computer upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 471 views sinds 30-01-2008

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 22:09
Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een tweede computer staan voor een beetje downloaden, browsen, muziek te lusiteren e.d.

Heb er geen boekjes meer van of iets dergelijks dus weet niet precies wat erin zit.
Het is in ieder geval een midi tower behuizing.
Hierin zit een (oud) asus moederbord met een celeron processor. In de bios geeft hij een snelheid van 233mhz aan, maar met het opstarten zie ik 500mhz... :S
Verder zit er 64MB geheugen in.

Nu wil ik graag mijn moederbord vervangen, heb ze zien staan vanaf €50 (Intel Celeron D 326 2,53GHz 533FSB 256K of MSI K8MM3-V DDR400 AGP8x M-ATX S-ATA AGP voor de AMD)

Dit in combinatie met een processor, respectievelijk: Intel Celeron D 331 2,67 GHz 533FSB 256 of AMD Sempron 3000+ Socket-754 64Bit Boxed (ongeveer (€60)

Vervolgens nog wat geheugen erbij (512 mb voor ongeveer €50)

Nog een coolertje erbij en ik heb goedkoop een redelijk systeem om fatsoenlijk te browsen, downloaden en muziek af te spelen/converten/branden.
Toch?

Iemand ervaring met bovenstaande en kan ik trouwens zomaar dit moederbord in elke willekeurige behuizing inbouwen, of dien ik nog ergens op te letten?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!!

Frank

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik moet leren lezen. :(

[ Voor 79% gewijzigd door Exorcist op 31-08-2006 21:35 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja dat kan, en waarschijnlijk nog een nieuwe voeding nodig, want je huidige is denk ik te zwak. Je moet minimaal 300 watt hebben. Ook zal je huidige voeding niet zo'n extra 12V stekkertje hebben voor in het moederbord. Maar een simpel voedinkje zal wel volstaan voor die pc, dus dan zullen de kosten daarvoor wel meevallen (voor een euro of 20-30 heb je al een simpel voeding.)

[ Voor 51% gewijzigd door Palomar op 31-08-2006 21:44 ]

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 22:09
dank je, daar had ik nog niet aan gedacht!

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit hoort in feite in Complete Systemen & Laptops. Daar loopt een "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" topic. Doe er je voordeel mee ;) Zie ook PMG FAQ » Welke moet ik nemen?

Dit topic is gesloten.