seweso schreef op 09 april 2004 @ 18:52:
[...]
Persoonlijk denk ik dat wat ik voorstel in elke situatie langzamer is. Het gaat om gebruikers-gemak bij de ontwikkelaar. Neem bijvoorbeeld visual-basic: je weet dat als je daarmee een programma maakt dat het programma groter en slower zal zijn. Maar dat kan jou geen worst schelen want je hebt het programma binnen no-time in elkaar gezet. Je moet alleen niet denken dat je met VB een heel office-pakket in elkaar kan zetten, of een programma als 3dsmax. Of wat ik hier bedenk ooit echte (in tegenstelling tot theoretische) genoeg voordelen heeft die opwegen tegen de nadelen is iets wat ik graag te weten kom.
Slechte vergelijking.
Met jouw systeem heb je gewoon een relationeel model dat perfect zou zijn voor een bepaalde situatie vernaggeld.
Jij vind het misschien makkelijk om te ontwikkelen, maar iemand anders die het moet onderhouden (of jij die er na 2 jaar een aanpassing moet aandoen) zal jou (of jij jezelf) vervloeken.
Mocht ik ooit zo iets tegen komen, dan begin ik gewoon opnieuw.
Ik mag blij zijn dat ik zo geen mensen in m'n team heb.
(Trouwens, gebruikersgemak voor een ontwikkelaar bestaat niet. Een ontwikkelaar moet een goede applicatie afleveren, eentje die ten alle tijde betrouwbaar, performant en stabiel is. Iets wat je met dit systeem niet kunt garanderen.
Het systeem zal qua grootte ook alles behalve efficient zijn (minimaal een factor 4 groter), daar zal ik eerlijk in zijn

Wat zijn de voordelen dan wel?
Ik bedoel, waar springt dat systeem dan wel in uit?
Ik heb ook mijn hele leven al met verschrikkelijk systemen mogen werken, dat is bij mij juist de reden om te denken dat dat beter zou moeten kunnen. Ik heb het alleen niet over systemen voor eind-gebruikers maar de ontwikkel-tools en omgevingen voor software ontwikkelaars. Daarnaast als ik nu iets zou bedenken wat al in boeken staat dan hoef ik het niet meer te bedenken toch?
Vraag eens aan 1000 doorwinterde ontwikkelaars welk systeem ze makkelijker, begrijpbaarder, onderhoudbaarder, etc.... vinden...
Ik wil laten zien dat je een heel systeem kan bouwen met maar één tabel.
Ik verbaas me dat er nog steeds mensen zijn die denken dat dat niet kan.
Mjah, je kan ook met je fiets via Berlijn naar Barcelona rijden.
Ik zou jullie allemaal dom kunnen noemen maar daar hebben we niks aan, het zal vast aan mijn uitleg-kwaliteiten liggen.

Ik denk dat er hier een pak mensen zitten met veel meer ervaring dan jij, die al serieuze systemen gebouwd hebben, en al veel slechte ideeën gezien hebben.
Ik zal eerlijk zijn: zo'n absurd idee als dit (een relationeel model in 1 tabel gieten) heb ik nog nooit gezien, en ik hoop dat ik het ook nooit zal zien.