Beste geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-02 20:54
Ha,

Heb sinds een paar weken een goede speakerset in huis, de logitech z-5400. Voor gebruik op slaapkamer. Maar nou breek ik mijn nek telkens over de geluidskaart. Dit is een Creative Live! 24bit. Nou zit er eigenlijk weinig tot geen diepte in de muziek. Terwijl dit zeker beter moet kunnen.

Nou heb ik in de search weinig gevonden, en als het wat was waren het hele oude topics.

Ik ben dus op zoek naar een geluidskaart. Prijsklasse 100 - 200 euro. Ik wil het beste geluid uit mp3 tjes halen. En gebruik veel dvd's en ook aardig wat cd's in de pc. Het moet dus een geluidskaart zijn die erg goed met muziek overweg kan. Gamen doe ik ook wel, maar het geluid hierin kan me eigenlijk helemaal niks schelen.

Brand los!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
http://sounden.terratec.n...News&file=article&sid=197

Kort maar krachtig ;)

Terratec = Het beste voor muziek
Creative = Het beste voor games

[ Voor 24% gewijzigd door crack_en_hack op 30-08-2006 15:59 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Die Live! 24bit heeft heel aardige converters aan boord, zou niet denken dat het de beperkende factor is met dat setje speakers. Sluit je ze trouwens analoog aan of digitaal?

Het enige "probleem" dat vaak genoemd wordt met deze kaart is dat de omzetting naar 48kHz output niet helemaal netjes gebeurt. Een goede resampling plugin voor je mediaplayer kan dat voor je oplossen. Scheelt weer 100 euri :)

Verwijderd

Heb nu een X-FI extreme music. Klinkt echt erg lekker!!

Hiervoor had ik een TT Aureon 7.1 Space maar daar had ik wat problemen mee, de digitale uitgang kraakte als een idioot. Verder was de TT een zeer goed kaartje (zolang ik de analoge uitgang maar in gebruik had :D)

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
Neem in je vergelijking (ik neem tenminste aan dat je zelf gaat vergelijken) de Creative X-Fi mee. Het instapmodel kost 100-120 euro (XtremeMusic). mp3 is een techniek waarbij er kwaliteitsverlies optreedt bij het converteren van cd/wav naar mp3. X-Fi springt daar op in door dat kwaliteitsverlies "te verminderen" of "terug te draaien." Elke audiofiel zal je zeggen dat dit onzin is, maar die zeggen wel meer dingen. Zelf heb ik het verschil nog niet gehoord, maar hou de kaart in gedachten, zeker omdat je veel mp3 luistert.

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb ook een Z-5400, gewoon digitaal via een coaxiale kabel aangesloten, geen ruis niks perfecte kwaliteit (Y).

Diepgang zat en de bas is lekker diep. Meestal ligt de geluidskwaliteit dan aan wat voor een muziek je hebt, muziek van goeie kwaliteit of echt slechte kwaliteit. Maar als de kwaliteit goed is en je hebt um digitaal aangesloten is het voor mij meer dan zat. (Onboard op Asus A8N-E)..

Inventaris | WhatPulse

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

nfm schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:13:
X-Fi springt daar op in door dat kwaliteitsverlies "te verminderen" of "terug te draaien." Elke audiofiel zal je zeggen dat dit onzin is, maar die zeggen wel meer dingen.
Dit is onzin :Y)

Over dat Crystalizer gebeuren: http://www.digit-life.com.../creative-x-fi-part2.html
Maar: je kan het uitzetten. En de X-Fi is inderdaad ook een heel goed uitgeruste kaart.

edit:

Als je niet geinteresseerd bent in gamen, en een nog sjiekere kaart zoekt voor dat geld: de EMU 0404. Maar ik zou het eerst nog even bij de Live 24bit houden...

[ Voor 14% gewijzigd door John_Glenn op 30-08-2006 16:19 ]

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:51

jotheman

Was like that when I got here!

nfm schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:13:
Neem in je vergelijking (ik neem tenminste aan dat je zelf gaat vergelijken) de Creative X-Fi mee. Het instapmodel kost 100-120 euro (XtremeMusic). mp3 is een techniek waarbij er kwaliteitsverlies optreedt bij het converteren van cd/wav naar mp3. X-Fi springt daar op in door dat kwaliteitsverlies "te verminderen" of "terug te draaien." Elke audiofiel zal je zeggen dat dit onzin is, maar die zeggen wel meer dingen. Zelf heb ik het verschil nog niet gehoord, maar hou de kaart in gedachten, zeker omdat je veel mp3 luistert.
Dus als ik 't goed begrijp verzint een X-Fi er weer zomaar dingen bij? Beetje raar...
X-Fi hoeft 't signaal minder te converteren waardoor van het signaal meer origineel overblijft. Dit heeft verder niets met mp3, wav of wat dan ook te maken. Voor zover ik er iets vanaf weet... Niettemin is het idd wel zo dat 'n X-Fi mooier geluid zou moeten geven/geeft als met name de SB Live.

I see dead pixels...

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-02 20:54
Zoals ik het hoor is die 24 bit dus geen slechte kaart. Het geluid is ook zeker niet slecht te noemen. In tegendeel. maar ben een audiofiel welke echt veel geeft om strak geluid.

Ik kan nu dit opmaken

-EMU 0404
-Terratec 7.1 prijs +/- 160 euro
-XFI 120 euro Maar minder geschikt voor muziek?

Ik heb het op het moment weer bia 3 min jack pluggen aangesloten met als instelling op de z5400 6 channel direct. Dus er wordt in principe niks gecodeerd. Ik heb hem van het weekend ook digitaal aangesloten op mijn ac97 onboard. Ik kon het verschil niet horen. ik had het idee dat het digitale signaal van de onboard de stemmen strakker weergaf. maar ik was toch net wat tevredener met de 3 mini jack aansluiting van de live 24bit. Dit omdat ik er niet voor niets een pci kaart in heb gestopt.

Nou is eigenlijk mijn grootste klacht dat mijn bassen niet goed tot zijn recht komen. Een beetje dof, en niet kamervullend. Nou kan deze set zeker meer! want met een minidisc speler digitaal aangesloten is het net wat lekkerder.

Wat is btw de prijs van die emu? En waarom is deze beter tov de terratec?

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Hmmm EMU? ...ik heb niks gezegd :P

(de EMU heeft volgens metingen betere kwaliteit uitgangen, maar... hij is tweekanaals dus je hebt er niks aan :D ... sorry, ben niet wakker ofzo... Kost overigens 100eu)

edit:

vettere bassen ga je niet krijgen door een andere geluidskaart denk ik. Want de frequentierespons van de Live 24bit is al vrijwel plat, en zal geeneens een halve decibel schelen met duurdere/andere kaarten.
Dat het via minidisc+digitaal-in anders klinkt is vermoedelijk omdat de Logitech set dan nog wat DSP dingen doet, terwijl hij er bij 6channel-direct helemaal van afblijft.

[ Voor 48% gewijzigd door John_Glenn op 30-08-2006 17:09 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb zelf een Auzentech Digital X-Mystique, is echt een topkaart. Vooral een handige kaart als je via digital out je home cinema op je PC wilt aansluiten, want het is een kaart met DD Live!. Helaas is de kaart niet in NL verkrijgbaar, maar je kunt hem in DE bij computeruniverse.net bestellen. Ik heb em ook daar besteld, van te voren geld over gemaakt, via UPS laten bezorgen, was binnen 4 dagen binnen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou heb ik in de search weinig gevonden, en als het wat was waren het hele oude topics
Waarschijnlijk omdat je in het verkeerde subforum zat te kijken. Waar denk je dat de "audio" in Audio, Video & HiFi voor staat :?

Twee van de actieve topics bijvoorbeeld:
\[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative deel 3
Mijn eerste 'echte' stereo aangeschaft, welke soundcard?

Kortom, als je gezocht hebt deed je dat verkeerd - en graag voortaan beginnen met kijken in juiste subforum :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.