Toon posts:

welke agp videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc : moederbord :asus k8v-x se
processor :amd sempron 2800
geheugen :2 x 512 mb samsung + kingston
videokaart :asus a9250 256mb
voeding :300 w

welke agp videokaart kan ik het beste nemen voor dit systeem?
het liefste een asus kaart of maakt dat niet uit?
vooral om spellen als battlefield 2,fear en serious sam 2 te spelen
het liefst speel ik ze met resolutie 1024 x 768

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je hoeft echt geen Asus kaart te nemen, andere merken zullen even goed werken. Verder, wat voor merk voeding heb je? Wat is je budget? Neem eens een kijkje in de Pricewatch, en lees wat benchmarks, je mag best eerst wel even wat uitzoeken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Koop een 7800GS, dat is het snelste dat je voor AGP kunt vinden, dus weet je zeker dat je het meeste uit je systeem kan halen :)

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 10:07
Terw_Dan schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:12:
Koop een 7800GS, dat is het snelste dat je voor AGP kunt vinden, dus weet je zeker dat je het meeste uit je systeem kan halen :)
Ik zou dan eerder voor de 6800 gaan, die hefet tenminste niet die rare extra chip nodig.
6800 is native agp en 7800gs is dmv een extra chip compatible gemaakt voor agp

[ Voor 26% gewijzigd door Emielio op 31-08-2006 16:15 ]

Opleiding Brandveiligheid

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dan zou ik prijstechnisch voor een 6600GT gaan, past mijns inziens prima bij een Sempron, en kost (tweedehands) maar een euro of 80.

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-07 15:51
is een x1600 PRO AGP niet interessant?

http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

Verwijderd

Als je het geld ervoor wil uitgeven: Gainward 7800GS 512MB Bliss, deze heeft 20 pipelines en is eigenlijk een 7800GT, waarschijnlijk de laatste snelle kaart op AGP

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:50

DropjesLover

Dit dus ->

voor 500 euro er een pci-e ddr2 systeempje van maken?

of is dat een hele domme suggestie?

agp is geeindigd, dan is het bijna zonde om een nieuwe te gaan kopen...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-07 15:51
het is misschien handiger om even een maximale prijs te geven, want anders kunnen we de duurste kaarten natuurlijk het beste aanraden, of gewoon een heel nieuw systeem nemen.

Dus, wat is je budget?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
geen te dure kaart nemen, want dat is zonde met zo'n processor erbij, aangezien je je kaart dan toch niet optimaal gebruik, dus ik zou idd voor iets rond de GeForce 6800 ofzo gaan.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Terw_Dan schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:12:
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:22:
Als je het geld ervoor wil uitgeven: Gainward 7800GS 512MB Bliss, deze heeft 20 pipelines en is eigenlijk een 7800GT, waarschijnlijk de laatste snelle kaart op AGP
Als zijn voeding van een B merk is kan dat wel eens een probleem worden.

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 20:24
Of misschien een 7600GS? Kost een keer 115 euro, en is nog best redelijk voor de rest van je systeem.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je systeem bestaat niet uit top onderdelen, dus ik zou geen top kaarten aanschaffen. Kan natuurlijk wel, maar ik denk dat het weggegooid geld is.
Als ik jou was zou ik gaan zoeken in het straatje 6600GT, 6800 (denk aan de unlockbare LE / XTs), 7600GS, X800, X1600. En dan net wat prijstechnisch goed valt voor jou op dit moment.
Let wel erg goed op dat de kans bestaat dat je in de problemen komt met je voeding, 300W is zelfs van een A merk een minimum.

Maar je moet prima zelf uit deze vraag kunnen komen. **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? staat er niet voor niets en dan is je topicstart ook nog zeer beperkt.
Succes met het zoeken van je nieuwe kaart! :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.