Toon posts:

Welke intel processor Core 2 moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Intel core 2 duo E6300 gekocht samen met een asus P5B moederbord.
Ik twijfel of ik niet beter een E6400 of zelfs een E6600 had moeten kopen.
Voor de E6300 heb ik 189,- betaald de E6400 kost 239,- en de E6600 kost 339,- bij Alternate.
Ik wil met dit nieuwe systeen toch weer 4 jaar vooruit en weet niet vraag mijzelf al ik niet beter wat meer euries had moeten uitgeven.
Een test van de E6300 heb ik nog niet gevonden.
Heb ik wel het juiste moederbord gekocht voor deze processor?
Wie kan mij wijzer maken.
8)7 Stefje.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je op prijs kwaliteit gaat letten (of prijs/snelheid) dan is die E6300 natuurlijk het interessante. Dat ding is nog enigszins betaalbaar en nog steeds verdomd snel.

en kijk gewoon even in de cpu supportlist van je mobo of dit ding er op past of dat je misschien nog een bios moet updaten ofzo.

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 21:07
Ik weet niet hoor maar er zijn meer dan genoeg reviews te vinden over deze processors. Dus dan heb je niet goed gezocht lijkt me. En ook had je wel kunnen zoeken naar het moederbord en of deze een C2D ondersteund of niet.
Ff googlen of hier op tweakers en je had zo van alles gevonden.

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 10:59
De p5b doet het wel, dat is ondertussen wel bekend. Hoewel bij dat bord een BIOS update wel verstandig is, aangezien het hele jonge hardware is.

Verwijderd

je bent nieuw hier op het forum dus welkom.

Ik weet niet of je de afgelopen 10 jaar op deze wereld hebt rondgelopen, maar met computeronderdelen weet je 1 ding zeker, op het moment dat je ze koopt kan je voor hetzelfde geld beter sneller en goedkoper kopen.

Als je niet laat weten wat je van plan bent te doen met je pc kunnen we je dus geen antwoord geven. Ook de al dan niet ervaren tweaker heeft geen kristallen bol, niemand hier weet wat de minimum systeem vereisten gaan zijn binnen 4j. Wat we wel met zeer grote zekerheid kunnen zeggen is dat zelfs een 3 a 4j oude pc (vanaf een P3 1GHz) meer dan voldoende is om te surfen, een tekstje te typen en een flash filmpje te bekijken.

Een E6300 is wel voldoende om 99% van de dagelijkse activiteiten te doen. En je hebt hem nu toch al gekocht, dus het is op gebakken peren zitten :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 22:54 . Reden: moet minder drinken voor te antwoorden ]

• Joghert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 10:59
gebakken peren ... lijkt me anders nog steeds een systeem wat goed kan mee komen.
En op deze manier zou je m in 2 jaar ipv. in drie jaar kunnen afschrijven.
Dan heb je niet telkens het allersnelste maar wel de nieuwste generatie met bijbehorende optimalisaties.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Welke moet ik nemen?
De FAQ van dit subforum is hier duidelijk zat over :) Topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.