Ik ga overstappen op een nieuw moederbord+proc+geheugen. Hier komt veel bij te kijken. Direct ook nieuwe videokaart en nieuwe voeding nodig. (betreft overstap naar intel core 2 duo)
Ik heb vorig jaar 4 schijven gekocht, maxtor 250gig's, ata 133. Prima schijven. Deze zou ik graag meenemen naar mijn nieuwe systeem voor data storage. Probleem is echter dat alle nieuwe mobo's maar 1 ata poort hebben. Ik heb er minstens 2 nodig.... (afgezien van een asrock...maar die wil ik niet)
Nu sta ik dus voor de volgende keuzes:
1. vind mobo met 2 ata aansluitingen, en wat daarnaast nog kwaliteit is ook
2. sluit schijven aan via een pci-kaart (ata-uitbreiding danwel raid)
3. verkoop de schijven en koop nieuwe
optie 1 lijkt mij de aantrekkelijkste, maar ik kan helaas niks moois vinden
optie 2, aangezien ik veel met data werk wil ik niet dat mijn pc te erg vertraagt wordt doordat de pci-bus overbelast raakt, ik ben bang dat dit wel eens zou kunnen gebeuren als ik 4 schijven aan een pci ata-controller, danwel pci raid-controller hang.
optie 3, het zou zonde zijn van mijn schijven. Ze functioneren nog prima en bieden dan niet de snelheid van sata, maar ik vind het ook zo een gedoe om nieuwe te kopen, data over te zetten, en oude te verkopen
graag advies wat te doen, wat jullie zouden doen, en waarom
Ik heb vorig jaar 4 schijven gekocht, maxtor 250gig's, ata 133. Prima schijven. Deze zou ik graag meenemen naar mijn nieuwe systeem voor data storage. Probleem is echter dat alle nieuwe mobo's maar 1 ata poort hebben. Ik heb er minstens 2 nodig.... (afgezien van een asrock...maar die wil ik niet)
Nu sta ik dus voor de volgende keuzes:
1. vind mobo met 2 ata aansluitingen, en wat daarnaast nog kwaliteit is ook
2. sluit schijven aan via een pci-kaart (ata-uitbreiding danwel raid)
3. verkoop de schijven en koop nieuwe
optie 1 lijkt mij de aantrekkelijkste, maar ik kan helaas niks moois vinden
optie 2, aangezien ik veel met data werk wil ik niet dat mijn pc te erg vertraagt wordt doordat de pci-bus overbelast raakt, ik ben bang dat dit wel eens zou kunnen gebeuren als ik 4 schijven aan een pci ata-controller, danwel pci raid-controller hang.
optie 3, het zou zonde zijn van mijn schijven. Ze functioneren nog prima en bieden dan niet de snelheid van sata, maar ik vind het ook zo een gedoe om nieuwe te kopen, data over te zetten, en oude te verkopen
graag advies wat te doen, wat jullie zouden doen, en waarom