Toon posts:

Samsung 250GB partitie vergroten met PartitionMagic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een samsung schijf van 250GB (die gebruikte ik hiervoor in een barebone) hier staand 2 partities op:
- 1 van +/- 15GB
- 1 van +/- 220GB

Probleem:
Ik wil deze partities samenvoegen tot één grote partitie(álle hdd-ruimte) dit heb ik geprobeert met partition magic 8.0 maar lukt me niet. Op de partitie van 220GB staat nu 113GB aan data, en kan dus niet geformateert worden. De 15GB is wel helemaal leeg(stond eerst windows op)

zelf geprobeert:
d.m.v pmagic 8.0 de 15GB partitie verwijdert, en daarna de 220GB partitie proberen te vergroten. Dit lukt dus niet. Het enige wat gebeurt is dat de 15Gb van vooraan de tabel naar achteraan schiet.

wie weet hoe ik dit moet doen!? :)

specificaties:
AMD64 3200+
Asus a8n sli deluxe
2 X 512MB
Windows XP professional+ SP2
Partition magic 8.0(pro)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 11:58 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met 'redistribute free space'?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:58
probeer het eens met: Paragon 7tools Partition Manager 2005

Verwijderd

Topicstarter
ik ga alle 2 de tips proberen! :) bedankt alvast.

Jullie horen het nog. :)

• mrFoce
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:52:
ik ga alle 2 de tips proberen! :) bedankt alvast.

Jullie horen het nog. :)
Ik had 1 week geleden hetzelfde probleem! Partition 8 & 8.01 weigerden BEIDE! Kreeg een error die met geen mogelijkheid wegging. Na 3 uur 'kutten'proberen die 7tools geprobeerd, en binnen 15 minuten ofzo (het kostte 7tools even om de partities te mergen tijdens bootup) was het probleem opgelost! Geweldig programma dus en zeker niet duur!

Bij mij is Partitionmagic de deur uit _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door mrFoce op 29-08-2006 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat programma(Paragon 7tools Partition Manager 2005) nu geprobeert maar hij zegt dat me harddisk invalid is, dus ik kan r niets mee! alle andere programma's zeggen dat alles goed is! :?

• mrFoce
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:21:
ik heb dat programma(Paragon 7tools Partition Manager 2005) nu geprobeert maar hij zegt dat me harddisk invalid is, dus ik kan r niets mee! alle andere programma's zeggen dat alles goed is! :?
Geen idee dan. -O- Bij mij werkte het en ik ben er dus zeer over te spreken. Wat zijn de exacte errorcodes die je krijgt? Google er is op (en post hier), misschien kan dan iemand er iets meer over vertellen

Bij Partitionmagic kreeg ik een error in trant van: File bla bla directory flag is set bla bla (lekker onduidelijk, ik weet het) run chkdisk /f. Die dus aantal keer gedraaid maar vond geen fouten. Daarna overgestapt naar 7Tools en gewoon in 1 keer werken *O*

[ Voor 20% gewijzigd door mrFoce op 29-08-2006 23:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg het volgende scherm :'( :

Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/6170/hddfouthn9.th.jpg

edit: ik ga morgen verder, wordt er een beetje moe van ;) ..... hij herkent nu 1 hele partitie niet :9 !

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 23:45 ]

• mrFoce
mmmm, ik heb een ander programma maar komt in grote delen overeen. Ik denk dat het dezelfde applicatie is, alleen met een ander naampje.

Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/1421/untitledsm1.th.jpg

Welke error geeft Partitionmagic en welke tools heb je nog meer geprobeerd?

[ Voor 22% gewijzigd door mrFoce op 29-08-2006 23:39 ]

• smvs
  • Niet online
Ik raad sowieso aan om de dosversie van PM te gebruiken. Probeer dat eens zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
als ik nu bij partition magic de optie "redistrubute free space" doe krijg ik de melding: " error #48; sector not found"

Na deze melding gegegeven te hebben, hersteld hij alle gedane vernaderingen weer :'( ! zou ik een bad sector hebben? :|

edit:ik lees dus net in de info van partition magic dat hij een maximale partitie grootte heeft van 160 GB.... kleiner als wat ik wil dus :( ! dit zou dus best eens de foutmelding kunnen zijn! :o

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 11:36 ]

• smvs
  • Niet online
Het lijkt me sterk dat dit maximum voor elke type filesystem geldt. Dit is voor FAT32 lijkt me? In dat geval kun je proberen om eerst een NTFS conversie te doen.

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:26:
Het lijkt me sterk dat dit maximum voor elke type filesystem geldt. Dit is voor FAT32 lijkt me? In dat geval kun je proberen om eerst een NTFS conversie te doen.
nee ik heb alleen maar NTFS partities op me pc staan, dus helemaal geen fat32... 8)

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Maar dat kan nog best betekenen dat de info voor fat32 bedoeld is.
Overigens vermoed ik dat die pro versie van paragon die je hebt ouder is dan de 2005 versie.
Alleen lijkt de 2005 lastig te verkrijgen ;)

• mrFoce
cryforhelp schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:03:
Maar dat kan nog best betekenen dat de info voor fat32 bedoeld is.
Overigens vermoed ik dat die pro versie van paragon die je hebt ouder is dan de 2005 versie.
Alleen lijkt de 2005 lastig te verkrijgen ;)
Gaat wel lukken, heb hem zojuist een emailtje gestuurd O-)

Hoor wel of die is aangekomen :)

[ Voor 31% gewijzigd door mrFoce op 30-08-2006 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus nu zeg maar van de 120GB rond de 80Gb kwijt.... :o ! iig, ik stal me data op me vaders pc, en dan formateer ik de Samsung hdd. Jullie horen nog hoe dit is afgelopen

en iedereen alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_

• smvs
  • Niet online
-

[ Voor 103% gewijzigd door smvs op 31-08-2006 23:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu dus zoals ik gisteren al zei in mij vorige post van de 110GB muziek nog maar 42,8GB lezen/beluisteren. Het rare is alleen dat het er nog wel fysiek opstaan, want hij zegt wel dat er 110GB op de schijf staat! (hoe) Kan ik dit terug halen?

Want als ik me cursor op een map hou dan staat er "lege map" maar als ik hem wil openen dan vraagt hij of ik het station wil formateren(wil ik dus NIET ;) )

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 11:39 ]

• mrFoce
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:37:
Ik kan nu dus zoals ik gisteren al zei in mij vorige post van de 110GB muziek nog maar 42,8GB lezen/beluisteren. Het rare is alleen dat het er nog wel fysiek opstaan, want hij zegt wel dat er 110GB op de schijf staat! (hoe) Kan ik dit terug halen?

Want als ik me cursor op een map hou dan staat er "lege map" maar als ik hem wil openen dan vraagt hij of ik het station wil formateren(wil ik dus NIET ;) )
Complete format geprobeerd?
Zo ja, dan zou ik eens een complete disc check uitvoeren (duurt ongeveer een nachtje denk ik)

Verwijderd

Topicstarter
gideon82 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:43:
[...]

Complete format geprobeerd?
Zo ja, dan zou ik eens een complete disc check uitvoeren (duurt ongeveer een nachtje denk ik)
Nee heb nog geen complete format geprobeert, want aangezien ik wel kan "zien" dat er wel nog al me muziek opstaat denk ik dat het nog wel te redden valt.... :9 (?)
Pagina: 1