Ik heb een paar wat oudere pc´s. 2 daarvan zijn al samenraapsels van onderdelen uit de oude en de iets minder oude doos (AMD Athlon 1900 en P3 750 en P3 500, met een ca. 2 jaar oude grafische budgetkaart, nieuwer moederbord en nog wat nieuwer los grut zoals voedingen wat kapot was). Inmiddels is de P500 al helemaal leeg gecannibaliseerd (hd, cd romspeler eruit, etc) en zijn er nog 2 pc over die het doen. Voor de kids prima zolang ze het doen, maar nu begint er weer een kuren te vertonen (ja de kids gaan er niet zachtzinnig mee om) en nu kan ik wel wéér een ronde doen om te kijken of ik er nog 2 werkende computers van kan maken, maar ondertussen heb ik al lang geen idee meer wat nou de zwakste schakel is in zo´n computer. En ik weet natuurlijk ook niet wat er nog goed is en wat inmiddels echt slecht begint te worden (beeld blijft regelmatig hangen bij spelletjes).
Ik kan nu wel 2 nieuwe pc´s kopen, maar imo is er in ieder geval nog wel één zeer acceptabele kinderpc van te maken. Waarschijnlijk kennen jullie dit wel.
Wat ik wil weten. Hoe kan ik nu van alle beschikbare onderdelen de best mogelijke computer maken en de rest in de kliko donderen? Hoe doen jullie zoiets? Graag advies wat te doen (plan van aanpak?)
Ik kan nu wel 2 nieuwe pc´s kopen, maar imo is er in ieder geval nog wel één zeer acceptabele kinderpc van te maken. Waarschijnlijk kennen jullie dit wel.
Wat ik wil weten. Hoe kan ik nu van alle beschikbare onderdelen de best mogelijke computer maken en de rest in de kliko donderen? Hoe doen jullie zoiets? Graag advies wat te doen (plan van aanpak?)