[S-ATA] Hardeschijf gecrashed, nu 128gb ipv 300gb

Pagina: 1
Acties:
  • 514 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-02 14:21
Hallo,

Normaal hang ik alleen maar rond in CME en in het graphics gedeelte, dus als ik hier fout zit sorry dan.

Ik zit met het volgende probleem:
Mijn fileserver hdd is gecrashed en nu was de partitie BAD geworden.
Na vele pogingen de partitie terug te zetten heb ik de schijf toch maar geformatteerd om vervolgens er een datarecovery programma over heen te laten lopen.
Nu het probleem:
De hdd geeft aan dat hij maar een capaciteit heeft van 128gb terwijl het een 300gb hdd is.
Ik zit nu al een tijdje te kloten met Partition Magic 8, maar ik krijg het maar niet voor elkaar om die partitie weer goed te krijgen.
Wat kan ik doen/proberen om het weer in orde te krijgen? over de data zit ik niet zo heel erg in, want het meeste kan ik zo wel weer terug krijgen, alleen de hdd-grootte moet wel weer terug naar zijn originele staat, want zo heb ik er ook niets aan.

Verwijderd

Door een x64 besturingssysteem oplosbaar i.t.t. x86 met 2 TB+ werkt louter bij een aller UEFI nieuwste BIOS.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2016 20:34 ]

Verwijderd

Hier staat een hele sectie over in de Opslagmedia-FAQ, je kan daar even best gaan lezen

Hierzo: klik

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 20:18 ]

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Welk besturingssysteem draai je? De 128 GB grens heeft te maken met de IDE adressing, vanaf windows 2000 SP2 kan windows hiermee werken, mits de mainboard dit ondersteunt... Bij windows 2000 moet er een bitje verzet worden in het register
Zoek eens op 48 bit LBA addressing.

[ Voor 3% gewijzigd door Yezz op 31-08-2006 20:22 ]

• Liquid-Man
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:17:
Hier staat een hele sectie over in de Opslagmedia-FAQ, je kan daar even best gaan lezen

Hierzo: klik
Bedankt, wat ik uit de FAQ haalde:
als je Windows 2000 draait en een schijf van groter dan 128GB wil gebruiken, dan zul je minimaal SP3 moeten installeren
Wat dan wel gek is, ik heb altijd al win2k gedraaid en normaal zag hij hem wel als een 300gig schijf, ik ga dat even proberen...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Liquid-Man schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:24:
[...]

Bedankt, wat ik uit de FAQ haalde:

[...]

Wat dan wel gek is, ik heb altijd al win2k gedraaid en normaal zag hij hem wel als een 300gig schijf, ik ga dat even proberen...
Wellicht had je toen geen SP3?

• Liquid-Man
Nu heb ik alle mogelijke updates gedownload en geinstalleerd, en ga nu dat wat in de FAQ staat proberen, wat ik toen had was gewoon een rauwe installatie vanaf de cd zonder enige update of iets dergelijks, dus ik snap het allemaal niet. Misschien dat het komt omdat die schijf eerst op een XP-systeem heeft gedraaid.

• Liquid-Man
Ik heb nu die regcheck gedaan, en nu deed ik format en zag ik weer braaf 289gb staan :D
Heel erg bedankt!!

[ Voor 19% gewijzigd door Liquid-Man op 31-08-2006 21:44 ]

• Liquid-Man
Nu dat hij wel weer de originele grootte is zit ik nog met 1 probleempje.
Partition magic blijft de schijf als BAD aangeven ipv NTFS, ik heb weer wat lopen kloten met de format functie in windows en alle opties die mogelijk waren in Partition Magic, maar ik krijg daarbij een fout en is hij nog steeds BAD...

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Liquid-Man schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 02:15:
Nu dat hij wel weer de originele grootte is zit ik nog met 1 probleempje.
Partition magic blijft de schijf als BAD aangeven ipv NTFS, ik heb weer wat lopen kloten met de format functie in windows en alle opties die mogelijk waren in Partition Magic, maar ik krijg daarbij een fout en is hij nog steeds BAD...
Bedoel je nou de schijf of de partitie? Dat zijn 2 verschillende dingen. Ik raad aan om alle partities te verwijderen. Reboot. Nieuwe partitie(s) aanmaken. Install Windows en/of kopieer je data van je backup.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Is het overigends geen idee om gewoon naar SP4 te gaan? Deze draait in mijn ogen toch echt nog een stukkie lekkerder met alles samen.

(Als de support nog door zou zijn gegaan hadden we nu al tijden op SP5 gezeten zelfs 8)7 )

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 16:21

tweakerbee

dus..?

Je zei dat de schijf gecrashed was. Is er niet een kans dat hij fysiek kapot is? Probeer met PowerMax eens te checken of dat het geval is.

You can't have everything. Where would you put it?

• Liquid-Man
CRiSiS schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 02:30:
[...]

Bedoel je nou de schijf of de partitie? Dat zijn 2 verschillende dingen. Ik raad aan om alle partities te verwijderen. Reboot. Nieuwe partitie(s) aanmaken. Install Windows en/of kopieer je data van je backup.
De schijf, oftewel de hele partitie is BAD. In Partition Magic kan ik juist Remove/Add partition niet aanvinken, daarom is het juist zo lastig.
Shaggy_NL schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 03:07:
Is het overigends geen idee om gewoon naar SP4 te gaan? Deze draait in mijn ogen toch echt nog een stukkie lekkerder met alles samen.

(Als de support nog door zou zijn gegaan hadden we nu al tijden op SP5 gezeten zelfs 8)7 )
Hij loopt nu ook op SP4, anders had ik nog steeds met 128gb gezeten...
tweakerbee schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 03:13:
Je zei dat de schijf gecrashed was. Is er niet een kans dat hij fysiek kapot is? Probeer met PowerMax eens te checken of dat het geval is.
Ga ik proberen
Pagina: 1