Toon posts:

CPU boven 70 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

Na wat upgrades aan m'n pc (FX 5200 naar 7600 GS, 512 mb naar 1024 mb en een nieuwe 500 watt voeding) valt het mij op dat m'n CPU behoorlijk warm (zeg maar heet) wordt. Speedfan geeft namelijk vaak (na een aantal uur 'normaal computeren') een temperatuur aan van 75 graden.

Nu ben ik zelf niet zo goed met mobo's etc. dus wat zou ik hieraan kunnen doen?

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-12 19:52
Het zou wel handig zijn als je eerst eens vertelt wat er allemaal in je PC zit? ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, het is al laat..

- Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
- Moederbord: ASUSTeK Computer Inc. P4P800-E
- Totaal Geheugen: 1GB DDR-SDRAM
- Videokaart: NVIDIA GeForce 7600 GS

CPU usage komt trouwens nauwelijks boven de 10% en hij wordt al zo warm..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2006 00:02 ]

• CTwiest
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 12:55
Draaien al je vinnen optimaal ?
hoe is de airflow in je kast ?
Koelpasta gecheckd ?

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-11 20:11
Er zijn wel een aantal dingen die je kunt checke:

Draaid je cpu-fan nog wel?
Zit ie hopeloos vol stof?
Coolpasta vervangen?

Haha net te laat....

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Speedfan is niet altijd correct, je kan beter in je bios naar de temp kijken. Geeft die ook een hoge temperatuur aan?
En heb je het over 70,5 graden of 170 graden? :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-08 11:52
ik moet sneller leren typen :+

sluit me aan bij CTwiest met nog wat vraagjes:

welke CPU koeler zit erop?? en;
maakt deze wel goed contact??

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
heb je al andere programma's geprobeerd voor de zekerheid van de temp?
75 graden gemiddeld zon beetje dat je processor zal beginnen met doorbranden dus ik zou ff goed controleren.
draait je cpu fan nog, heb je wel koelpastagebruikt bij het plaatsen van je cpu?\

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoe zit het dan met de ventilatie van de kast als nu je processor ineens zo warm wordt? Alleen het fannetje van de voeding zeker?

Je kast van binnen eens uitstofzuigen kan ook helpen.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
SiSoftware Sandra zegt het volgende:

Temperatuur van de CPU: 71.0°C / 159.8°F td
Auto Fan Snelheid Control: Geen
CPU Fan Snelheid: 3199rpm
CPU Voltage: 1.60V

Fan draait dus goed. Ik heb alleen geen idee watvoor fan het is (iig 1 van intel), cpu heb ik ook niet zelf ingebouwd, dus over de coolpasta kan ik weinig zeggen. Maar is door professionals gebeurd, dus lijkt me dat dat goed moet zitten.

De kast heb ik al een tijdje open staan en de stof valt reuze mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik 'm maar ff uit ga zetten. Kan nooit gezond zijn dit.

Morgen ff verder kijken..

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:02

angerfist-yentl

vake bei te bange!

[quote]dezejongeman schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:05:
75 graden gemiddeld zon beetje dat je processor zal beginnen met doorbranden dus ik zou ff goed controleren.
draait je cpu fan nog, heb je wel koelpastagebruikt bij het plaatsen van je cpu?[/quote]

Intel's cpu branden niet zo snel door hoor bij de 75 graden gaan ze throlen ( duss downclocken )
en je cpu overleefd het ..... op somige site op internet staan leuke filmpjes waar ze de cooler onder een game eraf halen en de cpu clock zich terug ( zie je op het scherm je fsb gaan naaar 0.1 ofzo )

dus maak je daar maar geen zorgen om ...

wat waren je eerdere temps dan ? ( dat hij opeens 75 graden word )

Vake bei te bange

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

angerfist-yentl schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:41:
[quote]dezejongeman schreef op maandag 04 september 2006 @ 00:05:
draait je cpu fan nog, heb je wel koelpastagebruikt bij het plaatsen van je cpu?[/quote]

Intel's cpu branden niet zo snel door hoor bij de 75 graden gaan ze throlen ( duss downclocken )
en je cpu overleefd het ..... op somige site op internet staan leuke filmpjes waar ze de cooler onder een game eraf halen en de cpu clock zich terug ( zie je op het scherm je fsb gaan naaar 0.1 ofzo )

dus maak je daar maar geen zorgen om ...

wat waren je eerdere temps dan ? ( dat hij opeens 75 graden word )
Idd en Theoretisch kunnen silicium chips wel 150 graden celsius worden, in de praktijk kan daar wel bijna 40 graden vanaf voor ze echt scheuren/smelten.
--

Aan de kloksnelheid te zien is het een P4 Northwood.

Ik heb zelf een 2.66 GHz northwood @ 3,20 Ghz gehad en deze was met een Zalman 7700B-CU 26 graden idle en 36 graden stressed.
Aangezien mijn proc geOCed was ga ik er vanuit dat de temps hier in het ergste geval hetzelfde zouden moeten zijn. :P

Ik denk dus dat de koeler ws vies is of versleten, s478 intel boxed koelers hebben echt een korte levensduur eigenlijk.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nu ben ik zelf niet zo goed met mobo's etc. dus wat zou ik hieraan kunnen doen?
Neem om te beginnen eens de PMG FAQ van A tot Z door. Interessant leesvoer, echt waar :) Je zult dan vanzelf o.a. het hoofdstuk Hoe warm mag mijn CPU worden? tegengekomen, waarmee je jezelf al een heel eind verder kunt helpen :Y)

Dit topic gaat dan ook dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet in de topicstart. Neem ook eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van GoT. Zodoende kun je voorkomen dat je in de toekomst weer de mist in gaat ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.