Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Bijvoorbeeld hier: PCSilent.nl € 1,52
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
ik denk dat ik zelf iets maak voor het aansluiten op de molex.
ben pas 14 en denk dat me pa het niet zo op prijs steld als ik dingen van internet ga halen (hij is er niet zo van overtuigd dat m'n casmod gaat lukken...)
dus zelf knutselen maar
Let wel op hoe je het maakt dan, je vader zal een kapotte voeding of pc erger vinden dan zo'n molexBorgoth schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:49:
wow speed reply,
ik denk dat ik zelf iets maak voor het aansluiten op de molex.
ben pas 14 en denk dat me pa het niet zo op prijs steld als ik dingen van internet ga halen (hij is er niet zo van overtuigd dat m'n casmod gaat lukken...)
dus zelf knutselen maar
Het makkelijkste is om van een molex-verloopje er 2 pinnetjes uit te halen, vervolgens de draden van je ventilator te strippen (connector eraf knippen en het plastic verwijderen) en ze goed om elkaar te draaien. (rode van de fan aan de gele van de molex voor 12V (fullspeed
[ Voor 6% gewijzigd door DarthPlastic op 31-08-2006 20:55 ]
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Simplicity is de bom...
Je kan wel zoals foto boven via de "hd stroom" meerdere fans aansluiten.
Of een kontroller kopen zodat je de fans ook langzaam kunt zetten.
alvast bedankt
Is zo voor male en female. Zit geen verschil in.
[ Voor 31% gewijzigd door kluyze op 31-08-2006 21:21 ]
Verwijderd
op 5volt:
- Rood aan rood
- Zwart aan zwart
op 7volt:
- Rood aan geel
- Zwart aan rood
op 12volt:
- Rood aan geel
- Zwart aan zwart

eigelijk heb ik gewoon een molex van een kapotte floppydrive gehaald de draadjes gestript en in de agterkant van de pinnetjes gestoken en dicht geknepen en terug in de conector geslagen(letterlijk met met zo'n drevel) en alles werkt perfect
[ Voor 81% gewijzigd door Borgoth op 31-08-2006 22:26 ]
U vraagt, wij antwoorden.
Casemod: Cubeleon
Al betwijfel ik of dat wel altijd geel is. Is die niet normaal wit? Anyhoe moet de zwarte en de rode van de fan aangesloeten worden op de molex. In de volgorde dat _Gucci_ zei.
Het is soms ook wel wit, beide kleuren komen voor. Maar op de foto staat er ook een geel draadje aangesloten, en ik hoop voor hem dat die niet van de fan is.kluyze schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:52:
Dat mag natuurlijk niet, met geel op geel bedoelde ik dat je daar de 5V kunt aftakken. De gele draad van je fan is een meter, daar kan de snelheid over gemeten worden.
Al betwijfel ik of dat wel altijd geel is. Is die niet normaal wit? Anyhoe moet de zwarte en de rode van de fan aangesloeten worden op de molex. In de volgorde dat _Gucci_ zei.
Casemod: Cubeleon
Haal die gele er maar ff afBorgoth schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:14:
ok mod is klaar zal zo ff foto's posten
[afbeelding]
[afbeelding]
eigelijk heb ik gewoon een molex van een kapotte floppydrive gehaald de draadjes gestript en in de agterkant van de pinnetjes gestoken en dicht geknepen en terug in de conector geslagen(letterlijk met met zo'n drevel) en alles werkt perfect
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Ik heb het vermoeden dat de TS er geen schakelaar tussen heeft.kluyze schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:43:
Hij kan die gele natuurlijk ook gebruiken om te wisselen tussen verschillende spanningen.
Verder klopt je opmerking "Ja rood op rood, geel op geel en zwart op zwart. Rood is 12V en geel is 5V, de 2 zwarte zijn de GND's." niet.
Voor de molex geldt dat 12V geel is, en 5V rood, de 2 zwarte GND. De fan zal een rode draad hebben voor "+" een zwarte voor "GND" en een witte/gele of andere kleur voor RPM.
Verder is het wel een beetje erg basic en makkelijk terug te vinden op GoT hoe je een fan aan moet sluiten..
Ik zie inderdaad dat ik 12V en 5V omgewisselt heb met de kleuren. Maar dat kan geen kwaad, dan draait zijn fan gewoon stiller.