Toon posts:

Mid-End GameSysteem -800euro-

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
MODS AUB NIET SLUITEN. IS NOG NIET COMPLEET.
ik moet weg. maak vanavond af. anders kan ik weer overnieuw beginnen.... :X

Hallo tweakers!

Vanwege de huidige spellen ben ik van plan te gaan upgraden. Omdat ik niet van plan ben zoveel geld te gaan uitgeven het budget van max 800euro.

Hieronder de lijst van producten die ik wil gaan kopen, plus motivatie waarom ik die wil gaan kopen.

ASUS A8N-SLI SE Ook vanwege het budget een wat goedkoper moederboard, maar had bij tweakers pricewatch gezien dat het volgens reviews van mensen een goed moederboard was. Vandaar deze keuze. Mocht ik het fout hebben hoor ik het graag.

AMD Athlon XP 64 3800+ X2, socket 939, boxed Gekozen omdat ik op op andere fora, oa Hardware.info, had gelezen dat het zeker een goede keus is, met het oog op de toekomst, om voor Dual Core te gaan. En omdat ik altijd al AMD heb gehad wederom gekozen voor AMD:)

Kingston KVR400X64C3AK2/1G, 1024mb, DDR geheugen (2 stuks van 512mb) Gekozen omdat ik op internet gelezen had dat Kingston een goed merk was, en 2 stuks van 512mb om het geheugen in Dual Channel te kunnen gebruiken.

ANTEC Smartpower 2.0 450Watt, Retail Vanwege prijs en wat goedkopere maar niet slechte (naar mijn idee) voeding.

Samsung SpinPoint 250GB, S-ATA300, 8mb cache, 7200rpm Omdat het een goede en wat meer geluidsstille HD was deze keus.

Samsung SH-182D, E-IDE Zwart, OEM Gekozen omdat deze brander aanbevolen werd op site van HW.Info, PCadvies. En omdat hij 18x kan branden. Als de schijfjes daarvoor uitkomen.

Thermaltake Swing + Window Kast, Zwart Vind het mooie kast, smaken verschillen

AeroCool Turbine 2000, 120x120x25mm + Blauw led Omdat dit systeem nogal wat hitte produceert nog een extra koeler. Gekozen voor deze vanwege blauwe led :P en levertijd.

Mijn bedoeling is om bovenstaande producten bij Azerty.nl te bestellen vanwege prijs en service.

Zie hier op dit plaatje nogmaals de producten inclusief prijs:

De videokaart heb ik al besteld bij Alternate.nl namelijk de XFX 7600GT XXX (590/1600) is goed genoeg voor mijn doeleinden. En voor redelijke prijs. 168,50 inclusief verzendkosten.

Graag jullie reacties op deze pc.

Is 450 watt genoeg voor SLI?
Hoe werkt het met Dual Channel?

Alvast heel erg bedankt!!!!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Neem dit systeem, maar dan in de am2 veriant. Of kijk een naar de Core 2 Duo.

Verwijderd

je kan nog besparen op de processor want ik heb een dure conroe genomen een E6400 (€220) kan ook

Afbeeldingslocatie: http://img371.imageshack.us/img371/9862/ssstw1.jpg

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51
Socket 939 wordt uitgefaseerd, net als DDR. Je systeem is dus totaal niet op de toekomst gericht. Zoals er voorgesteld wordt: ga voor de AM2 versie (hetzelfde alleen dan met DDR2 support) of kijk naar een Core 2 Duo processor. Maar wat je nu hebt is niet (meer) gereed voor de toekomst. niet dat je een slechte koop doet dan, maar upgraden zit er niet in.

Een 7600GT heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Dat is zeker een mooie koop. Je kan sowieso altijd later de videokaart nog upgraden.

Overigens op 18x branden is leuk, maar is zeker niet gunstig voor de levensduur van je DVD's. Je kan (ondanks dat het langer duurt) beter op max 4x branden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Neem in godsnaam een antec sonata 2 kast ;) .

Prachtige zwarte kast (lownoise) met een truepower 450 watt antec voeding voor 105 euro.
Doen!! Wordt zeker geen miskoop >:) .
Antec maakt prachtige kasten met hoogwaardige voedingen erin , jeez, ik lijk wel een antec fanboy :X O+ .

[ Voor 23% gewijzigd door chrisstructor op 01-09-2006 17:36 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
Ik zou zoveel mogelijk uitgeven aan de dingen die belangrijk zijn voor gamen, namelijk:

1. Een goede videokaart (heb je al)
2. Een goede processor (bijvoorbeeld E6600)
3. Genoeg RAM (2GB)
4. Een goed mobo (bijvoobeeld P5B Deluxe)

Een Antec Sonata is inderdaad een goede keuze, Chris ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Limit-NL op 01-09-2006 17:58 ]

Verwijderd

l1m1t schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:41:
Ik zou zoveel mogelijk uitgeven aan de dingen die belangrijk zijn voor gamen, namelijk:

1. Een goede videokaart (heb je al)
2. Een goede processor (bijvoorbeeld E6600)
3. Genoeg RAM (2GB)
4. Een goed mobo (bijvoobeeld P5B Deluxe)

Ik zou dus een Antec Sonata II nemen (zoals Chris al zei), zo'n Spinpoint nemen, een DVD-RW die het goed doet in reviews (maar niet te duur!) en een andere fan nemen. Die Turbine produceerde namelijk niet zoveel airflow (meende ik gelezen te hebben). Die Papst is stil en op hogere toeren geeft hij een degelijke airflow, maar hij is niet echt mooi. Wat is nou toch de tussenoplossing? Het is erg jammer dat ze van de Coolermaster Led de blauwe versie niet bij Azerty hebben... :X
misschien moet je de prijzen achter de producten die jij noemt ook even vermelden

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-01 11:29
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:57:
[...]

misschien moet je de prijzen achter de producten die jij noemt ook even vermelden
Ik weet wel dat het vrijwel onmogelijk is om met zo'n klein budget een systeem met 2GB, een E6600 en een goed mobo samen te stellen. In dit geval is dus of 1GB of een E6300 wel op z'n plaats.
Ik snap gewoon niet waarom mensen een E6400 nemen. Ja tuurlijk, hij kan verder OC'en en hij is stock sneller dan de E6300, maar de E6300 gaat ook ver en dat verschil (Max-OC E6300 - Max-OC E6400) vind ik verwaarloosbaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Limit-NL op 01-09-2006 18:22 ]

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Voor een budget systeem is het beter om voor een am2 platform te gaan.
Iets in de trand van :

antec sonata 2 ( kast + 450 watt voeding ) = +/- 105 euro
am2 athlon 3500+ ( processor ) = +/- 85 euro
moederbord in de trand van een ASUS AMD AM2 M2V ATX = +/- 85 euro
1 gieg aan geheugen (let op : DDR2 nodig voor een am2 bord )

Voordeel aan deze setup :

Je zit ruim onder je budget en je proc past qua snelheid netjes bij je vidkaart.
Uitbreiding naar een veel zwaardere proc en vidkaart zijn in de toekomst dan altijd mogelijk zonder je hele systeem om te gooien.

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Zit nu echt weer te twijfelen. Ik wil echt niet boven 800 euro uit komen... Ik ga nog ff verder zoeken en wat uitproberen om een pc te maken met AM2. Ik zal die pc hier snel posten.

En over die Antec kast. Is zeker niet duur. Maar vind het leuk om window er in te hebben.. En die hebben ze niet bij Azerty... tsja het oog wil ook wat :P

Bedankt!! En verdere reacties zijn zeker welkom!

EDIT: Heb geprobeerd bij Azerty.nl een systeem te maken met E6300. Maar raak al gauw de weg kwijt. Mijn kennis ligt meer bij AMD en die moederborden (Socket939 voornamelijk) en dergelijken dan bij Intel... weet niet of iemand zo vriendelijk wil zijn ff te helpen dmv een voorbeeld systeem. Aub letten op mijn budget... Tot die tijd zal ik het in ieder geval zelf blijven proberen. Bedankt alvast!

EDIT2: Voorbeeld stond er al. excuus. Had over am2 en ddr2 heen gelezen 8)7 . Maar is met 'ruim' bedrag over mijn budget... Hebben andere nog ideën??

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 23:14 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:48:
MODS AUB NIET SLUITEN. IS NOG NIET COMPLEET.
ik moet weg. maak vanavond af. anders kan ik weer overnieuw beginnen.... :X
Maak de topicstart dan eerst af alvorens hem te plaatsen :/
Graag jullie reacties op deze pc.
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).
Is 450 watt genoeg voor SLI?
Heb je hier wel over gezocht?
Bekijk eens reviews/benchmarks of ervaringen van systemen met een SLi-opstelling. Vaak staat er wel bij welke PSU er gebruikt wordt. Verder kan Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 ook handig zijn.
Hoe werkt het met Dual Channel?
Heb je hier naar gezocht?
Tip: Gebruik eens de GoT Search en neem een kijkje in de PMG FAQ :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.