Ik ben bezig met het ontwerp van een soort database model, gebaseerd op enkele van de functionaliteiten van het menselijk brein. Het lijkt erg op een Network Model met maar één record structure en het is ook te vergelijken met het in de link beschreven Father of all models.
Op deze pagina staat uitgelegd wat ik bedoel. Het lijkt me niet verstandig het hele verhaal te posten, omdat het nogal een lap tekst is. Vandaar alleen de volgende quote met de essentie van het model, waarvan de werktitel "BubbleBase" is, in regels:
Op deze pagina staat uitgelegd wat ik bedoel. Het lijkt me niet verstandig het hele verhaal te posten, omdat het nogal een lap tekst is. Vandaar alleen de volgende quote met de essentie van het model, waarvan de werktitel "BubbleBase" is, in regels:
Ik zie niet graag dingen (vooral: belangrijke dingen) over het hoofd, dus als je comments en critics hebt, zijn deze van harte welkom. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.BubbleBase (= a Bubble-based Database System, it’s a working title):
1. Access
1.1. All concepts are immediately accessible by the user as a whole,
1.2. Concepts are more slowly accessible by searching "part-of-a-concept"
2. Storage of concepts is virtually unlimited,
3. All concepts can be linked to all other concepts,
4.1. Two Concepts are linked by another concept which states low-level context,
4.2. The model in the database is defined entirely in Concepts,
5. Database input is not bound to restrictions,
6. All single concepts are equally important.
Notes:
- Rule 5 can be dropped to create strong-linked models of a more relational type
- Rule 6 can be dropped to simulate "remembering", "forgetting".
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.