Toon posts:

[6600GT] Veel lag spikes in games!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Om te beginnen wil ik even zeggen dat dit mijn eerste post is op Got, en dus als er iets niet na behoren is spijt mij dit en doe ik er iets aan!
Mijn probleem is dat mijn (zelf samengestelde) pc af en toe in games nogal ernstige lag spikes geeft waarin ik een FPS haal van hooguit 5 a 6. Dit deed zich al voor in World of warcraft en nu ook heel erg in warcraft 3. Ik heb de Got forums al doorzocht en ook google heb ik al gebruikt maa rik kon niks vinden als oplossing. Mijn specs zijn:
Athlon 3500+ 64bit
Windows XP64 pro
1024 dual channel ram (2x512)
6600GT van Nvidia
Sata HD 40gig
Ide HD 80gig
Ik dacht zelf dat het misschien aan mijn windows lag omdat ik 64bit draai, voor de volledigheid ik heb voor men 6600GT de nieuwste drivers in 64bit van de Nvidia site dus dat heb ik al wel geprobeerd.
Ook is mijn PSU (deze:Sweex Midi Tower Pluto ATX 400W (zwart)) misschien de boosdoener maar gezien ik nul verstand heb van powersupplies dacht ik dan vraag ik het hier.

Alvast bedankt voor enkele tips!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat je probleem framedrops zijn in plaats van lag spikes, je haalt de termen wel door elkaar heb ik het idee :P
Sweex voedingen zijn niet de beste nee, desalniettemin moet deze 400Watt's editie voor jouw systeem wel volstaan. Waar je wel naar zou kunnen kijken is temperaturen, speel bijvoorbeeld eens met je kast open om te kijken of dat verschil maakt.

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Pfff, aan de specificaties te zien zou je meer als 5-6 FPS moeten halen (tenzij je een hoge resolutie draait met alle eyecandy maximaal aan).

Heb je toevallig wel je moederbord drivers geinstalleerd?

Ik heb zelf geen 64 bit cpu, maar ik meen me zo vaag te herinneren dat deze ook drivers nodig heeft, vanwege de interne memory controller (kan iemand dit bevestigen of ontkrachten??)

Verder zou je je voltages van je voeding eens kunnen controleren mbv. motherboard monitor, speedfan etc.

En anders kun je als laatste oplossing proberen of het onder de 32 bits versie van XP allemaal wat beter werkt.

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 22:43
't Zou erg goed aan je voeding kunnen liggen. Sweex is nou niet bepaald echte kwaliteit.
Het is wel een 400W maar dat is piek vermogen en en gaat om constant vermogen.
Haal anders alles eruit wat je niet nodig hebt, extra HD, DVD-rom etc, kijken of het dan nog zo is.
Als het dan wel goed werkt ligt het dus aan je voeding.

Uninstall je nvidia drivers anders, schoon de boel daarna op met drivercleaner klik en installeer ze daarna opnieuw.

Blijft het probleem zich voordoen zou ik even een voeding van een vriend ofzo lenen om te checken.
Ik zelf heb ook een 6600gt en heb ook wel eens last van die lag spikes (jij noemt het zo) :P

Ik heb wel een juiste voeding, Zalman 400W. Maar mijn systeem is sowieso raar dus.....

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ah frame drops zo noem je ze dus, dat wist ik niet! Maar over powersupplies gesproken welke zijn aan te raden en hoeveel watt moet ik dan hebben?

Edit:Typo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 18:51 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07 20:49

Archimond

Lopende Helpdesk

Bekijk eens je voltage lijnen wanneer je in een drukke omgeving of gevecht bent in warcraft 3 (custom maps) met speedfan. Post ook maar direct de temperaturen

Je hebt toch wel de 4pins stroomstekker in je 6600GT gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ehm in mijn kaart (MSI Videokaart PCI-e GeForce 6600GT 128MB DDR3 DVI/TV) kon ik geen molex aansluiting vinden dus het antwoord op die vraag is nee. En mijn probleem in speedfan is een beetje dat ik geen idee heb wat mijn videokaart is. Ik zit hier naar Temp 1 t/m 3 te kijken met daaronder Local en Remote temp dan mijn 2 HD's dan weer temp 1 en dan Core. Ik hoop dat jullie dit snappen maar ik dus niet zo! Bedankt voor de hulp en ga zo door :D!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 22:43
Volgens mij hebben alleen de agp versies een molex aansluiting. Ik zelf heb dit namelijk wel.
Ben even wezen koekeloeren naar MSI 6600GT kaartjes en ik zag geen molex.

Installeer Speedfan eens en maak er een screenshot van, onderaan staan namelijk je voltages.
Zou zomaar kunnen dat daar geen mallemoer van klopt.
Ah frame drops zo noem je ze dus, dat wist ik niet! Maar over powersupplies gesproken welke zijn aan te raden en hoeveel watt moet ik dan hebben?
Je kan wel opzoeken hoeveel energie elke onderdeel van je pc nodig heeft. Tel dit op en je weet.

Kijk anders ook ff hier

[ Voor 7% gewijzigd door Crijnn op 29-08-2006 19:54 ]

Pagina: 1