[17" TFT] De Ultieme TFT - Deel 5

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:35
ForrestX schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:22:
Mijn vraag is dus…zijn er ook ‘budget’ TFT’s waarmee ik geen miskoop doe?? Ik zag in de OP met name monitoren van ver boven de € 300,-..(prijzen tussen 19"en 17"verschillen blijkbaar niet zoveel...:P ) en die komen toch boven mijn budget…er zijn allicht meer monitoren in dit prijssegment en allround zijn... budget ligt zo rond de € 200,- - € 250,- minder mag uiteraard ook!
De echte allrounders(grote kijkhoek, snel, goede beeldkwaliteit) zijn er nou eenmaal niet goedkoper dan zo'n €300,- Maar Als je één van de punten(de kijkhoek bijvoorbeeld) laat vallen dan moet het wel kunnen.

De reden dat ik alleen monitoren met een grote kijkhoek bij de allround / grafische monitoren heb gezet is dat je anders aan de onderkant van het beeld lichtere kleuren ziet dan aan de bovenkant.
Als je denkt daarmee te kunnen leven dan kan je een TN monitor met vrij goede kleuren uitzoeken.

• n-i-x
jazzVL schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:07:
Een van de dingen die hij slecht vond was de kleurweergave. Het wit zag er meer uit als roze?
Dat kan, maar gelukkig kan je dit meestal wel bijstellen
[quote]maar was het niet zo dat een hoge contrast ratio ook voor betere kleuren stond? (of redeneer ik nu fout)[/quote']
Nee, het contrast heeft alleen iets te maken met de helderheid va het wit en het zwart dat de monitor weer kan geven.(dus hoog contrast betekent fel wit, of diep zwart(of iets er tussenin).
Maar ook daarmee moet je uitkijken, want die 2000:1 is het dynamische contrast, wat betekent dat de monitor de backlight minder fel laat branden wanneer er niets lichts weergegeven moet worden.
Als je dus(bijvoorbeeld) witte letters op een zwarte achtergrond weer laat geven dan is het contrast ergens rond de 700:1.

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

n-i-x schreef op donderdag 16 november 2006 @ 03:12:
[...]

De echte allrounders(grote kijkhoek, snel, goede beeldkwaliteit) zijn er nou eenmaal niet goedkoper dan zo'n €300,- Maar Als je één van de punten(de kijkhoek bijvoorbeeld) laat vallen dan moet het wel kunnen.

De reden dat ik alleen monitoren met een grote kijkhoek bij de allround / grafische monitoren heb gezet is dat je anders aan de onderkant van het beeld lichtere kleuren ziet dan aan de bovenkant.
Als je denkt daarmee te kunnen leven dan kan je een TN monitor met vrij goede kleuren uitzoeken.
THNX...

kijkhoek lijkt mij van minder belang. Ik zit recht voor de monitor en gebruik hem alleen voor pc doeleinden, dus geen TV etc...

Wat wel van belang is scherpte en kleur-echtheid...

Moet ik hiermee gaan zoeken in de 'game monitoren'? Zo ja, wat zijn dan monitoren die een goede review krijgen en binnen mijn budget vallen?

Ik ben niet te lui om zelf te zoeken, maar met 100.000 merken en even veel types en met mijn kennis van 0,00 op dit gebied is het zoeken naar een speld in een hooiberg voor mij..en aangezien hier genoeg expertise rondloopt... :)

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
n-i-x schreef op donderdag 16 november 2006 @ 03:22:
[...]

Dat kan, maar gelukkig kan je dit meestal wel bijstellen
[quote]maar was het niet zo dat een hoge contrast ratio ook voor betere kleuren stond? (of redeneer ik nu fout)[/quote']
Nee, het contrast heeft alleen iets te maken met de helderheid va het wit en het zwart dat de monitor weer kan geven.(dus hoog contrast betekent fel wit, of diep zwart(of iets er tussenin).
Maar ook daarmee moet je uitkijken, want die 2000:1 is het dynamische contrast, wat betekent dat de monitor de backlight minder fel laat branden wanneer er niets lichts weergegeven moet worden.
Als je dus(bijvoorbeeld) witte letters op een zwarte achtergrond weer laat geven dan is het contrast ergens rond de 700:1.
ah ok.
Maarja qua specs en prijs is die eigenlijk wel een van de betere als ik zo kijk.
en zoals jij zegt van dat hij dan misschien 700:1 zal weergeven is eigenlijk niet echt een probleem want al die andere monitoren hebben ook maar 700:1 of minder. dus zou hij iig niet slechter hoeven te zijn.
hopen op het beste. Als LGe ook nog dvi kabel meelevert zou helemaal toppie zijn:)

"If u do something do it with style, or do it at all."

• n-i-x
ForrestX schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:42:
[...]

THNX...

kijkhoek lijkt mij van minder belang. Ik zit recht voor de monitor en gebruik hem alleen voor pc doeleinden, dus geen TV etc...

Wat wel van belang is scherpte en kleur-echtheid...

Moet ik hiermee gaan zoeken in de 'game monitoren'? Zo ja, wat zijn dan monitoren die een goede review krijgen en binnen mijn budget vallen?

Ik ben niet te lui om zelf te zoeken, maar met 100.000 merken en even veel types en met mijn kennis van 0,00 op dit gebied is het zoeken naar een speld in een hooiberg voor mij..en aangezien hier genoeg expertise rondloopt... :)
Tja...
Het probleem is dat de reviewsites tegenwoordig niet meer zo erg geïntresseerd zijn in 17" monitoren, dus zijn er weinig reviews waar de kleurafwijking gemeten wordt...
Gelukkig staan er een heleboel userreviews in de startpost(bij de game-monitoren inderdaad), daar kan je vast wel iets vinden over hoe goed de monitoren zijn.

Verder zou ik als ik jou was ook eens in de winkel naar de echte monitoren gaan kijken, dan weet je wat je precies kan verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
Ik zit een beetje te zoeken maar kom er even niet uit. Ik heb een richting nodig waar ik moet zoeken. Ik zoek dus een tft scherm 17" met een prijs tot 200 euro. Iets meer mag ook wel. Ik wil er niet veel voor betalen omdat het scherm alleen gebruikt zal worden (niet door mij) voor internet en word toepassingen. Dus een scherm met een ultra lage ms is niet nodig. Het beeld moet mooi zijn, dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als dat alle eisen zijn dan kan je gewoon een goedkope TN monitor kopen, en kan je zelfs onder die €200,- uitkomen...

Maar heb je echt geen andere eisen?
Zoals de behuizing, de ergonomie, of dode pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
Ja nee hij mag geen dode pixels bevatten en moet een mooi design hebben en uiteraard moet het beeld mooi zijn maar goed dat is persoonlijk endaar moet in de winkel naar gekeken worden. Ik heb wel enkele monitoren op het oog, bijvoorbeeld de lg L1718s en de Samsung syncmaster 710n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Als je geen dode pixels wilt kan je een aantal dingen doen:
- Via internet bestellen en het beste hopen.
- Bestellen met pixelgarantie.
- In de winkel kopen, en voordat je betaalt op dode pixels controleren.
- Bij Paradigit/Mediamarkt/Mycom bestellen(een aantal dagen niet goed geld terug).
- Een 'perfectpanel' monitor van Philips(zoals de Philips 170B6 G/S) kopen(die hebben echt 100% pixelgarantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:47
Ben het niet helemaal met bovenstaande post eens, want zoals je weet mag een consument tegenwoordig binnen 7 dagen SOWIESO een product terugbrengen zonder enige opgaaf van redenen. Dit geldt voor webshops evenzeer als voor fysieke winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ro-Maniak2 schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:08:
Ben het niet helemaal met bovenstaande post eens, want zoals je weet mag een consument tegenwoordig binnen 7 dagen SOWIESO een product terugbrengen zonder enige opgaaf van redenen. Dit geldt voor webshops evenzeer als voor fysieke winkels.
Totdat je het effectief gaat doen, en dan beginnen de problemen.
Zowiezo zijn de verzendkosten en dergelijke voor jou dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Voor een nieuwe PC ben ik op zoek naar een mooi 17" TFT scherm. Ik ben eventueel wel bereid om iets meer te betalen voor een TFT met betere kleurweergave, zoals een MVA of PVA scherm. Omdat ik ook wil kunnen gamen, lijken de Fujitsu-Siemens P17-2 en de Samsung 770P wel interessant. (Ik heb geen andere TFT's kunnen vinden met vergelijkbare specificaties voor dezelfde prijs). Uit de verschillende reviews maak ik op dat deze schermen een erg goede kleurweergave hebben en toch net snel genoeg zouden zijn voor games.
Ik vind het alleen jammer dat beide beeldschermen alleen in het wit te vinden zijn. Ik begrijp uit dit topic dat de P17-2 en de 770P hetzelfde scherm gebruiken. (Ook al heeft de 770P uiteindelijk 6 bit kleuren, en de P17-2 8 bit). Daarom vroeg ik mij af of hetzelfde scherm ook door andere fabrikanten gebruikt wordt. Weet er iemand anders nog een snel MVA/PVA scherm ?
En is er iemand die ervaring heeft met zowel TN als MVA/PVA schermen? Ik heb in de electronica winkels nog nooit een P17-2 of 770P in actie gezien. Dus ik vind het lastig in te schatten hoe groot het verschil in kleurweergave is tussen de P17-2 en 770P en de betere TN schermen. Is het het extra geld (en de trage reactietijd) waard?

En dan nog een vraagje:
In het begin van dit topic staat bij de 770P als nadeel vermeld dat deze 6 bit kleuren heeft. Is dit dus hetzelfde aantal kleuren (262.144) als een TN display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan heel erg voordelig aan 2 Novita LM1702 schermen komen, maar heb nog nergens een review kunnen lezen van iemand die ook een Novita heeft...
Ik gebruik op dit moment nog gewoon 2 Samsung 700IFT schermen (CTR, 15"), dus het is wel een enorme vooruitgang (lijkt me).
Zijn deze schermen goed naast elkaar te gebruiken?
Ik weet dat het een C-merk is, maar is de kwaliteit acceptabel?
Enige ervaringen worden gewaardeerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Je topic is 2 maal gesloten omdat je zelf geen moeite doet om iets uit te zoeken. Ga zelf op onderzoek uit en kom dan later hier terug als je een aantal geschikte modellen hebt uitgezocht.
Als je het oneens bent met het slotje op je draad dan kun je contact opnemen met de moderator in kwestie. Je vorige topic: Goed en goedkoop: kan dat?!. Ik stel voor dat je daar een kijkje neemt en nu ook echt **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? doorneemt.

[ Voor 88% gewijzigd door Ultraman op 21-12-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Ik ben zelf van plan om voor 233 euro de Samsung 770P aan te schaffen echter twijfel ik of het nuttig is om er pixelgarantie voor 25,00 euro bij te kopen.
Dat is bijna 1/8 van de prijs van het scherm (omdat ik nog 39 euro tegoed heb staan bij de winkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Bij een 770P altijd pixelgarantie erbij nemen. Zoveel verhalen over 770P's met kapotte pixels, niet op gokken dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Niet online
Wat is die 770P opeens enorm gedaald in prijs zeg! Ik zie het nu pas.
Voorheen was de 770P altijd in dezelfde prijs range als de Fujitsu Siemens P17-2, zo rond de €300,-. Nu hebben de goedkoopste winkels hem voor rond de €200,- !
Weet iemand waaraan we deze enorme prijsdaling te danken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Geen idee, maar ik heb sinds gisteren dus een 770P van iets meer dan €300,- :/
Als die prijzen nu een paar dagen eerder waren gedaald, dan had ik 'm ergens anders besteld, dat had me €100,- gescheeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik heb lang getwijfeld tussen de 940BW en 770P,

voordelen van 940BW:
Breedbeeld
2 inputs (dus kunnen switchen tussen beide)
OSD
Ingebouwde voeding

Nadelen van 940BW:
Resolutie (minder hoog dan 770BW)
TN
Slechte inkijkhoeken

Voordelen 770P:
Design
Pivot
Instelbaarheid van hoogte e.d.
Goede inkijkhoeken

Nadelen 770P:
Geen Breedbeeld
Geen OSD
1 input mogelijkheid of VGA of DVI
Losse voeding

De 770P is 6 euro goedkoper.

Op mijn werk gebruik ik een TN scherm, een aantal collega's hebben een MVA scherm, ik vind het TN scherm zelf veel onrustiger overkomen omdat als je beweegt ook de kleuren veranderen.
Dat er maar 1 input is, is wel een gemiste kans.

Word er overigens ook magictune software meegeleverd voor Mac OS X?

[ Voor 4% gewijzigd door .NCK op 20-12-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb eigenlijk een vraagje!
Ik kan niet geheel goed opmerken of een hoge contrast nou wel goed is voor een game of juist absoluut niet! Er staat wel bij de gamers dat de contrast laag is maar kan het kwaad als deze ook erg hoog is?
Wat is dan precies het verschil, want dat kan ik ook niet echt vinden.

mijn oog viel namelijk op de:
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/v/v2lk35.jpg
LG Flatron L1770HQ
Omdat mijn andere LCD ook een LG heeft ben ik hier zeer tevreden over!
De Samsung is namelijk niet in schuinte(graden) te verstellen.

greets
Shafty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Laatst online: 07:47
Hmm tijdje geleden was ik misschien in de race voor een nieuwe lcd, maar toen was er geen geld. Aangezien het nu misschien binnenkort gaat lukken maar opnieuw de vraag welk scherm een goed idee is als ik ca. 200€ wil uitgeven, liefst mooie (echte? hmmm) kleuren en natuurlijk aanvaardbare refresh, contrast etc.

Misschien kan de topicstarter de startpost updaten? Dat zou erg cool zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dat zou inderdaad erg cool zijn, ik denk dat hij daar in de vakantie wel tijd voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
In het topic had ik de Samsung 770P aangegeven als een van mijn potentiele kanshebbers als nieuw tftje.

Nu kwam ik bij computerland de NEC 1770NX tegen voor een bedrag van 159,95.
- Formaat: 17 inch
- Responstijd: 8ms
- Contrastverhouding: 600:1
- Aansluiting: VGA en DVI

Is dit een aanrader of kan ik toch beter voor de 770P gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
hangt er van af wat je wilt gaan doen met de monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
n-i-x schreef op woensdag 27 december 2006 @ 03:08:
hangt er van af wat je wilt gaan doen met de monitor.
Internetten, af en toe een game, filmpje kijken, wat photoshop, wat designen voor websites, standaard office werk e.d.
Niet veel bijzonders eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
van alles en nog wat dus...

Het grootste voordeel van de 770P is dat ie een grote vertikale kijkhoek heeft, het contrast hoger ligt, en de kleuren goed zijn.
Maar het nadeel is dat ie de ruis in bijvoorbeeld films een beetje versterkt door zijn overdrive.

Ik denk dat de 770P over het algemeen beter is, maar dan betaal je er ook weer voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 16:20

Quarin

Ondertitel... wasda?

Is er eigenlijk een reden om niet de samsung 770P te kopen nu deze zo in prijs gedaald is? Ik zat eerst nog te twijfelen tussen een groot dell scherm maar dan geen dualscreen (heb ik nu wel). Of een wat betere 19" (zodat op een afstandje kijken nog prettig is). Maar als deze echt zo goed is voor 200 euro lijkt dat me toch veruit de beste optie, of zie ik iets verkeerd.

edit:
aarg, ik zie net pas dat de 770p alleen dvi aansluiting heeft en mijn videokaart heeft 1 dvi en 1 hd15 aansluiting. (6800gs, nog lang geen tijd voor een nieuwe kaart dus...)

[ Voor 19% gewijzigd door Quarin op 29-12-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De 770P heeft een DVI-I aansluiting, dus met een verloopsnoertje kan je hem ook op een D-sub uitgang aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iiyama X436-s 17"

Hmm :(

Ik ben teleurgesteld met dit scherm. Ten eerste is het -vreselijk- dat je met een vaste voet zit, en hem niet kunt verstellen (alleen kantelen naar achteren). Ik ken diverse mensen die hun TFT (bij ons op school ook) in de hoogte kunnen verstellen, en dat is echt -heerlijk-.

Wat ook een nadeel is, is dat ik een TI'er ben. Mensen op mijn opleiding zijn vanuit hun karakter wat nieuwschieriger, en prutsen wat meer. Waar het op neer komt is dat ik op veel knopjes heb gedrukt in het menu. En nu is mijn -complete- menu gelocked ?!

Ook de Nvidia drivers (waarmee je direct de monitor benaderd) kan ik niet gebruiken om de firmware te unlocken, gelukkig kan ik daarmee wel mijn brightness / contrast instellen etc.

Verder heeft deze monitor backlight leakage, met zwarte donkere films kun je een blauwe waas zijn (vooral vanaf onder en boven).

Kwa kijkhoek en kleuren zit het wel goed dacht ik zo.

Die functie die het daglicht meet heb ik gelijk uitgezet (die staat standaard veeeelste donker).

De 'afwezigheids' infrarood sensor werkt prima.

Tja, voor dezelfde prijs kun je dus beter een ander product kopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik zit met hetzelfde probleem als zovelen in "ultieme TFT topics", namelijk dat na wekenlang topics, reviews etc. etc. doorgespit te hebben het overzicht compleet weg is. Daarom zou ik jullie willen vragen enige suggesties te doen over TFT's die aan het volgende voldoen.

- Goede natuurgetrouwe kleurweergave i.v.m. af en toe designen
- Géén backlight leakage i.v.m. het kijken van films etc.
- Responsetijd die bij "zo nu en dan een spel spelen" past (op 8ms panelen heb ik nooit ghosting ondervonden, omdat ik simpelweg niet wist wat het inhoudt.)
- Een prijs die het liefst ónder de €300,- ligt.

Hopelijk wordt het door jullie reacties voor mij allemaal weer wat duidelijker!

P.S. Misschien komt het voor dat er geen geschikt 17" scherm is te vinden, maar wél een 19". Als dat zo is zou ik het fijn vinden als jullie die schermen ook noemen (hoewel dit wel het 17" topic is).

[edit] vandaag dan toch maar de 770P besteld, de zwarte versie. Ik denk dat dit wel dé monitor is die bij mijn wensen past.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
lijkt me geen slechte keuze als ik lees wat je ermee wilt, we horen zeker wel of ie bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Niet online
Uuuh.... Ik dacht dat de 770P alleen in het wit te krijgen is?

Kun je vertellen waar je hem besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me geen slechte keuze als ik lees wat je ermee wilt, we horen zeker wel of ie bevalt?
Dat dacht ik ook, maar het feit dat ik eerst nérgens een zwarte versie kon vinden hield me tegen.
Uuuh.... Ik dacht dat de 770P alleen in het wit te krijgen is?

Kun je vertellen waar je hem besteld hebt?
Bij perfect-systems, misschien niet de beste winkel, maar wel de énige die hem in het zwart kan leveren. Althans, dat zeggen ze. Ik heb voor de zekerheid een e-mailtje gestuurd of het wel écht de zwarte was en daarop kreeg ik een positief antwoord. Ook in de specs staat dat het de zwarte versie is en dat zie je ook niet vaak. Enig nadeel is wel dat ik er een kleine €330,- voor neer heb moeten leggen.

Overigens staat de zwarte versie ook bij TechDepot in het assortiment, maar toen ik op het punt stond de bestelling te plaatsen (~ €303, - ) gaf het winkelmandje tóch om een of andere reden "White" in de naam van de monitor aan en daarom heb ik de gok niet genomen. TechDepot heeft me echter wel, aan de hand van een aan hun kant net ontvangen samsung catalogus, kunnen vertellen dat de 770P een class1 scherm is, maar daarover heb ik bij samsung zelf (de service medewerkster wist niet eens wat class1 betekent) niets kunnen vinden.

Hoe dan ook, ik heb er mede door de mededeling van TechDepot geen pixelgarantie bij genomen, omdat daar bij perfect-systems nog eens €60,- voor moet worden betaald en mij dat net iets te gortig werd.

Zodra ik hem binnen heb laat ik direct weten of het inderdaad de zwarte versie is en zoja (als ik dus de verpakking open kan maken) of er enige dode pixels in zitten en wat mijn eerste bevindingen zijn. Een weekje later denk ik dat ik wel een reviewtje kan schrijven. Tot die tijd raad ik jullie aan de monitor nog niet te bestellen, omdat het nog niet 100% zeker is dat het écht de zwarte versie is.

I'll keep you posted.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 18:23 . Reden: Beetje verwarring met die samsung catalogus (wie had 'm nou?) weggewerkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
ben erg benieuwd naar de 770p. was namelijk ook op zoek naar een dergelijk scherm maar dan in het zwart.
vind het toch wel jammer eignelijk dat het scherm neit breedbeeld is.
zeker nu met windows vista en de sidebar is het wel handig als je een breedbeeld scherm hebt.

iemand een idee of een zelfde soort scherm (va) met ongeveer dezelfde specificaties ook in breedbeeld te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 14:44:
ben erg benieuwd naar de 770p. was namelijk ook op zoek naar een dergelijk scherm maar dan in het zwart.
vind het toch wel jammer eignelijk dat het scherm neit breedbeeld is.
zeker nu met windows vista en de sidebar is het wel handig als je een breedbeeld scherm hebt.

iemand een idee of een zelfde soort scherm (va) met ongeveer dezelfde specificaties ook in breedbeeld te verkrijgen is?
Je zou eens naar een ViewSonic scherm kunnen kijken. Volgens mij heeft VS er enkele met een P/M VA panel en 16.7mln kleuren, maar daar ben ik niet zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik na twee weken mijn SyncMaster 770P binnen, maar helaas niet de zwarte versie :(. Ik denk daarom ook dat deze niet te verkrijgen is. Nu heb ik de Glossy White, maar dat slaat alleen op de voet, de rand om het paneel zelf is namelijk zilver en dat bevalt me wel. Tot nog toe met behulp van DPT geen defecte (sub)pixels kunnen ontdekken dus dat zit gelukkig goed.

In vergelijking met mijn oude 17" CRT (bouwjaar 1997) vind ik dit beeld vrij groot en ben blij dat ik geen 19" heb aangeschaft!
De kleurweergave is super, ik zie nu opeens wat voor kleur de startbalk in Vista echt heeft en alle kleuren zien er veel natuurgetrouwer uit dan op de CRT.
De voet is veel robuuster dan ik had verwacht. Wat ik ook met de monitor doe, de voet blijft op zijn plaats staan. Ook het feit dat de monitor in alle richtingen is te verstellen bevalt me goed, omdat mijn bureau slechts 75cm diep is wil ik mijn monitor zo ver mogelijk naar achteren hebben en met de voet op het randje kan ik het scherm ver genoeg van me af krijgen door het te verstellen.
De pivot mode is ook een leuke gadget, maar het is jammer dat er niet een tikje is te voelen als je exact op een hoek als 0 of 90 graden zit. Nu is het vrij lastig om het scherm weer recht te zetten.

Al met al bevalt het scherm me een halfuur na ontvangst goed, maar wie weet is dat na een week wel anders :)!

[edit] excuses voor dubbelpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:38
Ben je na een paar daagjes nog steeds tevreden met je TFT? Ik ben ook van plan de 770 te kopen omdat de extra €50-100 voor een 19" me toch teveel lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Mensen, ik heb een vraag.
Mijn oude 17inch is gisteravond overleden dus ik moet een nieuwe hebben.
Mijn budget is zowiezo 190€ max (eventueel 200 of 210 als er een groot verschil is)
De 2 monitoren die mij het meeste aanspraken waren de:
Samsung SyncMaster 740BF
Acer AL1751As (mijn vader heeft deze en dit is een prachtig scherm, hij gamed alleen niet veel)

Ik ben niet te lui om alles uit te zoeken maar als jullie ervaringen hebben met deze monitoren (bijv vrienden of kennissen die deze hebben)
Ik wil ook graag problemen horen.

Alternatieven zijn welkom.
Heb trouwens een X1900GT dus een DVI aansluiting is wel gewenst.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:38
Volgens mijn research is de 770P één van de beste 17" TFT's, het kost wel 20-30 euro meer dan de 740BF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Maar loont zich dit ook voor het gamen?
Niet dat ik denk dat die paar miliseconden minder bij de 940 meer uithalen maar dannog.
Is het nodig?
Ik game, kijk TV en films. Wat websites bekijken en wat voor school doen, meer niet.
Ik doe niet aan grapisch design enz alleen afentoe wat videobewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

k ben op zoek naar een goede TFT monitor voor mijn computer. Ik gebruik het voornamelijk voor films en af en toe gaat er nog wat gegamed op worden. Wat raden jullie aan.. :)

Ik had me oog laten vallen op Philips 170S7FS of een Iiyama 1700S-S2 maar nergens kan ik er een revieuw van lezen alleen webwinkels waar je het kan kopen. En die hebben ook nog geen revieuw van hun klanten gepost gekregen. Of raden jullie een ander scherm aan..??

Ik heb een budget onder de 200.. Ik heb namelijk nogal slechte ervaring met samsung mn pa heeft er een en die gaat zomaar op zwart zonder aanleiding. en dan reageert hij nergens meer op.. :|

[ Voor 14% gewijzigd door ThaOdie op 06-02-2007 21:29 . Reden: aanvulling ]

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte vraag:
Als ik wil kiezen tussen een:
- Acer 1717AS
-Philips170SF7S
- Samsung 720N.

Welke moet ik dan kiezen en waarom?

Achtergrond: vervanging van oude Dell 17"CRT, allround gebruik, geen fanatieke gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand op dit forum ervaring met de samsung 740B ? Die zou ik verkiezen boven de 740BF. Een review is helaas nergens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Hmm.. vaagjes..

Samsung 17" 710N TFT Silver. 8ms. Slimline 205,00

Samsung 17" 731BF TFT Silv/Black.2ms.DVI.600:1.300cd 266,00

Samsung 17" 740B TFT Silver.8ms.DVI.600:1.High Adj. 249,00

Samsung 17" 740N TFT Silver.8ms.600:1.300cd

De opvolger van 730 was toch de 740 en niet de 731BF .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 20:42
Iemand ervaring met de Belinea 1705 tft monitor?

Die is vanavond van 17-21u in de aanbieding bij office centre voor maar 99 EU ex btw, lijkt mij een prima aanbieding.

Link naar Office Centre folder, zie pag 2

"Who are you to wave your finger?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
652cc schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 13:52:
Iemand ervaring met de Belinea 1705 tft monitor?

Die is vanavond van 17-21u in de aanbieding bij office centre voor maar 99 EU ex btw, lijkt mij een prima aanbieding.

Link naar Office Centre folder, zie pag 2
haha die heeft me zusje net gehaalt daar voor € 129,- ex btw :/ , net een paar dagen te laat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Ik heb een vraag.. januari 2005 heb ik een LG FLATRON L1715S gekocht, toendertijd een leuk scherm met snelle responstijd. Nu zie ik bijv. Samsung 22" WS schermen die ~330-350 euro kosten. Ik begrijp dat prijzen van computeronderdelen en schermen dalen naarmate de tijd vordert, maar ik heb in 2005 driehonderd-zoveel euro betaald voor dit 17" scherm.. dat is toch niet normaal? Dacht dat het 350 was, bij de Mediamarkt. Is de LG FLATRON L1715S een speciaal scherm met extra mogelijkheden of met een bijzonder paneel, of ben ik gewoon keihard afgezet?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waarom word er niks gezegd over de Dell 1707FP? Op mn werk heb ik 2 van deze schermen in dual opstelling tot mn beschikking en ze zijn fantastisch! Vooral hoogteverstelbaarheid en pivot mode zijn goud :) Na t werk spelen we soms Call of Duty en ghosting is me (nog) niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Beetje een domme vraag. Sorry.

[ Voor 110% gewijzigd door Paul_ op 04-04-2007 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook eens aan het rondkijken voor een 17" TFT, maar het is een echt doolhof met al die verschillende modellen. Kan iemand mij eens aangeven op welke modellen ik mij best concentreer? Die in de beginpost lijken mij wat gedateerd.

De monitor is vooral bedoeld voor spellen en films. Liefst eentje zonder backlight leakage aangezien mijn huidige TFT dit ook heeft en ik dit erg vervelend vind tijdens films. Maar moest er nu een echt goede monitor zijn met BL, dan overweeg ik hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stany
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 18:26
Net een Fujitsu Siemens P17-2 gekocht via ebay(duitsland), vandaag aangekomen
sterk in prijs , wou dit daarom even melden 199+ 14 euro verzending.
Is ondertussen nog gedaald naar 179 euro...voor de geinteresseerden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Ik ben nu al geruime tijd opzoek naar een passende monitor, maar het aanbod lijkt niet echt veranderd in de afgelopen tijd. Mss dat ik t allemaal over het hoofd zie.
Ik ben voor mezelf opzoek naar een monitor die het liefst aan t volgende voldoet voor een goede prijs:

- 17 of 19"
- 16.7 mln kleuren (24-bit)
- 8ms (of ieder geval snel genoeg zodat ghosting niet tot nauwelijks merkbaar is)
- Geen backlight leaking
- In alle richtingen verstelbaar

Simpel gezegd dus eigenlijk een beetje t beste van alles.
Is een dergelijke monitor op de markt of eentje die de meeste van deze eigenschappen bezit? Ik kan er wel een aantal vinden, maar die hebben dan dus geen 24-bit paneel wat ik toch wel belangrijk vind.

@Stany: Zou je mss een link kunnen zetten naar die eBay winkel?

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stany
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 18:26
Hij staat momenteel niet meer in zijn gamma zie ik , maar even een vraagje naar hem sturen
en je weet meer. Ik denk dat ie er nog heeft.

http://stores.benl.ebay.b...2d1QQfsubZ4QQftidZ2QQtZkm
Pagina: 1 2 Laatste