Toon posts:

Meer MBRAM? / Computer Upgrades (Oók over Battlefield 2)

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil binnenkort misschien Battlefield 2 gaan spelen.
Het misschien-deel komt vooral door twijfel of het wel speelbaar zou zijn op mijn computer.
Want ik heb dan de demo gespeeld, en ookal staan alle visuele instellingen op medium, sommige op low, nog haakt en hapert het spel soms en soms sluit ie gewoon af naar de desktop.
En als ik de instelling voor audio op hardware zet, zelfs op de 'low' instelling wat erg slecht klinkt, dan gaat het ook gewoon slecht...
Dus die staat dan ook op 'Software' en daarvan de 'High' instellingen.
Ik moet wel zeggen, dat ik zo moeilijk kan horen waar al het geluid vandaan komt.

Hier even een lijstje van waar mijn computer zowat uit bestaat:
- Dell Dimension 8200 (van 2001 of 2002)
- Pentium 4 - 1.99-2.00GHz
- 768 MBRAM (nieuwer dan dat erin zat dan van toen hij nieuw was)
- ASUS nVidia GeForce 6800 XT - 128MB / AGP 4x
- Creative Sound Blaster Extigy (externe USB geluidskaart)
En voor áls ik het spel koop en online speel:
- ADSL 4MB/s
- Meer info nodig?...

Dus dat betekend zowiezo voor de aanbevolen systeemeisen:
- Processor ~400MHz te weinig.
- ~232MBRAM te weinig.
- Videokaart 128MB te weinig.
- Geluidskaart... zal toch wel goed genoeg zijn?

Hij komt dan weer wel door de test van de minimale systeemeisen.
Wat ik meestal tegenkom is dat mijn processor te langzaam is en dat er te weinig MBRAM is.
Omdat een processor zowat het duurste onderdeel van de computer is (toch?), denk ik toch maar dat ik meer RAM moet kopen.

Maar, dan de vraag, zou dat wel helpen?
Alleen meer RAM, want het blijkt wel dat de computer moeite heeft met alles verwerken en snel aan de 100% gebruik van de CPU zit, naast het vele gebruik van RAM.
Ik heb dan wel een tijd terug meer RAM gekocht, maar het is wel een ander merk.
En ik had gelezen dat verschillende merken van RAM-modules samen niet goed zou werken.
Zou dat bij mij ook tegen zitten dan?

Als het zou helpen, is er dan ook ergens RAM te kopen voor niet zo veel geld?

En heeft iemand nog andere tips om mijn computer wat simpel te upgraden tegen langzaamheid en haperende spellen?
Want ik kan echt geen honderden euros aan onderdelen kwijt.

Ik hou dan van kwaliteit en detail in de meeste dingen, en ben dan wel weer niet zo koppig om alle instellingen op "high" te zetten.
Maar ik erger me wel dood aan zonder Anti-Aliasing spelen (die erg gekartelde "lijnen") en niet alles kunnen zien en horen.
Ik speel dan ook Joint Operations waarbij ik wel bijna alles op z'n hoogst kan zetten (zolang er niet te veel objecten in beeld komen) .
Maar als ik op die kleine 'map' in de BF2 Demo, met minder spelers, niet eens online, en een spel dat een jaar nieuwer is en veel meer vraagt, al problemen heb...

GreetingZ
- Damage Inc.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:00:
Hallo,

Hier even een lijstje van waar mijn computer zowat uit bestaat:
- Dell Dimension 8200 (van 2001 of 2002)
- Pentium 4 - 1.99-2.00GHz
- 768 MBRAM (nieuwer dan dat erin zat dan van toen hij nieuw was)
- ASUS nVidia GeForce 6800 XT - 128MB / AGP 4x
- Creative Sound Blaster Extigy (externe USB geluidskaart)
En voor áls ik het spel koop en online speel:
- ADSL 4MB/s
- Meer info nodig?...
MBRAM? je hebt SDR SDRAM, DDR SDRAM en je hebt RDRAM wat in je pc kan zitten. Kijk dus eerst even wat je hebt zodat je weet wat je kunt upgraden. En kijk eens wat je moederbord aankan.

en ik neem aan dat je 4Mb/s ADSL bedoelt.
Hij komt dan weer wel door de test van de minimale systeemeisen.
Wat ik meestal tegenkom is dat mijn processor te langzaam is en dat er te weinig MBRAM is.
Omdat een processor zowat het duurste onderdeel van de computer is (toch?), denk ik toch maar dat ik meer RAM moet kopen.
Processor hoeft echt niet het duurste te zijn. Een simpele Celeron is bijvoorbeeld goedkoper dan 256MB RDRAM. Wil je 2GB RDRAM kopen dan denk ik dat je beter een heel neiuwe pc kan gaan halen.
Zit er echter gewoon DDR ni dan kun je het vrij goedkoop regelen. Zit er nog SDR meuk in dan niet eens beginnen met upgraden maar een nieuwe bak halen.
Maar, dan de vraag, zou dat wel helpen?
Alleen meer RAM, want het blijkt wel dat de computer moeite heeft met alles verwerken en snel aan de 100% gebruik van de CPU zit, naast het vele gebruik van RAM.
Tja, cpu gaat wel een bottleneck vormen, maar dat is te verwachten natuurlijk. Senllere proc kan geen kwaad iig.
Ik heb dan wel een tijd terug meer RAM gekocht, maar het is wel een ander merk.
En ik had gelezen dat verschillende merken van RAM-modules samen niet goed zou werken.
Zou dat bij mij ook tegen zitten dan?
Daarvoor hebben ze QVLs uitgevonden. Kijk gewoon wat Dell adviseert om in die bak te zetten en koop da, dan weet je zeker dat het gaat werken. Je kunt ook ander geheugen nemen, maar dan heb je de kans dat het niet gaat werken.
Als het zou helpen, is er dan ook ergens RAM te kopen voor niet zo veel geld?
www.tweakers.net/pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:48:

MBRAM? je hebt SDR SDRAM, DDR SDRAM en je hebt RDRAM wat in je pc kan zitten. Kijk dus eerst even wat je hebt zodat je weet wat je kunt upgraden. En kijk eens wat je moederbord aankan.

en ik neem aan dat je 4Mb/s ADSL bedoelt.
Volgens wij was het DDR, maar waar kan ik dat zien, ik heb al bij Hardware onder Configuratiescherm gekeken maar kon het niet echt vinden.
En al helemaal niet wat voor moederbord ik heb.

En inderdaad 4mb/s ADSL, staat er toch :P .
Processor hoeft echt niet het duurste te zijn. Een simpele Celeron is bijvoorbeeld goedkoper dan 256MB RDRAM. Wil je 2GB RDRAM kopen dan denk ik dat je beter een heel neiuwe pc kan gaan halen.
Zit er echter gewoon DDR ni dan kun je het vrij goedkoop regelen. Zit er nog SDR meuk in dan niet eens beginnen met upgraden maar een nieuwe bak halen.
Ja, ik keek net even bij een winkel en processors zijn toch goedkoper dan ik dacht.
Ik vraag me ook af wat er in kan en of alles zoals alle hardware enzo nog goed werkt met iets van jaren nieuwer erin.
2.5 tot 3.00 GHz is tegenwoordig wel minimaal nodig of niet?

Maar het meeste zoals spellen vraagt meestal 1GB RAM dus dat is voor mij ook wel genoeg.
Alleen dan weet ik niet welke soort, maar zoals ik al zei, ik kan echt geen honderden euros kwijt dus het hoeft niet het snelste van het snelste te zijn, als het maar genoeg is zeg maar.
Tja, cpu gaat wel een bottleneck vormen, maar dat is te verwachten natuurlijk. Senllere proc kan geen kwaad iig.

Daarvoor hebben ze QVLs uitgevonden. Kijk gewoon wat Dell adviseert om in die bak te zetten en koop da, dan weet je zeker dat het gaat werken. Je kunt ook ander geheugen nemen, maar dan heb je de kans dat het niet gaat werken.
Wat zijn QVls :P .
Maar bij Dell zie ik bijna niks meer over mijn computer, laat staan advies.
Het enigste wat ik nog kon vinden is een monitor driver van 2002 ofzo...
Zal ik kijken, bedankt.

- Damage Inc.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:02
Volgens mij moeten de meeste spellen op jouw systeem toch wel speelbaar zijn (don't blame me, ik speel nooit spellen). Probeer eens met tooltjes als Hitman Pro je computer wat op te schonen, zorg dat minder programma's opstarten bij het opstarten van je computer, zet downloadprogramma's etc uit tijdens het spelen... Misschien doet 'ie het dan wel. En als de demo niet goed werkt kan je er vanuit gaan dat het echte spel ook niet goed werkt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:12:
[...]

Volgens wij was het DDR, maar waar kan ik dat zien, ik heb al bij Hardware onder Configuratiescherm gekeken maar kon het niet echt vinden.
En al helemaal niet wat voor moederbord ik heb.

En inderdaad 4mb/s ADSL, staat er toch :P .
Heel makkelijk te zien, trek je bak open en kijk wat voor mem erin zit.

En 4MB is niet hetzelfde als 4Mb en ook weer niet als 4mb (dat laatste bestaat niet eens).
[...]

Ja, ik keek net even bij een winkel en processors zijn toch goedkoper dan ik dacht.
Ik vraag me ook af wat er in kan en of alles zoals alle hardware enzo nog goed werkt met iets van jaren nieuwer erin.
2.5 tot 3.00 GHz is tegenwoordig wel minimaal nodig of niet?
ook daar, kijk gewoon wat je mobo aankan en koop dan een cputje ervoor (is genoeg te vinden ook op de 2ehands markt).
Maar het meeste zoals spellen vraagt meestal 1GB RAM dus dat is voor mij ook wel genoeg.
Alleen dan weet ik niet welke soort, maar zoals ik al zei, ik kan echt geen honderden euros kwijt dus het hoeft niet het snelste van het snelste te zijn, als het maar genoeg is zeg maar.
1GB ram is niet echt meer toereikend. Ik zou zeker voor 2GB gaan als je dingen als battlefield wil spelen.
[...]

Wat zijn QVls :P .
Maar bij Dell zie ik bijna niks meer over mijn computer, laat staan advies.
Het enigste wat ik nog kon vinden is een monitor driver van 2002 ofzo...
QVL = Qualified Vendor List, simpelgezegd, een lijst met geheugen dat getest is in jouw systeem

[...]
Zal ik kijken, bedankt.

- Damage Inc.
en groetjes doen onder iedere post hoeft niet, zie ook de faq :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Sorry maar de vragen die jij stelt zijn zeer makkelijk zelf op te zoeken. Verder moet je eens verdiepen in terminologie. MB != mb (MegaByte zijn geen milibits :o )

Verder hoef je ook niet de groeten te zetten onder elke post, zie De werking van het forum in het kort

Voor jouw specifieke vraag kan je in de FAQ terecht, zie PMG FAQ

Je topic gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.