Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Window kit

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008

• knight1987
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04-2023
Ik heb een vraag.

Ik heb een Revoltec window kit gekocht, maar nu weet ik niet precies hoe ik die er in maak.

Moet ik de aftekening aan de binnenkant van het zijpaneel aftekenen of aan de buitenkant, en haal ik het er uit met een decoupeer zaag of met dremel (en welk tooltje moet ik bij die dremel gebruiken om het er uit te halen)

Dit is voor mij heel belangrijk omdat ik net een nieuwe kast heb gekocht en bij voorgaande kasten een heleboel beschadegingen had gemaakt, en dat wil ik nu niet (deze moet "perfect" worden

PS. dit is misschien al een vraag die eerder is gesteld, als dat zo is geef me aub dan ff een link

alvast bedankt

Mijn Specs

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zit er geen handleiding bij ofzo?
Ik zelf zou met een figuurzaag of dremel aan de buitenkant gaan slijpen/zagen. Eerst afplakken met schilderstape, en dan het figuur erop tekenen. Zo voorkom je eventuele beschadigingen.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:09

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Belangrijk is de vorm van het raampje. Als je een raam maakt met (veel) scherpe bochten is het belangrijk om de dremel te gebruiken. Heb je vrij flauwe bochten dan kan je kiezen voor de decoupeerzaag.

Voor of achterkant aftekenen verschilt ook per bewerkingsmethode kies je voor de decoupeerzaak teken dan op de binnenkant af en zaag ook vanaf die kant. dan krijg je de mooiste zaagsnede aan de voorkant. Gebruik je de dremel werk dan vanaf de voorkant maar teken niet af op de deur zelf maar plak eerst grof afplaktape op de voorkant en teken hierop af.

Als je minder ervaren bent met de dremel kan je beter een decoupeerzaag gebruiken omdat deze minder gevoelig is voor niet bedoelde bewegingen.

Volgens mij moet je weer even vooruit kunnen ;)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 17:03

DataGhost

iPL dev

knight1987 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:50:
PS. dit is misschien al een vraag die eerder is gesteld, als dat zo is geef me aub dan ff een link
Je kan misschien zelf even zoeken, ik weet namelijk heel zeker dat 'misschien' een zwaar understatement is. Kijk voor de grap eens in Frequently Asked Questions CM en dan wel bij Blowholes en windows maken.

• knight1987
ik denk dat ik er over uit ben:

ik maak de aftekening aan de buitenkant van het paneel en gebruik een decoupeerzaag met een fijne ijzerzaagje op hoge snelheid

hoop dat dat goed gaat

Mijn Specs

Verwijderd

klopt :) !

doe ik zelf ook altijd op die manier. post je het resultaat ff als je klaar ermee bent? lijkt me leuk om te zien! 8)

• knight1987
ik denk er morgen mee aan de slag te gaan dus post ik wel ff wat pic's

Mijn Specs

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1