Toon posts:

Samsung HDD in Western Digital casing, 128GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een western digital casing met daarin een (zelfgeplaatste) Samsung spinpoint 250GB (p-ata) echter wordt deze herkent als 128GB...jaja, ik hoor jullie denken : goh! weer één met Windows xp zonder SP2 of hotfix! echter dit heb ik beide. En een andere schijf die ik heb wordt keurig als 200GB herkent!(partitie van 171GB)

In de western Digital zat normaal gesproken een 120GB schijf, ik had zelf het vermoeden dat mischien de controller in de casing mischien op maat is gemaakt voor 120GB en niet meer herkent. Wat denken jullie!?

Dit topic is een vervolg van: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1157341

creenshot van Partition magic 8.0, De schijf waar het om gaat is "Disk 2"
Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/9105/128gbur9.th.jpg

edit: wat ik me net bedenk! ik heb wel een partitie op deze schijf gehad toen hij vanaf een andere pc zat van 218GB! hoe kan dit dan?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 22:47 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:03
Die IDE-USB bridge in die behuizing ondersteunt ws. geen LBA48-adressering, valt dus ook weinig aan te doen

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Samsung schijf met daarin een (zelfgeplaatste) Samsung spinpoint 250GB. :?

Het was toch samsung in WD case zoals in topic title ?

Zoals hier boven staat zou hier het probleem kunnen verklaren.

Je zou beter gewoon een andere externe case kunnen kopen zal niet prijzig zijn, en probleem is verdwenen ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb het verbeterd

wat ik me net bedenk! ik heb wel een partitie op deze schijf gehad toen hij vanaf een andere pc zat van 218GB! hoe kan dit dan?

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 11:12:
heb het verbeterd

wat ik me net bedenk! ik heb wel een partitie op deze schijf gehad toen hij vanaf een andere pc zat van 218GB! hoe kan dit dan?
Als je hem op de zelfde manier hebt aangesloten dus via de bovenstaande case en niet eruit gehaald, dan zal het toch iets anders zijn.. aan de partitionering na die wisseling van pc's nog iets veranderd ?

Zijn beide machines waar je tussen wisselde identiek?

[ Voor 5% gewijzigd door _MaLa_ op 02-09-2006 12:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat is het hem juist! ik heb hem WEL anders aangesloten.

Het complete verhaal:
Ik had een Westerm Digital 120GB usb 2.0 harddisk, alleen heb ik hiervan de harddisk omgewisseld met de schijf uit mijn vader zijn barebone. Een samsung spinpoint 250GB p-ata is dit dus. Hier stonden oorspronkelijk 2 partities op 1 van 15GB(windows) en 1 van 218GB(data), deze wilde ik samenvoegen tot 1 partitie van 250GB maar na de partities te hebben verwijdert herkent de casing nog maar 128GB! Wat klopt er hier dus niet :9 ?

Als er iets niet duidelijk is, vraag het!

Verwijderd

Het antwoord staat hierboven toch? De case ondersteund allerhoogstwaarschijnlijk geen LBA48-adressering, hierdoor wordt de 250Gig herkend als 128

Verwijderd

Topicstarter
Oké duidelijk :'( . in iedergeval iedereen bedankt!

special thanks 2: mad-dog and Nonkel pleuris ;)
Pagina: 1