Toon posts:

Upload snelheid kabelmodem gekelderd...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een kalbelverbinding bij Campus@unimaas in Maastricht. Sinds een week komt mijn upload-speed niet hoger dan 16KB/sec. Altijd 15.XXKB/sec. Daarvoor haalde ik gemakkelijk 100Kb/sec. Heb mijn provider gemaild en die zeggen dat er niks aan het netwerk is veranderd en dat het probleem "lokaal" zit.

Kan het installeren van nieuwe hardware dit veroorzaken? :? Heb namelijk sinds 10 dagen een 2de hardeschijf en een CD writer in mijn kast gemonteerd.

Verwijderd

Dock27, had je echt een UPLOAD van 100 K ?? Wow, maar da's in Maastricht. Daar hebben ze toch ook @home ??

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, mijn max. upload zat bij de 140KB/sec maar gemiddeld rond de 100KB/sec.
Het is een verbinding van de univeristeit die ons via een "korte" @Home stapje doorluist naar het SURFnet.

Verwijderd

Dan is waarschijnlijk dat @home stapje het probleem. Ik zit in 't Noorden van 't land en @home heeft hier een max upload van 16 K. :( En daar kun je bij mijn weten ook niet omheen, zie ook topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/84274

Hoop echter wel voor je dat 't wat anders is 8-)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55

Yucko

One clown to rule them all !

Humz ... Unimaas heeft wel een vette upload ja, maar @home maar 16 kb/s (theoretisch dan), wat neerkomt op 11 a 12 kb/s in praktijk.

Maar dat installeren van extra hardware kan volgens mij toch echt niet ervoor zorgen dat je zoveel aan snelheid moet inboeten. Zal wel iets met @home te maken hebben. Join the club :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
JaJoah, de universiteit vertelt me dat er niks is veranderd aan het netwerk of de bandbreedtes. Waarom kon het dan 10 dagen geleden wel en nu niet? Blijft voor mij een raadsel.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 14:06
Dock, soulmate. Ik heb de vraag neergelegd bij nutsbedrijven maastricht, en zelfs een heus ticketnummer gekregen. Alleen hoor ik nu al meer dan een week niets.

JIJ moet langskomen op http://campus.mijnwereld.com

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Verwijderd

@home heeft sonms ook rare dingen. ik zit soms met gem 25kb/s te uploaden naar zomaar een ftp.....echt heel vaag.....hij begint lekker bij 350kb/s en loopt rustig aan trug naar de 25....
En als ik dan uitreken wat het gemiddeld is kom ik uit op 25kb/s. dus groote van bestand gedeeld door de tijd...

Verwijderd

Ik heb ook campus@maastricht en heb hetzelfde probleem, namelijk een upload van 120kb/s plots naar 16kb/s.

Ze hebben dit niet gemeld, omdat er anders te veel klachten zouden komen. Waarom ze dit hebben gedaan lijkt me vrij duidelijk. Een upload limiet van 16kb/s zorgt ervoor dat er weinig servers worden opgezet. Vaak was het netwerk van campus voor die uploadrestrictie zeer slecht bereikbaar waardoor pingtijden en surfsnelheden eronder gingen lijden.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 14:06
Robin, mij is meegedeeld dat er GEEN uploadcap is. Inmiddels is duidelijk dat die upload keldering door een serverupgrade wordt veroorzaakt. Als het goed is moet het zondag a.s. weer OK zijn.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Verwijderd

Oh, nou dat zou mooi zijn, alleen hoop ik dan niet dat het netwerk weer op z'n gat ligt als iedereen weer servers (incl ikzelf) gaat opzetten. Want nu gaat het net redelijk.

Verwijderd

Aha...dus de oorzaak ligt toch in de server. Ik heb ook campus@unimaas en mijn max download kelderde van max 1MB/s naar 300 KB/s :( Jaja, ik weet dat ik nie moet zeuren want 300 KB/s is nog steeds erg snel vergeleken met kaazema.

Hebben jullie trouwens ook gemerkt dat de server de laatste tijd vaak plat is? (lees: 3, 4 keer per dag).

Verwijderd

Topicstarter
Moriaty, nu weet ik hoe je aan mijn e-mail adres bent gekomen :)

Laten we maar eens wachten tot zondag dan.
Hopelijk dat de upload dan weer het oude is.
Hoe snel is eigenlijk het uppen en downen onderling tussen Campus@Unimaas users?

Verwijderd

Uppen is dus bij mij en jullie momenteel 16kb/s. En downloaden varieert van 40 kb/s tot soms wel 350 kb/s met Download Accelerator. Toen ik er als een van de eerste opzat, haalde ik gemakkelijk de 600+kb/s.
Helaas, nu niet meer, maar nogmaals ik vrees het ergste voor ons netwerk als die upload weer omhoog gaat :(

Verwijderd

Mijn max download is na een internetspeed patch voor win2k gestegen van 450 KiloByte/s naar 1 MB/s :9

Maar goed, dat haal ik dus sinds een paar dagen niet meer door die server maintenance/update.
Pagina: 1