Het begon allemaal met ...
Core 2 E6300
AsRock 775Dual-VSTA
Cheap DDR (2x 512MB), later cheap DDR2 geheugen (2x 1GB)
X1600 AGP, later X1600 PCI-e
De setup en installatie geen probleem, maar het systeem was verre van stabiel: Need For Speed Underground 2 loopt op verschillende niet reproduceerbare momenten vast.
Na veel posts in [Ervaringen] Het Asrock 775Dual-VSTA topic, heb ik maar een Asus P5B gekocht.
Ik dacht: problemen over... no way dus: direct bleek dat één van de 1 GB DDR2 reepjes gewoon niet werkte in de P5B terwijl in de AsRock werden er geen concrete fouten gemeld.
Ander cheap geheugen geeft dezelfde 'onregelmatige' problemen.
Ik vermoed nu daarom dat het een probleem van de voeding is, hoewel de spanningen redelijk stabiel lijken (A-Open QF50C kast met idem voeding).
Vanmiddag haal ik een Cooler Master 380 of 430 Watt voeding (ATX 2.01).
Heb je met soortgelijke componenten (P5B & cheap RAM) soortgelijke ervaringen?
Liefst hoor ik of iemand NFSU2 probleemloos op een P5B en E6300 (of hoger) draait.
Core 2 E6300
AsRock 775Dual-VSTA
Cheap DDR (2x 512MB), later cheap DDR2 geheugen (2x 1GB)
X1600 AGP, later X1600 PCI-e
De setup en installatie geen probleem, maar het systeem was verre van stabiel: Need For Speed Underground 2 loopt op verschillende niet reproduceerbare momenten vast.
Na veel posts in [Ervaringen] Het Asrock 775Dual-VSTA topic, heb ik maar een Asus P5B gekocht.
Ik dacht: problemen over... no way dus: direct bleek dat één van de 1 GB DDR2 reepjes gewoon niet werkte in de P5B terwijl in de AsRock werden er geen concrete fouten gemeld.
Ander cheap geheugen geeft dezelfde 'onregelmatige' problemen.
Ik vermoed nu daarom dat het een probleem van de voeding is, hoewel de spanningen redelijk stabiel lijken (A-Open QF50C kast met idem voeding).
Vanmiddag haal ik een Cooler Master 380 of 430 Watt voeding (ATX 2.01).
Heb je met soortgelijke componenten (P5B & cheap RAM) soortgelijke ervaringen?
Liefst hoor ik of iemand NFSU2 probleemloos op een P5B en E6300 (of hoger) draait.
edit:
Ingekort
Ingekort
[ Voor 52% gewijzigd door ByteDelight op 04-09-2006 13:56 ]
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com