Samsung 250gb spinpoint hd beschadigd blok.

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-02 01:50
Ik heb sinds 6 maanden een nieuwe pc samengesteld met deze samsung 250gb hardeschijf. Sinds twee weken doet hij raar en start de pc op de raarste momenten opnieuw op of loopt vast.

In het logboek staat dit:

Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\D

M'n vader zegt dat de schijf nu kapot kan gaan, maar ik heb geen andere schijf om te backuppen.

Dus; kan dit probleem nog verholpen worden en waar haal ik zomaar een backup schijf vandaan.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
erm je post moet denk bij opslagmedia terecht komen maar om antwoord te geven op je vraag
je zult toch een 2e hdd erbij moeten hangen om van de een naar de ander te backup
nu weet ik niet zeker wat die foutmelding betekent maar als het om een clusterfout gaat dan kan een harddrive daar best goed mee omgaan, deze negeert dan vaak dat stukje zodat daar niks op geschreven wordt. Het beste kun je een uitgebreide scandisk uitvoeren (je pc zal ervoor moeten rebooten). Deze zal die blocks/clusters dan waarschijnlijk vinden en voortaan negeren.
Nu is het dus niet zo erg dat er iets kapot is maar meestal is het een voorteken dat er nog meer kapot gaat totdat de harddisk het ineens niet meer doet.

• JSTPS
IRCfreAk schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:45:
erm je post moet denk bij opslagmedia terecht komen maar om antwoord te geven op je vraag
je zult toch een 2e hdd erbij moeten hangen om van de een naar de ander te backup
nu weet ik niet zeker wat die foutmelding betekent maar als het om een clusterfout gaat dan kan een harddrive daar best goed mee omgaan, deze negeert dan vaak dat stukje zodat daar niks op geschreven wordt. Het beste kun je een uitgebreide scandisk uitvoeren (je pc zal ervoor moeten rebooten). Deze zal die blocks/clusters dan waarschijnlijk vinden en voortaan negeren.
Nu is het dus niet zo erg dat er iets kapot is maar meestal is het een voorteken dat er nog meer kapot gaat totdat de harddisk het ineens niet meer doet.
Ja. Maar ik post het nu nog even in het andere forum.

Hoe gooi ik hier een slotje op? Of moet iemand anders dat doen? :P

[ Voor 3% gewijzigd door JSTPS op 30-08-2006 12:12 ]

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:09:
..... en waar haal ik zomaar een backup schijf vandaan.
In de winkel wellicht? Of brand alle belangrijjke data op een dvd?

Bad blocks zijn nooit goed, probeer eens de tool Samsung (is er vast wel) om de hdd te controleren.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 20:29

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:10:
[...]

Ja. Maar ik post het nu nog even in het andere forum.

Hoe gooi ik hier een slotje op? Of moet iemand anders dat doen? :P
Warom zou je dit opnieuw bij Videoplanken & Beeldkanonnen willen posten. |:(
Mag jij mij uitleggen want een HDD daarmee temaken heeft.

Ik denk dat je HDD inderdaat kapot gaat dus vlug even backupen (op cd, dvd, andere HDD) en terug er mee naar de winkel.

• JSTPS
Tweak-Freak schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:23:
[...]

Warom zou je dit opnieuw bij Videoplanken & Beeldkanonnen willen posten. |:(
Mag jij mij uitleggen want een HDD daarmee temaken heeft.

Ik denk dat je HDD inderdaat kapot gaat dus vlug even backupen (op cd, dvd, andere HDD) en terug er mee naar de winkel.
Dat zei ircfreak.

Maar waar kan ik kan dat progje zeker op de samsung site downloaden? en kan er niks met m'n hdd gebeuren als ik dit programma gebruik.

[ Voor 14% gewijzigd door JSTPS op 30-08-2006 12:27 ]

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
IRCfreAk schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:45:
erm je post moet denk bij opslagmedia terecht komen ...
8)7

Op deze site kun je het een en ander nalopen en vind je ook een diagnostisch programma. Zo'n programma zal je harde schijf niet (verder) beschadigen. Wel kan dat programma data overschrijven, dus eerst een back up maken is niet onverstandig. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Valar op 30-08-2006 12:38 ]

• JSTPS
M'n vader belde net dat hij bij een winkel van het bedrijf waar hij werkt een hd van 250gb kon lenen ;) Geen problemen dus, er kan een slotje op.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ok succes met backuppen, als je een complete backup van windows wilt zou ik norton/symantec ghost gebruiken, hiermee kun je een exacte kopie maken en als het meezit vanaf de nieuwe hdd booten

• JSTPS
IRCfreAk schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:49:
ok succes met backuppen, als je een complete backup van windows wilt zou ik norton/symantec ghost gebruiken, hiermee kun je een exacte kopie maken en als het meezit vanaf de nieuwe hdd booten
oke bedankt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
De FAQ van dit subforum is hier duidelijk zat over. Doe er je voordeel mee :)

Verder wil ik jou nog even dringend op de Algemene gedragsregels (Netiquette) wijzen voor een duidelijke uitleg over het gebruik van GoT. Ondanks dat je hier al een tijdje rondloopt en ondertussen al een zooi mailtjes/waarschuwingen hebt gehad, valt het me namelijk van jou tegen dat je met dit topic aangeeft nog steeds niet helemaal door te hebben hoe het hier aan toe gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 30-08-2006 19:22 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.