Toon posts:

Onverwijderbare mappen(Unix, dos, windows)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okey,

Hiet komt het probleem, en ja heb wel verstand van computers dus heb al veel geprobeerd ik zal helemaal uitleggen wat het probleem is en wat ik gedaan.

Ik heb de volgende situatie.
Ik heb een aantal mappen met inhoud geprobeer te kopieeren van een lokatie naar een andere. De mappen staan er wel maar hebben 0 bestanden 0 mappen en 0 groote. Wat kan ik er allemaal niet mee. Ik kan ze niet openen "access dinied" kan ze niet verwijderen "in gebruik". Kan ze niet kopieren of knippen. kan er niks met precies dezelfde naam overheen kopieren. oftewel kan helemaal niks met die mappen.

Wat heb ik geprobeerd om ze te verwijderen, eerste gewoon windows, werkt niet, dus ik denk ff kijken of ze door iets in gebruik zijn. zijn ze niet.
via dos verwijderd (gebruik makend van de 8.3 notatie vanbestanden) en van normale windows notatie. niet te verwijderen.
speciale programma's die mappen markeren om te verwijderen bij reboot, werkte ook niet.
Unix geinstalleerd (simulatie) krijgt ze ook niet weg. Dit is de laatste optie die ik kon verzinnen
kreeg ook permission dinied.

hopelijk weet nog iemand iest.

greetz,
vampire_DKC

Verwijderd

als laatste redmiddel: maak een image van die disk, edit die image (dus: haal die mappen weg), en zet je image weer terug.
ghost progsels hebben geen last van rechten, en ze maken zelf een nieuwe directorystructuur aan. (kan overigens zijn dat die mappen zo currupt zijn dat je ze niet eens in je image krijgt, maar dan is je probleem ook opgelost)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 22:30 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Open deur: je hebt Windows Clients - FAQ al geprobeerd?

Als dat het niet is: ik heb nog even geen goed beeld van wat je bedoelt met 'DOS' en met 'Unix geinstalleerd'. Hoebedoelje? Gebruik je "dus" FAT? Check dan je HDD goed.

Ik wil trouwens de topictitel even aanpassen volgens Windows Clients - Policy (en alle andere titels in WOS). Welke OS versie(s) gebruik je?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:29:
als laatste redmiddel: maak een image van die disk, edit die image (dus: haal die mappen weg), en zet je image weer terug.
ghost progsels hebben geen last van rechten, en ze maken zelf een nieuwe directorystructuur aan. (kan overigens zijn dat die mappen zo currupt zijn dat je ze niet eens in je image krijgt, maar dan is je probleem ook opgelost)
Ik zou eerst eens proberen _echt_ DOS of Linux te gebruiken in plaats van emuleren dat je het gebruikt waarbij je Windows nog steeds in de weg zit.

Makkelijker is het misschien om een tooltje als WhoLockMe te gebruiken om te zien welk process het bestand nog in gebruik heeft...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heb je je 'Unix' geinstalleerd onder VMWare dan? En wat bedoel je met Unix? Een Linux distro, BSD (of OS X :p)?
Een simulatie is nog vaag namelijk. Neem anders een Knoppix cd'tje en verwijder de directories onder een live sessie.
Tot slot nog een vraag: is het FAT of NTFS (ik neem aan dat je een van beide of allebei gebruikt). Kijk dan even naar de rechten van de map, en of je ze wel mag verwijderen ;)

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
Hoe heb je ze gekopieerd? Sleur en Pleur of cp / copy?
Pagina: 1