Toon posts:

2.1 knutselwerk??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
halloo ik heb het volgende 'probleem'

ik heb een pc waar het geluid uit de monitor komt, hetgeen dus nergens naar klinkt. omdat ik ook cd's en radio luister via de pc (en dit de hele dag want ik ben een office nerd) wil ik nu wel eens wat power, vooral lekkere diepe bas... maar ik wil eigenlijk geen geld kwijt (want dat heb ik weinig)

wat ik nu wel heb is een gewoon bureausetje van logitech en een bas(gitaar)-versterker van 30W
dus ik dacht met wat knutselen kan ik een 2.1 set vormen (de basversterker is dan de subwoofer uiteraard), maar ik weet niet hoe...

iemand een briljant idee?
thanks, nick 8)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-02 15:01
Dan blijf je het brakke geluid van die boxjes houden

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 18:22
Ik denk dat je het geluid van je basversterker niet mooi krijgt. Hij heeft waarschijnlijk geen speaker-input en de onversterkte input voor je basgitaar wil je niet gebruiken (is niet het signaal dat je nodig hebt)

Verbouwing

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:50

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:31:
halloo ik heb het volgende 'probleem'

ik heb een pc waar het geluid uit de monitor komt, hetgeen dus nergens naar klinkt. omdat ik ook cd's en radio luister via de pc (en dit de hele dag want ik ben een office nerd) wil ik nu wel eens wat power, vooral lekkere diepe bas... maar ik wil eigenlijk geen geld kwijt (want dat heb ik weinig)

wat ik nu wel heb is een gewoon bureausetje van logitech en een bas(gitaar)-versterker van 30W
dus ik dacht met wat knutselen kan ik een 2.1 set vormen (de basversterker is dan de subwoofer uiteraard), maar ik weet niet hoe...

iemand een briljant idee?
thanks, nick 8)
Koptelefoon.
Ik denk dat elke pc wel een audio aansluiting heeft. Ik vind een beetje tweaker heeft wel een koptelefoon. /me Knuffelt zijn Senneheiser HD 202 nog eventjes) Zou ik denken als de beste oplossing :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
nja de logitech boxjes zijn wel wat beter dan de ingebouwde speakers; maar er komt dan door de 'sub' wel een stuk meer bas bij (?)
en als de speakertjes te brak zijn kan ik kijken naar betere, als dit niet te duur is

(als bijvoorbeeld een nieuw 2.1 setje voor zeg 50 euro al echt goed vol geluid levert, ga ik natuurlijk nu niet nieuwe boxjes kopen en wat spullen om de gitaarversterker te kunnen aansluiten, dat loont zich niet dan he )

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor 50euro heb je een prima pc speakersetje

Verwijderd

Topicstarter
touchdomex schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:44:
[...]

Koptelefoon.
Ik denk dat elke pc wel een audio aansluiting heeft. Ik vind een beetje tweaker heeft wel een koptelefoon. /me Knuffelt zijn Senneheiser HD 202 nog eventjes) Zou ik denken als de beste oplossing :P
je bedoelt de basversterker inpluggen als zijnde koptelefoon?

de versterker heeft trouwens een 8 ohm externe speaker uitgang, een koptelefoonuitgang en een cd input

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:49:
[...]

je bedoelt de basversterker inpluggen als zijnde koptelefoon?

de versterker heeft trouwens een 8 ohm externe speaker uitgang, een koptelefoonuitgang en een cd input
Nee ik bedoel op de PC direct. Hij heeft goed geluid en zijn bas. Ik zou zeggen waarom niet. Tenzij hij natuurlijk zijn hele kantoor plus omringende kantoortjes wil lastigvallen met zijn harde bas. Ik zeg GEEN Basversterker aansluiten dus :P hopenlijk nu duidelijk 8)7

Ik heb het over KOPTELEFOON OP OUTPUT VAN GELUID. de groene dus op de meeste pc's :P

[ Voor 13% gewijzigd door Touchdomex op 31-08-2006 23:53 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 18:22
je bas heeft geen geschikte input. Wat voor outputs 'ie heeft maakt niets uit.

Als je je basversterker niet wilt slopen zou ik gewoon een 2.1 setje kopen :)

Verbouwing

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

als er ook band-filters zitten op je basversterker dan zie ik niet in waarom je niet je basversterker via de CD-input zou kunnen gebruiken als subwoofer, kwestie van de hoge en middentonen dempen en je bas opendraaien en met je volume rotzooien.

Tis wezenlijk niet anders dan wat een mengpaneel doet dan....

Kwestie van je lijn dupliceren, je soundkaart/mobo heeft vaak speaker out en line out, lineout naar je basversterker, speaker out naar je logitech speakers...

Wat misschien een heel andere oplossing is: aansluiten op je stereotoren, zit ook voldoende bas op..... kabeltje a 3,95 zeg maar....

Oh.. en nog een leuke tip, zet je output op je PC dan niet te hard anders krijg je disortion.... en klinkt het geluid nergens naar

[ Voor 10% gewijzigd door kahm-jai op 31-08-2006 23:58 ]

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Op die cd input kan je je pc aansluiten, maar ik denk niet dat je dan fatsoenlijk geluid krijgt. Ik heb 't hier wel eens gedaan met een simpele Behringer gitaar versterker (uit zo'n beginners pakket), maar dat klonk echt nergens naar.

Verwijderd

Topicstarter
touchdomex schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:51:
[...]

Nee ik bedoel op de PC direct. Hij heeft goed geluid en zijn bas. Ik zou zeggen waarom niet. Tenzij hij natuurlijk zijn hele kantoor plus omringende kantoortjes wil lastigvallen met zijn harde bas. Ik zeg GEEN Basversterker aansluiten dus :P hopenlijk nu duidelijk 8)7

Ik heb het over KOPTELEFOON OP OUTPUT VAN GELUID. de groene dus op de meeste pc's :P
haha een grapjas. je weet toch dat een koptelefoon slecht voor de oren is.
kijk de bas wil ik aanzetten als ik niemand lastig val en zeker niet de hele dag. het is trouwens mijn eigen kantoor mocht dit terzake doen.
trouwens een koptelefoon heeft geen bas.

je kunt 'zet een koptelefoon op' altijd wel antwoorden op vragen over speakers lijkt me 8)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:57:
[...]

haha een grapjas. je weet toch dat een koptelefoon slecht voor de oren is.
kijk de bas wil ik aanzetten als ik niemand lastig val en zeker niet de hele dag. het is trouwens mijn eigen kantoor mocht dit terzake doen.
trouwens een koptelefoon heeft geen bas.

je kunt 'zet een koptelefoon op' altijd wel antwoorden op vragen over speakers lijkt me 8)
Nee maar ik gaf dit antwoord omdat je GEEN geld uit wilt geven. Mijn koptelefoon heeft Bas zat. En jij denkt ook niet dat een harde bas slecht voor je oren is 8)7 Vernietig jij je oren maar met 100 DB aan bass. Ik hou het mooi op 50 a 60 DB op een koptelefoon.

Maar ik zou gewoon zoeken naar een goedkoop setje. Desnoods tweede hands. Hoeft niet eens van een goed merk te zijn. Je hebt het er zo al uit met luisteren. Als je het via je bas versterker doet dan is de kans groot dat het OF niet werkt of dat het alsnog tegenvalt. Of dat jij straks een topic opent van hoe repareer ik mijn basversterker na een mislutk experiment

Verwijderd

Topicstarter
ok een koptelefoon zal best een goed basGELUID hebben, maar daar voel je nog niks mee trillen he ;) en slecht zijn voor de oren is altijd als het geluid te hard is, alleen bij een koptelefoon schijnt dit eerder op te treden maar ok die discussie laat ik in het midden.

het advies luidt dus: koop gewoon een nieuw 2.1 setje voor weinig en je hebt wat je wil en laat je versterker met rust.
kan ik mee leven- ik zal mijn basfixatie aan de kant zetten |:(
Pagina: 1