Tagan voeding piept

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kami124
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-01 19:03
hey,

mijn Tagan voeding die piept. Het is niet een constante toon maar als maar piep piep piep (het lijkt wel of er om de seconde een muis piept, nee geen grappen over maken aub). Hij piept ook niet alsmaar vooral als hij net opgestart is dan wil hij wel eens gewoon stil zijn.

Ook beginen andere elektrische aparaten in ons huis te piepen (zelfde gepiepgeluid) als ik mijn pc aanzet. zoals bv. mijn broertjes voeding/pc (nog niet naar geluisterd waar het precies zit maar den voeding, de boxen van mijn vaders pc en de meterkast.

ook piept mijn voeding als de stroom er alleen in zit maar de pc zelf staat wel uit. Dan hoor je hetzelfde gepiep alleen vele malen zachter ( je moet echt goed horen) ook piepen de andere elektronische apparaten in ons huis maar dan ook zachter.

ik heb een Tagan 480 watt voeding, hij is ongeveer anderhalf jaar oud en ik heb tot nu toe 1 van de 2 fans vervangen door een ledjesfan maar dat is ook al een poosje geleden dus denk niet dat dat het is (meer weet ik er niet echt over te melden).

Ik kan m'n andere pc specs er ook wel bij zetten maar ik weet zeker dat het alleen de voeding is want ik heb mijn voeding er al eens helemaal af gedaan en alleen de voedingskabel in m'n voeding gedaan en toen piepte die ook.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Zoek even op de got search op 'piepende voeding' je bent bij lange na niet de eerste.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• kami124
UltimateB schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:58:
Zoek even op de got search op 'piepende voeding' je bent bij lange na niet de eerste.
heb ik al gedaan maar kon nu niet echt iets vinden dat op mijn geluid kwam of op een echte oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door kami124 op 01-09-2006 16:07 ]

Verwijderd

er lopen hierover al meerdere draadjes op tweakers

o.a http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1155617

dat andere aparaten last hebben van die voeding kan natuurlijk door storing van de spoel komen net zoals je soms met elektrisch gereedschap kan hebben dat niet ontstoord is, dat licht dan aan de spoel [wikkeling] van de motor, op die link wordt ook verwezen dat het aan de spoel licht van de voeding...

• kami124
Ik heb het probleem zelf opgelost :D:D. ik ben echt super trots op mijzelf. edit: al mijn vrienden die ik dit topic liet zien begonen te zeiken over deze zin dus bij deze doorgestreept :P.

haarlak of vastlijmen.

dus ik heb net mijn voeding opengehaald en daar kwam ik een spoel tegen waar toch een laagje stof overheen lag. dat heb ik ff schoongeblazen en alles er weer in gedaan voor de rest zoals het was.

en nu doet ie het weer. jooohooe :D:D:D:D:D

[ Voor 23% gewijzigd door kami124 op 01-10-2006 17:16 ]

• kami124
mmh het gepiep is alweer begonnen. hij heeft het toch best wel lang goed gedaan dus ik denk dat ik hem nog eens openmaak en eens heeel goed schoonmaak.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:15

Thandor

SilverStreak

kami124 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:14:
en dat je je spoel moest vastspuiten met haarlak of vastlijmen.
Als het schoonmaken niet helpt dan is het dus voor de hand liggend om die oplossing eens te proberen. Dergelijke adviesen worden namelijk niet voor niets gegeven :)

Uiteraard zijn er ook andere oplossingen mogelijk. Op bepaalde XGI Volari kaarten zitten er krimpkousen om de spoelen heen. Zie onderstaande afbeelding voor verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/00f2061a4b850d455106cd88fab45ba3/thumb.jpg

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• kami124
zo ik heb hem nog eens zo goed mogelijk schoongemaakt als dat ik met m'n handen, een wattenstaafje en een doekje kon.

maar helaas hij piept weer.

wat ook wel grappig is dat onze tv's in huis ook piepen als mijn voeding piept :P

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 21:44

silitek

Tubes Only

kami124 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:31:
zo ik heb hem nog eens zo goed mogelijk schoongemaakt als dat ik met m'n handen, een wattenstaafje en een doekje kon.

maar helaas hij piept weer.

waat ook wel grappig is dat onze tv's in huis ook piepen als mijn voeding piept :P
Zet een paar klemmen..of strooi korrels
Hebben jullie geen spanningsverval in de electra??...

Tubes....It's what make music music!

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:32
Thandor schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:01:
[...]
Uiteraard zijn er ook andere oplossingen mogelijk. Op bepaalde XGI Volari kaarten zitten er krimpkousen om de spoelen heen.
Ik weet niet hoe die Tagan er van binnen uitziet maar in mijn a-open zit echt een hele grote ontstoorspoel in, maar als die spoel in de Tagan net zo groot is denk ik niet dat je uberhaupt wel zo'n grote maat krimpkous kan kopen ;)

Ps Er zit in mijn voeding geen muisje verstopt O-)

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De meeste voeding die in Europe verkocht worden hebben inderdaad een grote spoel in de actieve PFC. Deze kan jammer genoeg snel gaan piepen. Volgens velen kan je deze gewoon verwijderen maar ik zou toch nog eerst andere dingen proberen, ik weet niet of wat lijm ofzo hier gaat werken.

• kami124
silitek schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 17:43:
[...]

Zet een paar klemmen..of strooi korrels
Hebben jullie geen spanningsverval in de electra??...
uuhm wat bedoel je met klemmen of met korrels strooien :P. ik ben totaal niet thuis in de stroomwereld.
En van spanningsverval weet ik ook niks.
peeter123 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 08:53:
[...]

Ik weet niet hoe die Tagan er van binnen uitziet maar in mijn a-open zit echt een hele grote ontstoorspoel in, maar als die spoel in de Tagan net zo groot is denk ik niet dat je uberhaupt wel zo'n grote maat krimpkous kan kopen ;)

Ps Er zit in mijn voeding geen muisje verstopt O-)
ongeveer zo:

Afbeeldingslocatie: http://www.thecoolingshop.com/images/prods/tagan.jpg

(btw in m'n begin post zei ik nog geen grappen maken over muizen :P)
Admiral Freebee schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 09:03:
De meeste voeding die in Europe verkocht worden hebben inderdaad een grote spoel in de actieve PFC. Deze kan jammer genoeg snel gaan piepen. Volgens velen kan je deze gewoon verwijderen maar ik zou toch nog eerst andere dingen proberen, ik weet niet of wat lijm ofzo hier gaat werken.
Er zitten drie spoels in. ongeveer met een diameter van 2,5 cm (de grootste dan) ik denk ook dat dat de boosdoener is. Maar ik heb goed nieuws ik heb hem vanochtend zowat heel mijn voeding ingespoten met haarlak en nu piept hij al 5 uur niet meer. :):):):).

Dus voorlopig is mijn voeding weer gefixed.

btw: ik heb de haarlak maar een halve minuut laten drogen :P geen zin om langer te wachten. Ik raad wel aan andere iets langer te wachten (5 minuten ofzo, ik ben zelf nogal ongeduldig dusja)

[ Voor 5% gewijzigd door kami124 op 09-09-2006 17:43 ]

• kami124
en toen begon mijn voeding weer alsmaar meer en meer te piepen. ik denk dat de haarlak gewoon terug los is gekomen.

ik wil het nu met lijm proberen :P.

en anders nieuwe voeding. dit zuigt echt zwaar irritant.

btw ook toevallig is: ik had 36 maanden garantie en het gebeurt in de 37ste week maand maarja.

edit: maand en week door elkaar gegooid

[ Voor 9% gewijzigd door kami124 op 01-10-2006 17:21 ]

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

euh... dan heb je toch gewoon garantie?

• kami124
pokeran schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:19:
euh... dan heb je toch gewoon garantie?
oooh ik bedoelde maand sorry mijn fout.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Ohw en toch zou ik zsm (nu dus) tagan mailen en het probleem even voorleggen, misschien dat ze je, ondanks dat hij uit de officiele garantieperiode zit, toch wel service geven.

tagan schijnt een goede service te hebben namelijk

• kami124
pokeran schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:27:
Ohw en toch zou ik zsm (nu dus) tagan mailen en het probleem even voorleggen, misschien dat ze je, ondanks dat hij uit de officiele garantieperiode zit, toch wel service geven.

tagan schijnt een goede service te hebben namelijk
mmh daar zit wat in, de doos heb ik ook nog enz. eens informeren.

edit: gemaild in m'n beste engels ( en das niet veel :P)

edit2: kheb nog een email teruggehad daarin vroegen ze waar ik woonde zodat ze mij de dichtstbijzijnde winkel konden vertellen.

Ik heb teruggemailed en het is alweer een maand later en nog altijd niks.

ondertussen gewoon nieuwe voeding gekocht van 30 euro.

[ Voor 28% gewijzigd door kami124 op 12-11-2006 16:56 ]

Pagina: 1