgt is voor de meeste thuisgebruikers maar ook gamers te verwaarlozen.
En die problemen heb ik nog nooit meegemaakt, maar is mij zoals jij het stelt wat te algemeen. In ieder geval zonder extra info is dit imho niet iets om rekening mee te houden.

Het gaat waarschijnlijk om een eenvoudige thuissituatie. Dan voldoet dit.

Abort, Retry, Quake ???

• j_v_malsen
Je kunt natuurlijk de buitenste router (dlink) ook in bridge mode zetten. Dan heb je het NAT probleem in principe niet meer. En of de latency nu echt merkbaar is. Als je daar prioriteit aan stelt dan koop je ook geen conceptronic router.

For rent

Verwijderd

Topicstarter
Trailblazer; ik heb het volgende ingesteld. (zie screen)

Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/273/tcpdg3.jpg

Dan nog steeds heb ik hetzelfde probleem. Via wireless kan ik verbinding maken met de modem, maar niet met het internet.

Overigens kan ik geen verbinding meer maken met het configuratie scherm van de wireless router; dit klopt?

• aZuL2001
Als je niet weet hoe het werkt met tcpip, waarom ga je het dan handmatig instellen ?

DHCP stond standaard aan op die apparaten, en geeft de juiste info door zodat het wel werkt.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het handmatig ingesteld, omdat dat de suggestie was van Trailblazer.

Ik ga nu jullie oplossing proberen.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

stel het als volgt in.
ip van je router is nu 192.168.10.1
ip van je AP is 192.168.10.2
ip van je PC is 192.168.10.10 met gateway 192.168.10.1
overigens dat internet niet werkt komt omdat je geen DNS servers hebt ingesteld. Als het goed is heb je die gekregen van je isp. Waarschijnlijk kan je die ook instellen op 192.168.10.1
Kan je op dit moment wel pingen naar 194.109.6.66 bijvoorbeeld.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

aZuL2001 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:59:
Ik heb nergens gelezen dat het om veel verkeer gaat.
Gezien de hardwarekeuze (Conceptronic) zal dat ook wel niet, behalve p2p misschien.

Verder is er geen enkel bezwaar om twee keer nat toe te passen.
Ja het is een extra hop, maar de latency die je daardoor krijgt is voor de meeste thuisgebruikers maar ook gamers te verwaarlozen.
En die problemen heb ik nog nooit meegemaakt, maar is mij zoals jij het stelt wat te algemeen. In ieder geval zonder extra info is dit imho niet iets om rekening mee te houden.

Het gaat waarschijnlijk om een eenvoudige thuissituatie. Dan voldoet dit.
het voldoet ook wel het is alleen ranzig IMHO om twee keer nat toe te passen en een onnodige hop toe te voegen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, alles ingesteld zoals je voorstelde.

Nog steeds geen internet, maar ik kan wel het configscherm van allebei (modem + router) bereiken.

Pingen lukt en wellicht interessant; Skype werkt gewoon.

• j_v_malsen
@Trailblazer, ik geef je gelijk dat de oplossing met 2 dhcp servers niet de schoonheidsprijs verdient maar aangezien TS zo te zien niet het fijne weet van netwerken leek het mij wel de makkelijkste en snelste oplossing. Daarintegen is de optie die jij geeft zeker geen verkeerde.

For rent

• j_v_malsen
Post voor de zekerheid anders je eigenschappen van de TCP/IP nog een keertje? Zoals ze nu staan?

[ Voor 10% gewijzigd door j_v_malsen op 31-08-2006 12:58 ]

For rent

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/3140/tcpipxq5.jpg

Volgens mij ingevuld zoals Trailblazer het aangaf. Overigens heeft de ISP geen DNS gegeven. Direct via de modem (zonder router ertussen) is de DNS ook niet gespecificeerd. Ik weet niet of dit nog wat uitmaakt.

Dus, daarnet had ik geen internet, kon ik wel pingen naar 194.109.6.66 en had ik wel Skype.

• j_v_malsen
Lijkt op het eerste gezicht goed wat je ook even kunt proberen is de primairy en de secondairy te vervangen door:

1e 213.197.28.3
2e 213.197.30.28

En kijken of je dan internet op kunt?

For rent

Verwijderd

Topicstarter
Fantastisch! Ik schrijf dit bericht met een draadloze verbinding.

Bedankt voor de hulp mensen. _/-\o_

Stel dat ik volgende week een andere laptop aan wil sluiten op het netwerk, dan moet ik gewoon alle TCP/IP settings hetzelfde invullen, behalve het IP adres? (ipv 192.168.10.10 --> 192.168.10.11)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je probleem is nu gewoon dat je de DNS servers nog goed moet invullen. De provider heeft echt wel een DNS server staan. Het ip adres wat ik je opgaf is overigens de DNS server van XS4All. Ik weet alleen niet of die DNS requests van buitenaf toestaan.
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:17:
Fantastisch! Ik schrijf dit bericht met een draadloze verbinding.

Bedankt voor de hulp mensen. _/-\o_

Stel dat ik volgende week een andere laptop aan wil sluiten op het netwerk, dan moet ik gewoon alle TCP/IP settings hetzelfde invullen, behalve het IP adres? (ipv 192.168.10.10 --> 192.168.10.11)
Wat je nu nog even kan proberen is de DHCP server van je router aan te zetten (als hij dat niet staat) en je pc op DHCP zetten natuurlijk. dan kijken wat hij doet. Je hebt nu een basic functionerend netwerk nu kan je features gaan toevoegen zoals DHCP.

[ Voor 57% gewijzigd door TrailBlazer op 31-08-2006 13:24 ]

• j_v_malsen
Ja dat kan, wat natuurlijk nu de uitdaging is de instellingen automatisch via dhcp uitgereikt worden, dan hoe je jezelf geen zorgen te maken als er een andere pc aangesloten moet worden, deze krijgt dan automatisch zijn instellingen.

For rent

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zorg wel dat de DHCP server niet het ip adres van je AP probeert uit te delen. Dan krijg je allemaal rare problemen.

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 10:43 ]

Pagina: 1