Tijdje terug een ati 9800xt kaartje gekregen met de melding dat hij een schaakbord patroon gaf.
Nu ja even gekeken en inderdaad veel artefacts bij het opstarten in lilo en bij het XP opstartscherm.
Echter wel allemaal op een gelijkmatige afstand van elkaar (vandaar schaakbord)
Dacht meteen aan een hitte probleempje, dus Zalman koeler gekocht en geinstalleerd.
Helaas nog steeds het schaakbord patroon bij het opstarten.
Vreemd genoeg is er van artefacts niets te zien als je XP met de standaard drivers gebruikt. De performance is dan om te huilen, maar het beeld is goed. Let wel: binnen XP, bij het opstarten is het nog steeds mis.
Installeer ik echter de drivers van ATI of de Omega drivers dan krijg ik wat blur om mijn mousepointer, sommige knoppen worden wazig , video's krijgen het dambord patroon en games zijn niet meer normaal te spelen.
De temperatuur lijkt me met zo'n 50 graden redelijk normaal.
Geheugenchips zijn allemaal voorzien van een koelelementje (zaten bij koeler).
Het terugklokken van de GPU en mem met rivatuner hebben geen effect.
Iemand nog tips?
Nu ja even gekeken en inderdaad veel artefacts bij het opstarten in lilo en bij het XP opstartscherm.
Echter wel allemaal op een gelijkmatige afstand van elkaar (vandaar schaakbord)
Dacht meteen aan een hitte probleempje, dus Zalman koeler gekocht en geinstalleerd.
Helaas nog steeds het schaakbord patroon bij het opstarten.
Vreemd genoeg is er van artefacts niets te zien als je XP met de standaard drivers gebruikt. De performance is dan om te huilen, maar het beeld is goed. Let wel: binnen XP, bij het opstarten is het nog steeds mis.
Installeer ik echter de drivers van ATI of de Omega drivers dan krijg ik wat blur om mijn mousepointer, sommige knoppen worden wazig , video's krijgen het dambord patroon en games zijn niet meer normaal te spelen.
De temperatuur lijkt me met zo'n 50 graden redelijk normaal.
Geheugenchips zijn allemaal voorzien van een koelelementje (zaten bij koeler).
Het terugklokken van de GPU en mem met rivatuner hebben geen effect.
Iemand nog tips?
I’m not like the OTTERS