Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag over een bepaalde dll

Pagina: 1
Acties:

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 13:28

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Hallo,

Heb nu net een melding gekregen dat er een virus staat in de map: C:\WINDOWS\system32

NOD32 Geeft het volgende bericht:

C:\WINDOWS\system32\winnmj32.dll is geïnfecteerd met Trojan.Nebuler

Is dit een dll als virus of is het een programma dll dat is geinfecteerd met een virus. Ik heb met Google gezocht maar niks gevonden. Alvast bedankt.

PcExpert

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-11 20:46
Gewoon wegknikkeren..

Die Dll komt me niet echt bekend voor, en als Google ook al weinig results geeft, lijkt me dat wel duidelijk.

Je kunt ook nog het bestand laten scannen door een online scanner (of via de Jotti scandatabase)
(http://virusscan.jotti.org/)

[ Voor 33% gewijzigd door Hoyden op 05-09-2006 09:39 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb dat file niet eens op mijn computer. Nu is dat in een corporate omgeving, en ik weet nooit of dat inhoudt dat juist alles of bijna niets is geinstalleerd.
Ik zou het file eens hernoemen en kijken of de computer nog loopt. Ook even zoeken in de registry of er registersleutels naar dat file verwijzen en die verwijderen.

Signatures zijn voor boomers.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Gewoon weggooien.
Als het een kritiek systeemebstand blijkt vraagt XP vanzelf om de installatie CD om een fris kopietje terug te zetten.

Vergeet het bestand niet ook uit de restore-map (/DriverCache meen ik) te verwijderen, anders zal XP hem van daaruit terug plaatsen, terwijl de kans groot is dat die ook besmet is.

Overigens weet Google deze DLL wel degelijk te vinden; http://www.google.nl/sear...um=100&hl=nl&lr=&filter=0

[ Voor 28% gewijzigd door frickY op 05-09-2006 09:59 ]

• gsteen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-01-2020
De naam die je noemde "Trojan.Nebuler" leverde ook een aantal hits op. Waaronder deze . Als ik dit zo lees zijn er meedere bestanden die door deze trojan geplaatst worden. 'k Zou je systeem dus even goed nalopen.

"In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is."

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Lees anders ook eens Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten en Beveiliging en Virussen - FAQ door, daar staan wat handige programma's genoemd, alsmede wat we verwachten dat er in je TS staat. ;)

Signature

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 13:28

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
@frickY

Ik zocht op winnmj32.dll . Daar krijg je bij google maar 3 results voor.en zowaar.... NOD32 heeft het dlletje overmeesterd en in quarantine geplaatst. Nou maar hopen dat de aanval die steeds door winlogon.exe werd gepleegd ook over is. (laten we hopen dat dat virus in verbinding stond met winlogon en dat het nu over is).

Bedankt voor jullie support!

PcExpert

[ Voor 64% gewijzigd door GiantLeap op 05-09-2006 16:51 ]

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Pagina: 1