Professionele presentatie cd

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• googhum
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-05-2022
Ik wil graag een nette presentatie cd maken voor het bedrijf waar ik werk. Op deze cd (geen dvd) dienen een aantal filmpjes en fotos te komen. Het probleem is echter de filmpjes, deze dienen op elke pc afgespeeld te worden zonder dat software (cq codec) geinstalleerd dient te worden.

Nu heb ik gekeken naar een aantal Autorun programma's, maar die kunnen alleen ongecomprimeerde films afspelen, en dan is me cd snel vol :S

Heb vervolgens gekeken naar Macromedia en Swish welke de AVI's comprimeren naar SWF en afspelen met ingebouwde software (projector). Nadeel is dat deze films lang op zich laten wachten als ze geladen worden (zeker vannaf cd).

Mijn vraag is nu, welke programma's gebruiken jullie voor een professionele presentatie cd?
- goede kwaliteit goed op 800x600
- draaien op een Windows PC
- geen installatie nodig

Verwijderd

VLC heeft zelf alle codecs aan boord, als je VLC dus ook op je cd zet en daar mee de films afspeeld kun je gewoon xvid gebruiken

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 17:52

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:55:
VLC heeft zelf alle codecs aan boord, als je VLC dus ook op je cd zet en daar mee de films afspeeld kun je gewoon xvid gebruiken
Ik zou hetzelfde zeggen, :) alleen gebruik ik de media player classic ervoor. Ik weet niet of VLC command line opties heeft maar MPC wel dus kun je gemakkelijk vanuit bv. powerpoint het filmpje besturen...

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

http://portableapps.com/apps/music_video/vlc_portable
Is dat wat? In hun forum is ook een hoop te vinden over autorun truuks.

• googhum
Ga een poging wagen met VLC (in combinatie met PDF of Flash denk). Ik wil natuurlijk nog wel een splashscreen weergeven en een menu waarin de klant kiest welke film of producten hij wil zien.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
Ik weet niet waar je de presentatie in maakt, maar vanaf PowerPoint kan je een CD'tje branden, met de presentatie er op met een eigen programmatje om de PPT mee af te spelen. Ik weet niet zeker meer of daar een installatie voor nodig was, maar ik geloof van niet.

Misschien is dat een optie?

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:22

Jimbolino

troep.com

in flash kun je prima een gelikt menu maken met een videoplayer die de .flv files streamed vanaf cd...

Als je het echt mooi en professioneel wil doen, verdiep je dan in macromedia flash en/of director ipv te gaan hobby-boppen met mplayerc en vlc

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• googhum
Hobby-en met VLC of MPC betekend idd dat het er gelijk minder professioneel uit ziet, en kan de films alleen extern openen (ipv in de applicatie zelf embedden). Flv streamen ga ik naar kijken....en gelijk een balletje opgooien voor de aanschaf mogelijkheden van Director.
Pagina: 1