Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] 2 installs, C: en D: formatted, nu start niets meer*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.629 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

mijn exuses voor het lange verhaal maar ik denk dat dit noodzakelijk is, lees het echter a.u.b.wel. alvast bedankt.

ik zal even de situatie uitleggen:

Ik heb op mijn computer 2 keer windows xp sp2 staan, 1 keer op de C schijf en 1 keer op de D schijf verder heb ik nog een E schijf van 6 gig (een recovery schijf.)

Aangezien de C schijf vol met troep stond had ik deze (op advies van een vriend) geformateerd door op de windows van mijn D schijf te gaan en daarvandaan de C te formateren door hem te selecteren rechtermuisknop formateren.

Dit ging allemaal goed tot hij bij het einde kwam en een foutmelding gaf (die ik me niet goed meer kan herinneren) Hier was ik nogsteeds in windows en instaad van alles te doen. Na een beetje op internet gezocht te hebben zette ik mijn computer uit om hem te herstarten om te zien of de optie voor de windows te kiezen die op de C schijf stond weg was, maar als snel kreeg ik de foutmelding: "Disk Boot Failure, insert System Disk and press Enter".

vervolgens heb ik de windows xp sp2 cd in mijn computer gedaan en van daaraf gestard. Ik heb verschilende dingen geprobeerd zoals:

in herstel consol:

*fixmbr
*fixboot
*format C en D als NTFS
*en gescanned/gerepareerd

in de windows xp home edition setup geprobeerd windows te her-instaleren op zowel de C schijf als de D schijf. waneer ik bijv de C schijf uit het menu kies om windows op te instaleren en enter druk krijg ik de volgende melding:

Om windows XP op de geselecteerde partitie te installeren, dienen er enkele opstartbestanden naar de volgende schijf te worden geschreven:

schijf van 238473 MB, 0 metID 0 op bus ' (atapi) (mbr)

Op deze schijf bevindt zich echter geen partitie die compatibel is met windows xp.

Als u de installatie van windows Xp wilt voorteztten, dient u terug te gaan naar het scherm waarin de partitie kan worden geselecteerd en dient u op d bovenstaande schijf een partitie te maken die compatibel is met windows xp als er geen ruimte op de schijf beschikbaar is, dient u en bestaande partitie t everwijderen en vervolgens een nieuwe partitie te maken.

ik heb een partitie gemaakt zoals gevraagd en het bovenstaande scherm, maar toch blijf ik de foutmelding krijgen.

mijn vraag is dus: hoe krijg ik windows weer geinstaleerd en hoe kan ik mijn computer gewoon weer gebruiken ? Alle adviesen/surgesties zijn meer dan welkom, ik ben ten einde raad.

mvg,

Jason.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:45
Je moet de recovery console ingaan en bootcfg /rebuild intikken. Je hebt namelijk je boot.ini en ntldr verwijdert, hiermee maak je die als het goed is weer aan (iig boot.ini, ntldr moet je mogelijk handmatig kopiëren vanaf windows cd).

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Het lijkt erop dat je C: partitie flink verknald is. Heb je al eens geprobeerd om deze volledig te verwijderen en volledig (dus niet snel) te formatteren.
Of er een chkdsk op proberen uit te voeren, kijken wat er mis mee is.
Andere optie is een knoppix livecd gebruiken om het systeem op te starten. Daarmee kun je dan data proberen veilig te stellen waar nodig. pleur de c: en d: partities weg en installeer 1 of beide weer opnieuw terug.

Waarom heb je ook 2x hetzelfde OS als dualboot staan? Verschillende versies kan ik begrijpen, maar hetzelfde OS is onpraktisch en wordt al snel onoverzichtelijk lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:36:
Je moet de recovery console ingaan en bootcfg /rebuild intikken. Je hebt namelijk je boot.ini en ntldr verwijdert, hiermee maak je die als het goed is weer aan (iig boot.ini, ntldr moet je mogelijk handmatig kopiëren vanaf windows cd).
ik zal bootcfg /rebuild proberen, nog verdere instructies om hoe handmatig boot.ini, ntldr te kopiëren ik weet zelf namelijk niet hoe dit moet ?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
cryforhelp,
ja ik heb alle partities allemaal al een keer voledig geformateerd met het comand format c: /fs:ntfs en uitraard het zelfde voor de d schijf. ook heb ik chkdsk al eens geprobeerd maar die geeft na de scan helemaal niets weer.Ik weet niet waar ik een knoppix livecd zou moeten krijgen maar de data intreseert mij niet zo heel veel, van mij mag alles er af. Ik heb ooit 2 keer het zelfde OS er opgezet omdat zoals ik al zei de C vol met troep zat en opniew windows er op wou hebben, echter bleek naar de instalatie dat nu 2 keer windows er op stond.

bedankt nog voor de antwoorden.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:02
Waarom heb je ook 2x hetzelfde OS als dualboot staan? Verschillende versies kan ik begrijpen, maar hetzelfde OS is onpraktisch en wordt al snel onoverzichtelijk lijkt me.
1 OS voor papa en mama en 1 OS voor zichzelf lijkt mij/denk ik.. In ieder geval lekker overbodig.

@TS:

Ik zou zeggen, start Windows Setup opnieuw, flikker je C en D partitie eraf, en maak 1 grote C partitie met 1 OS, en maak dan liever 2 accounts aan, dat werkt een stuk eenvoudiger ;)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Verwijderd

je hebt C en D geformateerd, beiden zijn dus geheel leeg en er valt niets meer te repareren. Ga dus gewoon voor een nieuwe installatie op de C-schijf

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bootcfg /rebuild gedaan en herinner mij dat ik dit ook al eerder had gedaan. Ik krijg de volgende fout melding:

Fout: kan de schijven niet controleren op installaties van Windows. Deze fout wordt mogelijk veroorzaakt door een beschadigd bestandssysteem dat controle door bootcfg vrhindert. gebruik chkdsk als u schijffouten wilt opsporen.

let op: deze bewerking dient te worden voltoooid om de opdrachten /add /rebuild tekunnen gebruiken.

de laaste keer dat ik chkdsk gebruikten gebuurde er simpelweg niets na de scan, ik zal het echter nogmaals proberen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: ik heb nogmaals chkdsk gebruikt en hij geeft nu de volgende melding:
het volume lijkt een of meeronherstelbare problemen te hebben.

maar aangezien er werd gezegd: je hebt C en D geformateerd, beiden zijn dus geheel leeg en er valt niets meer te repareren. is dit redelijk logish.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 15:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
jassy,

hoe maak ik er 1 groote partitie van ?
ik weet dat ik in de setup een partitie kan verwijderen/aanmaken maar niet hoe ze samen te voegen. en op dit moment wil windows op geen enkele partitie instaleren.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
roys,

als ik de C schijf selecteer krijg ik het bericht dat ik in mijn eerste post heb vermeld:

Om windows XP op de geselecteerde partitie te installeren, dienen er enkele opstartbestanden naar de volgende schijf te worden geschreven:

Op deze schijf bevindt zich echter geen partitie die compatibel is met windows xp.

Als u de installatie van windows Xp wilt voorteztten, dient u terug te gaan naar het scherm waarin de partitie kan worden geselecteerd en dient u op d bovenstaande schijf een partitie te maken die compatibel is met windows xp als er geen ruimte op de schijf beschikbaar is, dient u en bestaande partitie t everwijderen en vervolgens een nieuwe partitie te maken.

nogmaals bedankt voor al julie hulp, ik hoop dat we tot een oplossing kunnen komen.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

spiritonline,

Geef eens even via een topic report Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) door welke topic titel je wilt hebben?

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:04
Probeer eens met Bart(x)PE op te starten en dan CHKDSK.exe te draaien

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:04:
jassy,

hoe maak ik er 1 groote partitie van ?
ik weet dat ik in de setup een partitie kan verwijderen/aanmaken maar niet hoe ze samen te voegen. en op dit moment wil windows op geen enkele partitie instaleren.
roys,

als ik de C schijf selecteer krijg ik het bericht dat ik in mijn eerste post heb vermeld:

nogmaals bedankt voor al julie hulp, ik hoop dat we tot een oplossing kunnen komen.
je gaat dus eerst C en D verwijderen en vervolgens EEN nieuwe C maken die de grote heeft van C+D, vervolgens hierop je nieuwe xp installatie zetten

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:04:
spiritonline,

Geef eens even via een topic report [afbeelding]) door welke topic titel je wilt hebben?
oh sry ik dacht er al een opgegeven te hebben, is helpt u mij a.u.b.? goed ?

het spijt me ik ben nieuw tot dit forum.

• elevator
  • Niet online

elevator

Nou, stel je zelf het volgende voor:

Een forum mte daarin alleen maar topics als "Helpt u mij aub?" - zou je denken dat dat erg zinvol is? :P
Lees eventjes Windows Clients - Policy door en geef mij even een nieuw topic titel die daar aan voldoet :)

Verwijderd

Jassy schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:56:
[...]

1 OS voor papa en mama en 1 OS voor zichzelf lijkt mij/denk ik.. In ieder geval lekker overbodig.

@TS:

Ik zou zeggen, start Windows Setup opnieuw, flikker je C en D partitie eraf, en maak 1 grote C partitie met 1 OS, en maak dan liever 2 accounts aan, dat werkt een stuk eenvoudiger ;)
Precies, zelfde suggestie hierzo!

Verwijderd

Topicstarter
iljarutten,

ik weet niet wat Bart(x)PE is en waar het te krijgen verdere info hierover zou fijn zijn :)
roys,

ik snap de theorie maar hoe doe ik dit in de praktijk ?

Verwijderd

Topicstarter
elevator,

wat dacht je van: helpt u mij a.u.b. problemen met formateren,partitioneeren en windows installeren ;)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:11:
iljarutten,

ik weet niet wat Bart(x)PE is en waar het te krijgen verdere info hierover zou fijn zijn :)
[..]
Niet schrikken... maar volgens mij ben je net 1 dag op het internet, maar dit kan heeeeel handig zijn.
Heel veel informatie

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:15:
[...]

Niet schrikken... maar volgens mij ben je net 1 dag op het internet, maar dit kan heeeeel handig zijn.
Heel veel informatie
sry heel stom van mij, in alle elende had ik niet aan google gedacht ;) uitraard weet ik van zijn bestaan en opties.

EDIT:ben het programma nu aan het downloaden/installeren

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 15:20 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:14:
wat dacht je van: helpt u mij a.u.b. problemen met formateren,partitioneeren en windows installeren ;)
Ik denk niet dat het woord 'probleem' echt super omschrijvend is, daarnaast is "help mij aub" helemaal niet nodig en mis ik nog de Windows versie in je topic titel :)

Probeer eens een topic titel te verzinnen die kort en bonding aangeeft waar je topic aan voldoet en waarbij het OS in je topic titel staat? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef op, mijn windows versie is windows xp home edition sp2 zou u zelf een titel kunnen verzinnen die u toepaselijk lijkt ? het lukt mij blijkbaar niet ;)

• cryforhelp
Ele, wat ben je lam aan het doen met de topictitel :+ _O-

Aub niet lezen*

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu in PE Builder v3.1.10.a wat willen julie dat ik precies doe ?

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:22:
Ik geef op, mijn windows versie is windows xp home edition sp2 zou u zelf een titel kunnen verzinnen die u toepaselijk lijkt ? het lukt mij blijkbaar niet ;)
ahh, kom - niet zo snel opgeven? Je zit in de goede richting, je moet gewoon zeg maar je belangrijkste sleutelwoorden uit je topicstart pakken, daar een zin van maken en dat in je topic titel zetten.

Je draait Windows XP dus begin je je topic titel met [XP], verder heb je een probleem met het installeren van Windows en die heb je twee keer geinstalleerd - dat moet er dus ook bij. Na het formatteren heb je opeens het probleem dat je PC niet meer start, daar moet je toch wel iets moois van kunnen verzinnen? :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:07:
[...]

je gaat dus eerst C en D verwijderen en vervolgens EEN nieuwe C maken die de grote heeft van C+D, vervolgens hierop je nieuwe xp installatie zetten
ik heb in de setup bijd partities verwijderd, gek genoeg is er nu nog maar 1 "niet-gepartitioneerde ruimte van 232323MB" zoals windows dit aangeeft, 1 schijf van 230gieg is er dus over, zoals jij zei. ik heb vervolgens deze "nietgepartitioneerde ruimte" gepartitioneerd en hij is nu bekend in de setup als: C: partitie 1 (nieuw (onbewerkt)

als ik nu deze kies om windows xp hierop te zetten krijg ik de zelfde foutmelding als in mijn eerste post, is het mogelijk dat ik deze eerst moet formateren als ntfs ?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:30:
[...]

ahh, kom - niet zo snel opgeven? Je zit in de goede richting, je moet gewoon zeg maar je belangrijkste sleutelwoorden uit je topicstart pakken, daar een zin van maken en dat in je topic titel zetten.

Je draait Windows XP dus begin je je topic titel met [XP], verder heb je een probleem met het installeren van Windows en die heb je twee keer geinstalleerd - dat moet er dus ook bij. Na het formatteren heb je opeens het probleem dat je PC niet meer start, daar moet je toch wel iets moois van kunnen verzinnen? :P
laaste keer dan :P (word wel lange titel nu)

[XP], heb mijn C en D schijf geformateerd heb nu probleemen met het opstarten en opniew instaleren van windows xp. helpt u mij a.u.b.

nu blij met je titel _/-\o_ :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:35:
laaste keer dan :P (word wel lange titel nu)

[XP], heb mijn C en D schijf geformateerd heb nu probleemen met het opstarten en opniew instaleren van windows xp. helpt u mij a.u.b.

nu blij met je titel _/-\o_ :P
Mjah die past dan weer niet ;(, ik zal hem iets inkorten :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator ik vind me´n nieuwe titel prachtig bedankt :P

EDIT: zou je btw mischien mee kunnen denken over mijn probleem ;) zou ik leuk vinden :P

alvast bedankt

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 15:43 ]

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Vergeet die hele PE builder, het is een perfecte CD maar voor dit heb je ruim voldoende aan de XP cd (waarmee je dus je XP installeert). Laat de CD, kies voor nieuwe installatie, verwijder de partities, maak dan een nieuwe partitie aan, formateer deze gewoon (niet voor fast, schijf wordt dan beter gecontroleerd en hij doet de rest (installatie maakt zelf een goed werkende MBR (= Boot Master Reccord) aan en zet de partitie actief).
Let op: zorg dat de virusprotectie in de BIOS uitstaat, dit zorgt ervoor dat Windows de MBR kan herschrijven, dit is noodzakelijk. ;)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• cryforhelp
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:30:
[...]

ik heb in de setup bijd partities verwijderd, gek genoeg is er nu nog maar 1 "niet-gepartitioneerde ruimte van 232323MB" zoals windows dit aangeeft, 1 schijf van 230gieg is er dus over, zoals jij zei. ik heb vervolgens deze "nietgepartitioneerde ruimte" gepartitioneerd en hij is nu bekend in de setup als: C: partitie 1 (nieuw (onbewerkt)

als ik nu deze kies om windows xp hierop te zetten krijg ik de zelfde foutmelding als in mijn eerste post, is het mogelijk dat ik deze eerst moet formateren als ntfs ?
Klinkt als een schijf fout.

Maargoed, over partities is het verstandig als je dit stukje uit de OM FAQ even leest. Dat is makkelijker dan als ik weer een soortgelijk verhaal moet gaan verzinnen :P.
http://gathering.tweakers...ages/649273#schijfindelen
Als ik de foutmeldingen die jij vertelt goed begrijp is het inderdaad nodig om eerst een partitie te maken om windows op te zetten.

In geval van een schijf fout is het nuttig om meteen de rest van de opslagmedia faq (waar ik naar linkte) even door te nemen. Wat je dan wil doen is uitzoeken wat je schijffabrikant is, hun tooltje downloaden en je schijf controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit heb ik nu gedaan:

Mijn C en D partitie verwijderd 1 C partitie van gemaakt, in de windows setup. Vervolgens (snel) geformateerd als NTFS toch krijg ik weer de zelfde melding als in de eerste post als ik windows xp op deze partitie wil zetten. :( iemand enig idee ? ik hoop dat er iemand is die me verder kan helpen,

alvast bedankt.

EDIT:
(ik had dit gepost voordat ik marquis&cryforhelp post had gelezen, ik zal opniew de schijf formateren maar dan nu niet op snel, ook zal ik uitzoeken van welk merk ik een HD heb.)

nogmaals bedankt voor julie hulp

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 15:55 ]

• marquis
Zie hierboven, bij mijn eerste post ....... :9

Verwijderd

Topicstarter
zie mijn edit ;)

EDIT: ik weet niet hoe ik in mijn bios kan komen, alle "F" toetsen doen niets. ik heb een medion MD 8800

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:48:
[...]

Klinkt als een schijf fout.

Maargoed, over partities is het verstandig als je dit stukje uit de OM FAQ even leest. Dat is makkelijker dan als ik weer een soortgelijk verhaal moet gaan verzinnen :P.
http://gathering.tweakers...ages/649273#schijfindelen
Als ik de foutmeldingen die jij vertelt goed begrijp is het inderdaad nodig om eerst een partitie te maken om windows op te zetten.

In geval van een schijf fout is het nuttig om meteen de rest van de opslagmedia faq (waar ik naar linkte) even door te nemen. Wat je dan wil doen is uitzoeken wat je schijffabrikant is, hun tooltje downloaden en je schijf controleren.
Harde schijf: Seagate 250GB (8MB Cache, S-ATA, 7.200 RPM)
is mijn hardeschijf ik zal kijken of ik het genoemde tooltje kan vinden.

EDIT: ik denk dat je hierop doelt: http://www.seagate.com/support/seatools/ en dan de SeaTools Desktop ? Laat me even weten of dit klopt.

EDIT: ik wil niet opdringerig zijn maar ik zit op de laptop van me moeder waar ik dus niet op mag (mag op geen enkele pc behalve mijn eigen) en me moeder komt rond half 6 terug :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 16:13 ]

• marquis
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:56:
zie mijn edit ;)

EDIT: ik weet niet hoe ik in mijn bios kan komen, alle "F" toetsen doen niets. ik heb een medion MD 8800
DEL knop?

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je je harddisk wilt testen is het inderdaad denk ik de SeaTools - probeer het gewoon eens uit, je kan er vermoedelijk weinig fout mee doen :)

De CD die je gebruikt, is dat wel een CD met ServicePack 2 in geintegreerd? De normale Windows XP ondersteund namelijk (niet goed iig) geen harddisken groter dan 137GB dus daar zou je ook in de problemen mee kunnen komen :)

Verwijderd

Topicstarter
marquis,

ik zal de DEL knop proberen maar hij is op het moment nog steeds bezig met het formateren hij zit nu op 45% en het gaat nogal...... sloom :P ik zal het proberen zodra hij klaar is
elevator,

en de CD is indd met sp2 geintergreerd. En ik zal het testen, maar ik zal nu eerst op de format moeten wachten.

• cryforhelp
Waarschijnlijk kun je voorlopig niet op internet, maar mocht het nog relevant zijn: Seatools is inderdaad hetgene dat je wil hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

de info is indd nog relevant, ik heb er mee gescanned en alle tests gedaan die mogelijk waren (maar de eerste tests gaven geen info dus heb ik heb gestopt (na een kleine 2 uur) en de enigste informatie waar hij me kwam waaren wat specificaties van mijn HD :S

ik weet het nu echt niet meer, ik heb nu wel:

de partities verwijderd en er 1 c partitie van gemaakt, deze bedraagd 230GB en hem normaal (niet snel) geformateerd als NTFS wat heb ik fout gedaan, waarom zegt mijn windows nog steeds dat de partitie niet compatibel is terwijl hij zelf gemaakt is door de windows set up ? Kortom ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding als in de eerste post. Als julie nog verdere ideeën hebben hoor ik het graag.

alvast bedankt.

• elevator
  • Niet online

elevator

Kan je anders eens een kleinere partitie maken? Begin bijvoorbeeld eens met een partitie van 7GB - als je daar Windows op probeert te installeren, doet Windows dan ook moeilijk? :)

• cryforhelp
Zou misschien iets met de communicatie met je schijf zijn, omdat hij ook zo traag is?
Haal IDE kabel er eens in en uit aan beide einden. En zorg bij voorkeur dat er geen cd/dvd op zelfde kabel zit aangesloten.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 15:04
cryforhelp schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:24:
Zou misschien iets met de communicatie met je schijf zijn, omdat hij ook zo traag is?
Haal IDE kabel er eens in en uit aan beide einden. En zorg bij voorkeur dat er geen cd/dvd op zelfde kabel zit aangesloten.
Gaat niet op, het is een sata schijf ;)

specs

Verwijderd

Topicstarter
gelukkig gaat dit niet op blijkbaar want mijn kennis om hardware matig iets te veranderen is zeer klein. Hoe dan ook ik zal is een kleinere partitie maken en kijken wat er gebuurd.

nogmaals bedankt dat julie me ook in de avond nog willen helpen:D

• marquis
marquis schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:48:
Let op: zorg dat de virusprotectie in de BIOS uitstaat, dit zorgt ervoor dat Windows de MBR kan herschrijven, dit is noodzakelijk. ;)
Heb je dit al kunnen controleren?
Met F11 te drukken tijdens opstarten en dan code AM8888eg in te geven (in feite "Q,8888EG" -> komt door verschil tussen azerty en qwerty) kom je in de verborgen bios.
Gevonden op internet.

Moment, zal eens kijken voor je....

Bij mijn BIOS zit het in de BOOT en dan SECURITY
Edit: nee, je bootvolgorde is in orde.
Edit 2: staat het niet onder SECURITY ?

[ Voor 39% gewijzigd door marquis op 30-08-2006 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik kom mijn bios niet in. Ik heb ook de del knop geprobeerd en alle ander "F" knoppen maar ik heb slecht´s iets van 2 seconden voor de foutmelding komt, ik zal het na het maken van een kleinere schijf nog eens proberen. Ik kom spoedig met een antwoord,

nogmaals bedankt.

EDIT: ik heb nu in mijn BIOS weten te komen ik zal kijken of ik de genoemde virusprotectie aan/uit staat.

EDIT: waar moet ik kijken in mijn bios of de virusprotectie aan/uit staat ?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na wat te kijken in mijn bios vond ik wel iets raars onder hard disk boot priority stond:
1st boot device (removable)
2nd boot device (CDROM)
3rd boot device (Hard Disk)

zou hard disk niet boven aan moeten staan ?

om terug te komen op de virus protectie, als ik naar advanced BIOS fautures ga word er gezegd:
Virus Protection, Boot Sequence maar als ik eenmaal daarheen ga vind ik niets van die Virus Protection terug.

ik heb een Phoenix - AwardBIOS

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
marquis schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:32:
[...]

Heb je dit al kunnen controleren?

[...]

Gevonden op internet.

Moment, zal eens kijken voor je....

Bij mijn BIOS zit het in de BOOT en dan SECURITY
Edit: nee, je bootvolgorde is in orde.
van wie is jouw bios ? Ik ben bang dat mijne verschillend is, ik heb wel een "security option" maar daar kan ik alleen maar een password instellen en zoals ik al zei ik vind niets terug van die virus protectie, ik zal eens google naar waar ik de virus protectie kan vinden in mijn BIOS.

• marquis
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:54:
[...]
van wie is jouw bios ? Ik ben bang dat mijne verschillend is, ik heb wel een "security option" maar daar kan ik alleen maar een password instellen en zoals ik al zei ik vind niets terug van die virus protectie, ik zal eens google naar waar ik de virus protectie kan vinden in mijn BIOS.
Ja, mijn BIOS is i.d.d. niet hetzelfde, moederbord is van asus, maar kijk eens hier naar, daar vind je ook nog wat meer info over je BIOS. Ik zoek even mee.....

Edit: zie jij ook "virus warning" in de BIOS?
Edit 2: Ziet jou BIOS er zo uit?

Kijk, das al wat meer.
Kun je naar SECURITY OPTIONS: SETUP en dan enter ?
Kun jij me misschien de versie van je BIOS en eventuele serienummers geven? staan, als het goed is gewoon in je BIOS venster.

[ Voor 21% gewijzigd door marquis op 30-08-2006 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
dankje

Edit: waar zou ik dit moeten zien ? Alleen als ik in het hoofdmenu Advanced BIOS features selecteer staat er onderaan:

Virus protection, Boot sequence.

als ik daar heen ga door enter te drukken krijg ik de volgende opties:

CPU Feature: press enter
Boot Sequence: press enter
Quick Boot: enabled
Security Option: setup
Boot to OS/2: no

en dat is het helaas

Edit 2: er staat helaas geen acrobat reader op de laptop waar ik nu opzit, ik zal deze even binnenhalen

Edit 3: nee mijn bios verschild van de gene die in het pdf document word weergegeven. Hij heeft voornamelijk een stuk minder opties in het hoofdscherm. Ik zal in paint proberen te tekenen hoe het er uit ziet

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 21:22 ]

• cryforhelp
En als je daar nou naar security option gaat - setup gaat?

Er is natuurlijk wat voor te zeggen om de virusscan onder security te gooien ;)

Edit: spirit, het is ook mogelijk dat virus protectie niet in je bios zit. Zeker als je een heel basic bios hebt is dat mogelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door cryforhelp op 30-08-2006 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb onder de security option gekeken en daar valt alleen een wachtwoord voor mijn setup of system intestellen.

hier is een zelf getekend screenshot van mijn hoofdscherm alles is precies zo afgezien dat het mischien wat rechter staat of beter is gespelt ;)

Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e248/spiritonline/mijnBIOS.jpg

ik heb onderaan virus protection, boot sequence gezet dit is dus als de "advanced BIOS features" geselecteerd is.

Edit: ik zal zoeken naar serie nummer en bios versie, al staat het niet in het hoofd menu

Edit 2: heb BIOS Versie gevonden: 1.0D het serie nummer alleen nog niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 21:37 ]

• marquis
cryforhelp schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:25:

Edit: spirit, het is ook mogelijk dat virus protectie niet in je bios zit. Zeker als je een heel basic bios hebt is dat mogelijk.
Het is niet echt een virusscan. De optie verbied alleen om in de MBR te schrijven. Met een installatie van Windows wil Windows logischerwijs (scrabbelwoord) :*) in de MBR schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:25:

Het lijkt er indd op dat er geen virus protectie inzit, maar wat zou dan nog mijn windows xp instalatie kunnen verhinderen ?

Edit: wat ik me net bedenk er zit waarschijnlijk wel een virus bescherming in anders zou die niet vermeld worden wanneer advanced options word geselecteerd. (lijkt mij) ik heb nu nogmaals de windows setup CD geladen en krijg nu een geheel nieuwe foutmelding:

setup kan het type van een of meer in het systeem geinstalleerde apparaten voor massa-opslag niet vaststellen, of u hebt ervoor gekozen zelf een adapter op te geven. Setup zal nu ondersteuning voor de volgende hardware massa-opslag installeren:

<geen>

*druk op E als u extra scsi-adapters, cd-rom-stations of speciale schijf controllers voor gebruik met windows wilt opgeven, ook als u daarvoor een ondersteuningsdiskette voor apparaten voor massa-opslag van de fabrikant hebt.

*druk op Enter als u geen ondersteuningsdikettes van de fabrikant van apparaten voor massa-opslag hebt of geen extra apparaten voor massa-opslag wilt opgeven.

vreemd, voordat ik mijn bios inging had ik deze melding niet, wat heb ik fout gedaan ?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 21:45 ]

• marquis
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:38:

Het lijkt er indd op dat er geen virus protectie inzit, maar wat zou dan nog mijn windows xp instalatie kunnen verhinderen ?
Ben bang dat ie er wel in zit. Als je naar die onderste instelling gaat, Virus Protection, Boot Sequence gaat, wat gebeurd er dan?
De rede waarom windows niet goed gaat is omdat windows in de MBR moet schrijven, iets wat die virus warning wil voorkomen. Daarom formateerd ie goed maar met een nieuwe opstart kan ie er nix mee omdat in de MBR niet wordt verteld dat ie geformateerd is, hoeveel partitie`s er zijn en welke actief is. De Master Boot Record wordt het eerste gelezen en dan pas gaat Windows verder. De MBR verteld aan windows ook op welk plekje van de schijf de NTloader staat. Dit is o.a. het gedeelte wat Windows in defragmenteren groen weergeeft en NOOIT van z`n leven mag verplaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door marquis op 30-08-2006 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
lees mijn vorige edit a.u.b. en als ik daar heen ga krijg ik dit:

maar nu is er dus een heel andere melding naar vooren gekomen

Edit: na enter te drukken kwam ik gewoon weer in het setup menu waar ik een partitie moest selecteren. Alles is dus hopelijk weer goed

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 21:50 ]

• marquis
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:47:
lees mijn vorige edit a.u.b. en als ik daar heen ga krijg ik dit:

maar nu is er dus een heel andere melding naar vooren gekomen

Edit: na enter te drukken kwam ik gewoon weer in het setup menu waar ik een partitie moest selecteren. Alles is dus hopelijk weer goed
Ziet er goed uit, de setup is gewoon verder gegaan.
Het zou kunnen zijn dat je voor je S-ATA controler nog een aparte driver moest opgeven, dat is de reden voor bovenstaande melding. Het geval dat je toch uit een partitie kan kiezen is dat het dan toch werkt :?
Hen je een diskette met daarop een S-ATA driver meegekregen met de koop van dit systeem?

Edit: geef is een serie nummer van de BIOS? (te vinden in het BIOS venster)

Edit 2: Zal eens rondneuzen

Je Handleiding van het systeem kun je hier vinden (wel in het duits) Vanaf pag 83.....de BIOS.....
Tering, staat wel erg weinig info in.

[ Voor 34% gewijzigd door marquis op 30-08-2006 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar om terug te komen op het BIOS ik heb de Virus protectie nog steeds niet gevonden

ik heb geen diskkette mee-gekregen mijn systeem is trouwents een medion MD 8800 mocht dat nog enige nuttige info meebrengen. Je hebt zelf het hoofdscherm van mijn bios gezien, ik zie er geen serie nummer ik zal echter nog even doorkijken of ik het kan vinden ;)

edit: ik kan het echt nergens vinden en die verdomde virus protection ook niet :(

edit2: ik heb een manual gevonden zoals mijn BIOS eruit zou moeten zien (de andere heeft navigatie boven in die heb ik niet) hier is een screenshot zoals het er uit zou moeten zien:

Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e248/spiritonline/bioszoalshetzoumoetenzijn.jpg

mijn bios:

Afbeeldingslocatie: http://i40.photobucket.com/albums/e248/spiritonline/hoemijnbioseruitziet.jpg

Edit 3: ik heb zelf een handleiding geprint er bij gekregen in het nederlands, ik zal daar is in kijken. Bedankt voor de tip ;)

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 22:20 ]

• marquis
Daar, in het eerste scherm, staat security options. Kijk daar eens in?

De eerste is het, VIRUS WARNING, staat bovenin.
Die moet "dissabled" staan (zoals in het plaatje)
De uitleg staat in het vakje ernaast.

[ Voor 52% gewijzigd door marquis op 30-08-2006 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
er staat ook in de gedrukte handleiding bijster weinig info alleen word er eigenlijk vermeld hoe het te actieveren wat het doet en dat de fabrieks instellingen tenzei noodzakelijk niet veranderd moeten worden. in ong 10 regels........... niet erg hulpzaam dus

onder security options krijg ik niets dat met virus protectie te maken kan hebben... denk ik er staat:

security option
---------------------
setup ...... ( )
system ..... ( )

--------------------
: Move ENTER:Accept ESC: Abort

tussen de haakjes kan ik met een vierkantje selecteren wat ik wil kiezen

Edit: zoals ik al is de eerder zei is screenshot 1 een zoort vergelijkbaar BIOS echter ziet mijn BIOS er precies zo in als het laaste screenshot :S

Edit 2: op deze site: http://www.supermarktpc.n..._content&task=view&id=165 staat wel dat:De Medion MD8800 en de MD 8808 zijn prachtige pc's (de kwebbels met tv-tuners daargelaten) maar de BIOS heeft niet veel opties.
maar toch blijf ik er bij, het lijkt me vreemd virus protectie neer te zetten als het er niet is....

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 22:35 ]

• marquis
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:24:
er staat ook in de gedrukte handleiding bijster weinig info alleen word er eigenlijk vermeld hoe het te actieveren wat het doet en dat de fabrieks instellingen tenzei noodzakelijk niet veranderd moeten worden. in ong 10 regels........... niet erg hulpzaam dus

onder security options krijg ik niets dat met virus protectie te maken kan hebben... denk ik er staat:

security option
---------------------
setup ...... ( )
system ..... ( )

--------------------
: Move ENTER:Accept ESC: Abort

tussen de haakjes kan ik met een vierkantje selecteren wat ik wil kiezen
Klopt helemaal, is alleen voor het instellen van een wachtwoord om in je BIOS te komen (setup) en een wachtwoord om je systeem te mogen opstarten (systeem).
Maar kijk eens naar die VIRUS WARNING in dat eerste BIOS plaatje bovenin? Die moet "Disabled" staan.
Sorry, heb even niet opgelet..... 8)
Reaktie op beneden: daarom had ik er neergezet dat ik even niet had opgelet. Ik snap nu wat je bedoelt.

Precies, spiritonline2 , die virus protection snap ik dan ook niet helemaal.
Kun je niet het Medion helpdesk eens proberen?
Ik moet helaas afhaken maar ik hou het in de gaten.
Laat weten hoe het verloopt, als het lukt reageer ik wel weer.
Sorry :'(
PS: heb je die verborgen BIOS al geprobeert (staat in je link.......)

Graag gedaan.....

[ Voor 16% gewijzigd door marquis op 30-08-2006 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
marquis schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:32:
[...]

Klopt helemaal, is alleen voor het instellen van een wachtwoord om in je BIOS te komen (setup) en een wachtwoord om je systeem te mogen opstarten (systeem).
Maar kijk eens naar die VIRUS WARNING in dat eerste BIOS plaatje bovenin? Die moet "Disabled" staan.
Sorry, heb even niet opgelet..... 8)
ik snap je niet, ik heb je eerder gezegd dat het plaatje bovenin niet mijn bios is. Hoe kan ik er dan naar kijken ? Ik poste het als een vergelijkbaar BIOS tot dat van mij het plaatje daar onder is hoe in het zelfde menu mijn bios er uit ziet. zonder de VIRUS WARNING optie dus.............

EDIT:
ik moet ook binnenkort stoppen, ik hoop je morgen weer te spreken ;) je hebt in iedergeval erg je best gedaan en ik dank je hiervoor. Ook zal ik de medion helpdesk maar is gaan proberen. Nogmaals bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 22:40 ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
hmm je had ook een E partitie, staat die er nog steeds op?

als je je partities al hebt verwijderd en aangemaakt, maar noet geformateerd is het MBR en de bootsectors wel beschrijfbaar. anders zou je ook geen partities kunnen maken en verwijderen omdat de partitietabel ook in de bootsector staat, na het master boor record.

tenminste, dat is wat ik denk.

anders zou je een kunnen proberen met fdisk, dus in de herstel console.
ik neem tenminste aan dat je dan wel ook fdisk kunt gebruiken.

als je ej partities hebt geformateerd moet je nu ook op die partities kunnen kijken. probeer dan eens in de herstelconsole naar die partities te gaan.
(opdracht is dan gewooon C: gevolgd door enter

ik vind je topictitel trouwens nu ook niet meer juist omdat je alleen een installatiefout hebt

de foutmelding had je al voor, en na het verwijderen van partities.

voordat je de C: partitie hebt verwijderd was het probleem nog wel op te lossen, omdat het MBR naar de C: partitoe verwijst, waar nu niets meer op stond. (ntloader boot.ini etc. waren daar niet aanwezig dus er verschijnt geen menu waar je kunt kiezen welk os gestart wordt, en er start dus ook niets. en daarom krijg je een foutmelding.

of nt loader niet verplaatst mag worden is maar de vraag, want volgens mij verwijst het bios naar de MBR, in het MBR staat welke partitie actief is en hoe dat i sgeformateert. de overige code in het bios weet aan de hand van deze gegevens wel hoe hij op de juiste partitie de opstartbestanden kan vinden. ( fat32 of ntfs "driver" zit volgens mij in de code die in MBR staat) daarom helpt fixboot of fixmbr ook bij problemen met niet gevonden bestanden in \windows\system32 en zo.)

het verplaatsen van betsanden naar helemaal achteraan op een partitie kan wel voor problemen zorgen als je voorbij de 1024 sector grens gaat schrijven, maar dat is o.a. afhankelijk van je bios, en hoe je partitietabel is geschreven. tijdens het booten kunnen sommige systemen niet voorbij die grens lezen in verband met beperkingen aan adreseringsmogelijkheden van het bios, in sectoren heads en cylinders.

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:36:
ik zal het na het maken van een kleinere schijf nog eens proberen. Ik kom spoedig met een antwoord,
Had je dit nou nog gedaan? :)

Als dat nou ook niet helpt - ga dan eens naar www.freedos.org en probeer aan de hand van deze FreeDOS ISO (even branden op CD als ISO bestand) een MS-DOS te installeren op een FAT partitie op je PC. Lukt dat wel? Krijg je dan een waarschuwing dat je bootsector gewijzigd wordt? :)

Als dat lukt - start dan je computer eens op met FreeDOS vanuit je harddisk, stop dan vervolgens je WindowsXP CD in je computer en copieer heel de I386 map naar je computer:
xcopy /s /e D:\i386 C:\i386\ 
als dat klaar is, ga dan naar de I386 map toe, en start de Windows installatie op:
c:
cd i386
winnt.exe

? :)

• marquis
engelbertus schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:08:

of nt loader niet verplaatst mag worden is maar de vraag, want volgens mij verwijst het bios naar de MBR, in het MBR staat welke partitie actief is en hoe dat i sgeformateert. de overige code in het bios weet aan de hand van deze gegevens wel hoe hij op de juiste partitie de opstartbestanden kan vinden. ( fat32 of ntfs "driver" zit volgens mij in de code die in MBR staat) daarom helpt fixboot of fixmbr ook bij problemen met niet gevonden bestanden in \windows\system32 en zo.)
Engelbertus, je heb gelijk. De NTLDR zit niet aan een vaste positie op de HD.

Verwijderd

Topicstarter
nogmaals bedankt voor al julie hulp :)

engelbertus,
je geeft een hoop informatie maar wat moet ik nou precies doen ?
(ik heb nog steeds de E partitie ja, hier is nog 4GB ruimte op over geloof ik, deze heb ik niet veranderd.

elevator,
ja, ik heb geprobeerd op een partitie van 7GB te schrijven, dit werkte echter niet. Ik heb echter een probleem, mijn computer beschikt over de enigste DVD brander, afgezien van me vaders computer waar ik never op zal komen. Dus een ISO branden gaat niet lukke, en flopp´s kan ik nog wel maken maar mijn computer heeft geen floppy ingang.

marquis,

betekend dit dat de virus protectie niet meer relevant is ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 10:54 ]

• marquis
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 10:46:
nogmaals bedankt voor al julie hulp :)

marquis,

betekend dit dat de virus protectie niet meer relevant is ?
Jawel, want de MBR blijft nog steeds beveiligd, terwijl Windows er op wil schrijven.

Edit: mooi balen.
Edit 2: vier :) ;) :*) :P

[ Voor 6% gewijzigd door marquis op 31-08-2006 12:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal eens probeeren of ik de medion helpdesk kan bellen is wel een 0900 nummer stelletje afzetters :P

heb ze zojuist gebeld, moest 2 min in de wacht om vervolgens te hooren dat ik moest woorden doorgeschakeld naar de technishe afdeling waar 13 wachtende voor mij waren en de wachtijd 20 minuten bedraagde........ en ik mocht die 20 minuten mooi door betalen, niet echt goede service dus

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar opgehangen daarna :S

Edit: indd

Edit 2: nog een keer gebeld, nog steeds wachtrij van 12 minuten .... hoeveel mensen hebben ze daar zitte 3 ? service valt me beetje tegen :P

[ Voor 179% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou ik nog kunnen proberen nog enige surgesties ? Medion helpdesk is elke keer niet berijkbaar......

Edit: maquis lol 8)7 lijkt er wel op

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na, 20 min wachten op de helpdesk eindelijk iemand aan de lijn gekregen, heeft me gewezen op een disk die alles zou moeten restore en weer een kaale windows er op moet zette heb dat gedaan en vervolgens komt er weer............. de zelfde error disk boot failure ik zal eens kijke of ik nu wel windows er op kan zette

Edit: het heeft niet geholpen..... kan nu weer in de wacht :(

Edit: na nog een keer te bellen werd er mij verteld dat er een monteur zou langskomen, en dat dit gratis zou zijn ivm garantie, maar klopt dit wel ? Heb ik het enigsinds niet zelf verkloot ? Verder vond een vriend nog een programma: http://www.highergroundsoftware.com/ dat mischien zou kunnen helpen, het is echter shareware en ik kan het niet vinden op phazeddl kats.ws isohunt etc. Als iemand het zou kunnen zoeken voor me zou ik heel erg dankbaar zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 19:59 ]

• marquis
Beste spiritonline2,

We hebben je mailtje ontvangen, bedankt voor het bezoeken van de site.
Ik weet het nu ook even niet, het is moeilijk om iemand op afstand te helpen.
Als je er achter zit dan heb je vaak wat meer feeling met het systeem en zie je soms dingen die een ander over het hoofd ziet. Aan de software kan ik ook niet komen.
Je heb heel erg veel gedaan om het apparaat weer aan de gang te krijgen en zoals ik het nu zie zou een Medion-monteur het enigste redmiddel zijn.
Hou ons op de hoogte, we zien graag hoe het afgelopen is na het bezoek van de monteur.

Heel veel succes, alias VisionQuest

[ Voor 3% gewijzigd door marquis op 31-08-2006 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereerst bedankt marquis. Ik heb nog een keer naar het tooltje gekeken en die kan alleen floppy´s schrijfen waar ik niets aan heb aangezien ik alleen een cd/dvd speler heb. Is er een optie om een bootble floppy te veranderen naar een bootble CD door te converteren ofzo ?

nogmaals bedankt voor je hulp.

EDIT: GELOOF HET OF NIET MAAR IK ZIT NU ACHTER DE SETUP DIE NOG 34 MIN DUURD EN HIJ IS NU DE APPARATEN AAN HET INSTALLEREN :D :D :D HET WAS ECHT ZO STOM, NA NOG EENS DE PARTITIE TE VERWIJDEREN EN WEER AAN TE MAKEN VOOR DE 5e KEER BEGON IE TOCH WINDOWS OP MIJN C: PARTITIE TE INSTALLEREN. OP DIT MOMENT BEN IK HEEL GELUKKIG ;)

NOGMAALS DANK AAN AL DIE GENE DIE ME HEBBEN GEHOLPEN MET MIJN PROBLEEM :D

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 11:33 ]

• marquis
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:19:
Hallo,

Allereerst bedankt marquis. Ik heb nog een keer naar het tooltje gekeken en die kan alleen floppy´s schrijfen waar ik niets aan heb aangezien ik alleen een cd/dvd speler heb. Is er een optie om een bootble floppy te veranderen naar een bootble CD door te converteren ofzo ?

nogmaals bedankt voor je hulp.
Ja, je kunt met Nero een bootable disk maken. Maar je heb toch PE Builder? En heb je een USB stick (waarop je dat tooltje zet)? PLaats, voordat je boot van PE, de USB stick. De PE ziet de USB alleen als deze met booten van PE al in je computer zit, niet naderhand. Kijk dan of je die tool kunt opstarten vanuit de verkenner (ik geloof iets van A3file dat de verkenner heet). Als het niet werkt, moet je op zoek gaan naar een USB Floppy drive (ongeveer 30 euro).

Edit: Van harte gefeliciteerd, de volhouder wint. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door marquis op 01-09-2006 17:13 . Reden: Jaho,jaho,hoeseeeee....... gefeliciflapstaard. ]

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 15:24

hellbringer

Weeeeeeee!

Ik heb niet echt veel tijd en heb het topic niet helemaal precies gevolgd, maar wat je probeert te doen is Windows XP te installeeren op je eerst (C:) schijf?
Daarbij heb je nog een andere HD in je systeem zitten? Zo ja: die HD (en eventuele andere HD's) afkoppelen van je systeem en nog is proberen.

Windows setup probeerd om de een of andere duistere reden (tijdelijke) bestanden op een andere schijf te zetten als die aanwezig is, ongeacht of wat voor filesysteem eronder zit. (en geeft een foutmelding als het niet lukt om gegevens naar die schijf te kopieeren)

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Ik weet dat dit topic 2 jaar oud is, maar nog steeds lopen mensen tegen dit probleem aan ( zoals ik vandaag deed) Als mensen google'n of op tweakers de zooi uitzoeken kan deze info erg handig zijn vandaar.

Ik had hetzelfde probleem vandaag als de topic starter had.

Me pc sloeg telkens uit me teen blauw scherm. Dus dacht van laten we de zooi maar is opnieuw installeren.

Me C partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt om vervolgens te formateren. Het enigste wat ik kreeg zodra ik enter drukte bij het selecteren van de partitie dat de schijf geen geldige windows bevatte ( die exacte melding die jij kreeg )

Na nog maals opnieuw op te starten kwam ik erachter dat hij steeds meer oude partities als onbekend begon te zien.

Daarna heb ik mijn moederbord bekeken en kwam erachter dat mijn condensators of hoe ze ook mogen heten bol stonden. Tenminste 2. Dit was een indicatie dat de mobo niet helemaal lekker was.

Toch nog even geprobeerd om te installeren maar nu kreeg ik bij de hardeschijven al direct een blauw scherm.

Na 2 uur testen kwam ik erachter dat een HD kapot was en de andere 2 stonden te veel belangerijke informatie op om ook maar een test mee uit te voeren.

Wat ik gedaan heb is wel heel drastisch en kan alleen gedaan worden als je goed bij kas zit :P. Een nieuw moederbordje gekocht, en 2 hardeschijfjes van 750gb per stuk. Ook gelijk even een sli setup erin geknalt.

Zoals je al kan raden is mijn probleem opgelost.

Wat ik denk dat het probleem is. Is dat het moederbord de kluts kwijt is. Dit kan gefixt worden door het bios te resetten of de firmware up te graden.

Mocht dit niet het geval zijn kan het zijn, dat je hardeschijf verrot is of veel slechte clusters bevat. Wat hier gedaan kan worden is een low format overheen laten draaien. en daarna proberen op nieuw te installeren.

Dit zijn eigenlijk wel de 2 opties.

Als iemand zich afvraagt hoe dat mobo of hd nu precies naar de klote kan gaan. In mijn geval zat me pc vol met stof wat niet meer gezond eruit zag. Hier kwam ik dus ook wat te laat acher :P.

Oplossing:"

HD lowformat of nieuwe kopen.
Mobo resetten of nieuwe kopen.
(altijd wel ff testen en zeker weten he ;P )

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Fijn dat je een toevoeging doet met mogelijke oplossingen, maar ik denk dat de oorspronkelijke topicstarter hier niet meer mee bezig is ;)

Uit voorzorg doe ik dit topic dan ook maar dicht - tenslotte is de startpost bijna twee jaar oud, en anders komen er alleen maar vreemde reacties op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.