Toon posts:

Budget: +/- € 1400 | Audio/Video/GFX/Game machine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter

Ik wil een systeem kopen dat ik voor het maken en afmixen van muziek gebruik. Ik gebruik Ableton Live (dit programma ondersteunt in de volgende versie Dual Core CPU's..). Ook wil ik video editen in Adobe Premiere Pro, Photoshoppen en af en toe (goed) 0kunnen gamen.

Beeldscherm:

Samsung TFT SyncMaster 205BW 20 Inch, 6 Ms, Geen Speakers, Zilver
Afbeeldingslocatie: http://img2.zol.com.cn/product/4_450x337/931/cejfRlrCQ92co.jpg

Beeldscherm: 20" Wide LCD TFT TN-Panel (48,3cm)
Resolutie: 1680 x 1050
Helderheid:300cd/m2
Responsetijd: 6ms G to G
Contrast: 700:1
Kijkhoek:160/160
Analoog&Digitaal

€ 329,00 (Bij MyCom. Is goedkoper dan online + pixelgarantie)

Ik houd van ruimte op m'n desktop en vooral als je met audio/video apps werkt zoals ik krijg je veel te maken met lange lijnen audio of video die altijd horizontaal lopen en dus is een breedbeeldscherm perfect. Voor gamen is het misschien minder maar dat is vast niet zo erg en bovendien niet mijn primaire doel voor deze machine.

Case:

Lian Li Behuizing PC-V600 Zilver, Geen Voeding, 1 X 120mm
Afbeeldingslocatie: http://www.gtek.se/img_prod/PCV600.jpg

4x5.25", 3x3.5" internal(slide track for HDD)
12 cm ball bearing x 1, patent cooling kit x 1; fan holes on the top x 1
ATX & pentium 4 (max size: 12"x9.6")
USB2.0 x 2 ; IEEE 1394 x 1; MIC x 1; EAR x 1
210x371x490mm (W,H,D)
5.2kg/6.4kg

€ 132,99

Review

Ik vind veel kasten echt spuuglelijk en onder het mom van 'het oog wil ook wat' heb ik deze case gekozen want hij ziet er stevig uit en ik vind hem persoonlijk erg mooi door het metaal. Ook de aansluitingen bovenop de kast vind ik erg handig.

CPU:

Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed
Afbeeldingslocatie: http://www.hwupgrade.it/immagini/core2_duo_1.jpg

€ 308,00

Dit is voor mijn apps en mijn gebruik daarvan heerlijk want ik multitask ontzettend veel en veel applicaties zullen deze Dual Core technologie ook wel meteen omarmen. Dit is ook de CPU die qua prijs en prestaties het beste in balans zit. Hier hoeft denk ik niet veel meer over gezegd te worden.

Mobo:

Asus Moederbord P5B
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/25999.jpg

€ 135,51

Wanneer nodig koop ik er wel een firewire controller kaart bij. SLI/XFIRE hoeft niet.

GPU:

Asus VGA GeForce 7600GT Silent 256 MB
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/25134.jpg

Chipset nVidia GeForce 7600 GT
Geheugen -- 256 MB
Type geheugen -- GDDR3
GPU snelheid -- 560 MHz
Geheugen snelheid -- 1400 MHz
Interface -- PCI-e 16x
RAMDAC -- 400 MHz
TV-out -- HDTV
Video-in -- Nee
DVI -- 2 x
D-sub -- Ja, convertor

€ 173,00

Dit lijkt me een prima kaart om wat leuke games mee te spelen en ook de dual dvi is handig voor nog een (CRT) monitor erbij om bepaalde video projecten / grafische projecten even dubbel te checken op kleur. Ik weet dat er DX10 kaarten aankomen en daarom ga ik nu ook geen monster kopen.

Klein spul:
  • NEC ND-4550A Bulk, Zilver - € 36,00
  • Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 - € 96,00
  • Salland Assemblage Desktop 1 Jaar - € 35,00
Standaard dvd brander met passende kleur / 320 gb HD (ik heb extern nog veel meer storage dus dat is geen probleem) / Assemblage laat ik doen (hoe decadent..) want ik wil gewoon niks onnodig verkeerd doen.

Totaal:

TFT: € 306,00
CPU: € 308,00
GPU: € 173,00
MOBO: € 135,51
CASE: € 132,99
REST: € 167,01

TOTAAL: € 1245,50

Dan blijft er nog iets van € 155 over en dat wil ik graag aan geheugen en een voeding besteden.

Het geheugen moet van goede kwaliteit zijn (kan ook b-merk zijn maar als het maar goed werkt dus..) en het moet geen bottleneck binnen m'n systeem vormen. Ik wil graag 1024 MB geheugen maar welke snelheid weet ik niet ik zie uiteenlopende verhalen daarover dus dat zou ik graag door jullie ingevuld zien worden. Als ik weer wat meer geld heb ga ik er nog 1024 bijkopen zodat ik kan dual channelen (en ik weet dat het dan identiek geheugen moet zijn dus dat is misschien ook een puntje).

De voeding heb ik ook nog niet uitgezocht. Ik weet niet hoeveel energie deze configuratie gaat consumeren. Hierbij wil ik ook niet iets superduurs kopen maar gewoon een aardige voeding die voldoende stroom kan leveren b-merken (mits ze goed zijn..) zijn geen probleem.

Ik probeer geen kampioen langste startpost te worden ofzo maar ik dacht dat dit wel makkelijk en overzichtelijk was. Mocht het nodig zijn dan kort ik wel het een en het ander in.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 19:12 ]

Verwijderd

Je hebt een mooi systeem bij elkaar gezocht.
Mijn verdere ideeen:
Geheugen: Je kunt ook meteen een dual channel kitje kopen. Dan heb je gegarandeerd 2 bankjes die DC kunnen draaien.
Voeding: Een A-merk hoeft niet duur te zijn. Daarvoor kun je het beste kijken in Welke voeding heb ik nodig? Deel 15.

Wat betreft je videokaart: Ik weet niet in hoeverre je behoefte hebt aan stilte, maar ik kan je vertellen dat de standaard koeler een hels kabaal maakt (denk aan een stofzuiger :/ ). Als je het een beetje stil wilt hebben, doe je er goed aan een andere koeler (bijvoorbeeld van Zalman) te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik al bang voor.. Ik wil natuurlijk liever een stil systeem en vooral als ik misschien eens hier iets moet opnemen is dat vereist.

Asus VGA GeForce 7600GT Silent 256 MB die is ook een optie daar zit volgens mij helemaal geen fan op.

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/25134.jpg

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33

rg-mohwa

Phoe Hé

je zegt hier dat je crossfire eventueel wel handig vind. maar crossfire is van Ati en niet van Nvidia. Dus mocht je ooit een crossfire opstelling draaien neem dan nu alvast een Ati kaart. Verder best netjes systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Oja, stom. Vergeet Crossfire/SLI maar.

Maar hoe zit het met de geheugen keuze moet ik per se kingston nemen of is een iets minder bekend merk net zo goed?

• damnengineer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
dus je wilt met 1 gig geheugen en 1 HD gaan videobewerken en photoshoppen (ik werk zelf met premiere en photoshop en weet wat voor geheugenvreters het zijn)? Mijn advies is om er minstens 2 gig geheugen in te prikken en ook een extra HD te kopen als bootdisk.

Verwijderd

Topicstarter
Opzich is videobewerking niet meteen van belang. Ik heb ook nog externe opslag dus echt heeel veel zal er niet op die 320 gig schijf gaan staan. Photoshoppen doe ik ook op m'n 1,4 ghz pentium M/256MB laptopje. Het gaat dan ook niet om grote RAW foto's ofzo maar om web graphics als ware.

Maar ik denk dat ik toch inderdaad voor de 2 gig ga maar welk geheugen weet ik dus nog niet.

Verwijderd

De snelheid geheugen die je nodig hebt ligt er vooral aan of je van plan bent te gaan overklokken; als dit niet zo is volstaat Dual channel PC2 533. 533 * 2 = 1066 = FSB. Als je wel van plan bent te gaan overklokken (wat iig niet in je TS staat) kun je beter sneller geheugen, maar wederom Dual Channel nemen.

Verwijderd

De gigabyte passieve 7600gt is beter (koeler).
Pagina: 1