Mijn eerste bericht op dit forum. Op andere forums moest je altijd zoeken of je het zelf kon oplossen. Dit heb ik dus gedaan en heb hellaas niks kunnen vinden daarom dan mijn eerste post
.
Ik ben opzoek gegaan naar een nieuwe proccesor wat niet al te duur was.
Ik stuite op deze Pentium DualCore 945 2x 3,4GHz FSB800 4MB Cache EM64T..
Ik zie 2x 3,4 Ghz... Muah lijkt me niet verkeerd. Ik heb wel gehoord dat deze pc dan nooit de 7,2 Ghz snelhuid zou halen omdat het 2 cores zijn en er altijd wat snelheid verlies zou zijn.
Het was trouwens een setje wat ik tegen kwam.
Dit zat er nog bij:
- Mainboard ASRock 775Dual-VSTA
- 2x 512 MB DDR2 RAM PC533
- een case naar keuze.
Prijs 350 euro.
Mijn vraag is of deze procesor snel genoeg is voor die prijs of dat ik beter voor iets anders kan gaan kiezen? Ik heb tot nu altijd een amd 3000+ gehad en die beviel me altijd wel, maar hij word me nu te traag en ik kan de nieuwste spellen nog maar lastig draaien.
Wat wil ik met pc gaan doen:
- Ik wil er muziek op gaan draaien als Dj.
- Ik wil er spellen op kunnen spelen. (nieuwe hitman en Counter-strike 1.6 (source))
- Er word veel mee gedownload en wil graag downloaden en spelen tegelijk wat nu op mijn pc niet goed ging.
Wat voor 3d kaar kan ik het beste erbij nemen want mijn 3dkaart die ik nu heb is nogal oud en houdt het niet meer allemaal bij een Saphire radeon 9600 atlantis...
Ik dacht aan een nVidia GeForce 6600 GT is dat een optie?
Wat ik verder nog tegenkwam:
- AMD Athlon 64 3500+ Venice, 939Dual-SATA2 --- 210 euro
- AMD 64Bit "AM2" Dual X2 4200/ASRock AM2XLI-eSATA2 --- 285 euro
Kan iemand me hiermee mischien helpen? Wat zou de beste keus voor mij zijn?
Mvg,
alvast bedankt
Roman
Ik ben opzoek gegaan naar een nieuwe proccesor wat niet al te duur was.
Ik stuite op deze Pentium DualCore 945 2x 3,4GHz FSB800 4MB Cache EM64T..
Ik zie 2x 3,4 Ghz... Muah lijkt me niet verkeerd. Ik heb wel gehoord dat deze pc dan nooit de 7,2 Ghz snelhuid zou halen omdat het 2 cores zijn en er altijd wat snelheid verlies zou zijn.
Het was trouwens een setje wat ik tegen kwam.
Dit zat er nog bij:
- Mainboard ASRock 775Dual-VSTA
- 2x 512 MB DDR2 RAM PC533
- een case naar keuze.
Prijs 350 euro.
Mijn vraag is of deze procesor snel genoeg is voor die prijs of dat ik beter voor iets anders kan gaan kiezen? Ik heb tot nu altijd een amd 3000+ gehad en die beviel me altijd wel, maar hij word me nu te traag en ik kan de nieuwste spellen nog maar lastig draaien.
Wat wil ik met pc gaan doen:
- Ik wil er muziek op gaan draaien als Dj.
- Ik wil er spellen op kunnen spelen. (nieuwe hitman en Counter-strike 1.6 (source))
- Er word veel mee gedownload en wil graag downloaden en spelen tegelijk wat nu op mijn pc niet goed ging.
Wat voor 3d kaar kan ik het beste erbij nemen want mijn 3dkaart die ik nu heb is nogal oud en houdt het niet meer allemaal bij een Saphire radeon 9600 atlantis...
Ik dacht aan een nVidia GeForce 6600 GT is dat een optie?
Wat ik verder nog tegenkwam:
- AMD Athlon 64 3500+ Venice, 939Dual-SATA2 --- 210 euro
- AMD 64Bit "AM2" Dual X2 4200/ASRock AM2XLI-eSATA2 --- 285 euro
Kan iemand me hiermee mischien helpen? Wat zou de beste keus voor mij zijn?
Mvg,
alvast bedankt
Roman