Toon posts:

Nieuwe router??

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb nu 3 weken een Sitecom Mimo-xr, deze werkt niet meer goed en ik mag hem morgen inruilen tegen een andere of geld terugkrijgen (lieve dixons)

Ik was ook niet geheel tevreden over deze (bereik) , ik ben nu dus opzoek naar een nieuwe router want morgen ga ik mijn Sitecom terugbrengen. Deze moet absoluut meer bereik hebben dan een sitecom Mimo-xr. Het bereik moet ongeveer 25-30 meter zijn. Aangezien ik ook vaak in het tuinhuisje zit, heb ik dus veel bereik nodig. Met de mimo-xr had ik soms wel verbinding en soms niet, het lag er maar gewoon aan hoe ik de laptop hield of hoe ik zat (als je net binnenkomt in het tuinhuisje had ie soms nog bereik,achteraan niet meer) Tuinhuisje is circa 3.50 a 4 meter lang.

Hebben jullie suggesties? Of hele goede ervaringen met een specifiek type router?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn ongeduldigheid, maar ik moet hem morgen gaan inruilen.

Waarom is er op GoT geen wireless routers ervaringen topic?

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-04 08:37
Naar mijn weten is het aanbod van de Dixons qua routers niet bijster groot en zou ik dus maar je geld terugvragen en er eentje op internet bestellen. Tipje, koop er een met afneembare antennes zodat je, mocht het signaal niet sterk genoeg zijn, er makkelijk een sterkere op kan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor je reactie :) . De router die we nu hadden had ook afneembare antennes. Maar ik bedoel het is toch fijn om het in een winkel te kopen, ik kan ook mijn geld terugnemen en zo even naar de mediamarkt lopen. Daar zou het aanbod toch wel breder zijn? Iemand nog een router waar ik naar uit moet kijken?

Naar welke merken moet ik vooral kijken?

• Black-Death
Wat dat bestellen op internet geef ik je volkomen gelijk.

De Mediamarkt heeft een redelijk aanbod (in Maastricht that is), daar zul je vast wat leuks vinden. Heb hier een 3com, maar ben niet geheel tevreden over de ontvangst van de wifi. Ik zou kijken voor een linksys denk ik. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:22:
Hebben jullie suggesties? Of hele goede ervaringen met een specifiek type router?
Koop een goede wired router en een los wireless access point van het merk Senao. Dit kost je wel wat, maar dan heb je ook het beste draadloze bereik wat er is voor consumenten (en legaal qua zendvermogen). Bijv. de Senao SCB-3220 100 mw (20 DBm)!

Verwijderd

Topicstarter
Shit, wat ben ik toch nog slecht op de hoogte. Linksys heb ik van anderen ook goede dingen over gehoord, zal daar eens van kijken.

De senao SCB-3220 is dus het acces point? Aan wat voor router zat jij dan te denken? Linksys voldoende?
(wat is nu precies een acces point? :o Spijt me zeer, maar ik heb begrepen dat dat gewoon een dingetje is wat je wireless-zending verder zendt, een soort herhaling van de signalen zodat de signalen verder komen? Mijn wireless router staat dan bijvoorbeeld gewoon in de meterkast, en die accespoint kan ik gewoon aan het einde van het huis zetten? gewoon stekkertje in stopcontact en klaar neem ik aan? Hoe duur is zoiets? )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 22:04 ]

• Black-Death
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:00:
Shit, wat ben ik toch nog slecht op de hoogte. Linksys heb ik van anderen ook goede dingen over gehoord, zal daar eens van kijken.

De senao SCB-3220 is dus het acces point? Aan wat voor router zat jij dan te denken? Linksys voldoende?
(wat is nu precies een acces point? :o Spijt me zeer, maar ik heb begrepen dat dat gewoon een dingetje is wat je wireless-zending verder zendt? Mijn wireless router staat dan bijvoorbeeld gewoon in de meterkast, en die accespoint kan ik gewoon aan het einde van het huis zetten? gewoon stekkertje in stopcontact en klaar neem ik aan? Hoe duur is zoiets? )
Volgens mij zit het zo:
Er zijn repeaters en accesspoints. Een repeater kun je gewoon aansluiten op 220 en die pakt het draadloze signaal vanzelf op en stuurt het verder, zodat je een groter bereikt hebt. Een accesspoint is echter nog met een kabel verbonden aan de router, zodat je geen snelheidsverlies hebt. Een accesspoint is eigenlijk beter en sneller en dat zou ik ook het liefst doen (omdat je met een repeater verlies van signaal en snelheid hebt, en met een accesspoint op diezelfde plek niet, omdat die nog bekabeld aan de router vast zit).

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
hmm, ik zou eens gaan lezen hoe alles werkt. en als je weet wat wat is, zou ik een linksys wrt54g wireless router kopen, gewoon omdat deze heel goed is, afneembare antennes, upgradebare firmware, goede helpdesk, makkelijke interface etc. etc. eigenlijk :)

een acces point kun je ook nemen, het is alleen een beetje dubbelop. :+

you had me at EHLO

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-03 10:30

Cis

TheNymf schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:06:
hmm, ik zou eens gaan lezen hoe alles werkt. en als je weet wat wat is, zou ik een linksys wrt54g wireless router kopen, gewoon omdat deze heel goed is, afneembare antennes, upgradebare firmware, goede helpdesk, makkelijke interface etc. etc. eigenlijk :)

En het grote voordeel is dat je bij versie 5 van de Linksys wrt54g gratis vastlopers krijgt! Spontaan! Gratis en voor niks! :D :D

Linksys WRT54G v5: Zijn de crashes echt zo erg?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Topicstarter
TheNymf schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:06:

Ja daarom vnd ik het allemaal zo raar, acces points moet je aansluiten op de wireless router met een utp-kabel ( of iets anders maar maakt niet uit ) dat is toch dubbelop dan? Want je wil immers draadloos.

Een acces point heb ik dan sowieso niets aan, want het is onmogelijk om nog een kabel van de router naar het acces point te trekken. Het is wel mogelijk maar dan ziet het er niet uit, kabels over de muren etc.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Cis schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:09:
[...]

En het grote voordeel is dat je bij versie 5 van de Linksys wrt54g gratis vastlopers krijgt! Spontaan! Gratis en voor niks! :D :D

Linksys WRT54G v5: Zijn de crashes echt zo erg?
Dan neem je een WRT54GL.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Black-Death
Inderdaad, gewoon ervoor zorgen dat je de foute versie niet hebt

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-03 21:37
Bij wireless Access Points/routers is het heel belangrijk waar je de antenne plaatst en in welke richting. Als je vaak in je tuinhuisje zit te werken, zorg dan dat je AP/router aan de achterzijde van je huis staat. Het bereik is volledig afhankelijk van de obstakels. Met een mooie loden plaat ernaast, is je bereik maar 10cm, meestal zijn 3 stenen muren ook wel voldoende om je signaal af te zwakken naar een onbruikbare waarde. Ook de kwaliteit van het wireless kaartje is belangrijk, want die moet signaal terugzenden.

Op basis van de informatie die je geeft, valt er dus weinig over te zeggen.
- Een plattegrondje van het huis doet wonderen. -
- Het gebruikte wireless kaartje helpt.
- Heb al het bereik getest met een ander AP. Of met een andere wireless kaart. Misschien kan je een van die dingen lenen van een buurman.
- Het kan ook zijn dat je toevallig een druk bezet kanaal gepakt hebt. Een testje met netstumbler geeft dan voldoende inzicht.

Nu is er onvoldoende informatie om iets zinnigs te zeggen. Als er mooie alu folie in je muur zit thuis, zal geen enkel AP werken.

Ter vergelijking: Ikzelf heb een Cisco AP, dat op de 1e verdieping hangt. Met een testje kwam ik erachter dan een huizenblok verder aan de overkant van de straat je nog met 5 MBit kon downloaden. Ik heb toen maar mijn AP wat zachter gezet. Ik gebruikte een IBM laptop, met ingebouwde antennes in het scherm (optimale ontvangst). Mijn AP kostte 175 euro tweedehands en als je niet weet wat het verschil is tussen een AP en een router, raad ik je Cisco sterk af.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het wel, maar zie het nut er zo niet van in, ik krijg dus 100 euro terug van de Dixons en kan hiermee makkelijk een linksys wrt54g kopen, maar is die niet slechter? Want die kost ook heel wat minder zie ik al. En ik woon nog steeds thuis ;) , dus weet allemaal niet hoe het zit, maar weet dat het moet lukken want met de router die ik al beschreven heb in de startpost had ik af en toe wel signalen in het tuinhuisje. Weet iemand of de linksys wrt54g zeker beter is dan de router die ik nu heb? Of een andere router die ZEKER beter is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:00:

Ik heb gekozen voor een wired (dus niet draadloze) router Draytek Vigor 2200EPlus (ca. 100 euro) en een wireless Senao-access point (ca. 150 euro).

Het voordeel is dat je voor zowel de wired router als het wireless accesspoint het beste product kan kopen. Een wireless router is in combinatie met een wireless access point niet nodig.

Het access point zit met een utp-kabel vast aan de router en kan geplaatst worden waar je dat wenst (dichtbij de router of verder af de router). Het liefst natuurlijk zo centraal mogelijk in je woning. Zowel de router als access point hebben hun eigen firmware en configuratie.

Persoonlijk zou ik nooit meer een ander merk access point kopen dan Senao (zoals Linksys, Sitecom, Netgear, etc). Cisco is ook een top-merk, natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 22:29 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:23:
Ik weet het wel, maar zie het nut er zo niet van in, ik krijg dus 100 euro terug van de Dixons en kan hiermee makkelijk een linksys wrt54g kopen, maar is die niet slechter? Want die kost ook heel wat minder zie ik al. En ik woon nog steeds thuis ;) , dus weet allemaal niet hoe het zit, maar weet dat het moet lukken want met de router die ik al beschreven heb in de startpost had ik af en toe wel signalen in het tuinhuisje. Weet iemand of de linksys wrt54g zeker beter is dan de router die ik nu heb? Of een andere router die ZEKER beter is?
Ik heb een WRT54GL en die werkt prima. Met een alternative firmware (bijvoorbeeld DD-WRT) kun je hem zelfs overklokken en het wireless signaal sterker maken als je dat wilt (of als dat nodig is om je tuinhuisje te bereiken ;))

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja daarom zit ik dus ook naar een linksys te kijken, fijne firmware. Maar ik hoop genoeg voor mijn tuinhuisje.

@Dulse: Als ik het met mijn wireless router niet ga halen, dan zet ik er misschien nog gewoon een routertje tussen waardoor ik dus de wireless router ergens anders neer kan zetten ( al is dat de laatste oplossing dan wel, weer veel met draden werken, maar wel goedkoper want heb nog routers liggen)

Een wireless router aansluiten op een router kan geen kwaad neem ik aan?

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Voor de linksys wrt54g serie kan je ook extra grote antennes kopen. Die werken, weet ik uit ervaring, prima!

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt voor je reactie, daarom wil ik ook sowieso een router met afhaalbare antennes. :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik een wireless router zo aansluiten op een normale router?

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:13:
Kan ik een wireless router zo aansluiten op een normale router?
Ja en dat kun je zo vinden.....

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
jah, maar het is wel dubbelop :/

je hebt een modem nodig en een kast die alles omzet in draadloos.
een ap doet dit allemaal voor je.

een combi modem (bijv thomson 510) een router (wat de tomson ook is) + een kabel dan naar een wireless router is dubbelop

én ik heb gehoord, als je bijv. je thomson laat inbellen en het signaal door laat geven naar je wireless router (linksys ofzo) het forwarden van porten niet echt goed werkt...!

één AP zou alles kunnen en is maar rond de 60 euro:
http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

een wireless router is rond de 60:
pricewatch: Linksys WRT54GL Wireless Router (54Mbps, 4x 100Mbps,

ik zou voor het AP gaan :+

you had me at EHLO

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-03 21:37
>TheNymf

Wat jij vermeldt, is niet in lijn met mijn kennis. VOlgens mij zijn er 4 basis netwerk-functionaliteiten nodig:
1. Modem
2. Router (evt inclusief DHCP server)
3. Switch
4. Access-Point (='bridge' tussen Ethernet en Wireless)

Dat er devices zijn die router/AP/ of whatever heten, doet niet af dat ze alleen een of meerdere van deze functionaliteiten hebben.

Voor de Topicstarter:
neem als vuistregel dat iedere functie slechts 1x moet worden uitgevoerd, behalve switching (daar kan je er oneidig ven hebben zolang je geen 'lus. maakt. Als je een AP/modem/router/switch koopt, die je alleen als AP wilt gebruiken, disable dan routing/DHCP en sluit deze dan met een kabel op een LAN-poort van het AP/router/Switch/modem. Dan maakt her niets uit voor port-forwarding.

@TheNymf: er kunnen alleen problemen ontstaan als je meerdere NAT routers achter mekaar plaatst
Pagina: 1