Asrock ConRoe XFire-eSata2 fsb probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
Geen matches
Net een nieuw systeempje geasembleerd, en denk eens lekker te gaan overclocken maar als ik in de bios ook maar de fsb op manual zet (staat standaard op auto 266)komt de pc in een loop en start niet op, geen beeld niks, even gaan de fans draaien en een seconde of 5 later start het systeem weer opnieuw op.
underclocken van de fsb leverd het zelfde probleem op,

bios 1.20
e6600
2x 1gig geil pc6400 ddr2

iemand enig idee waar ik het moet zoeken, of is dit standaard met dit mainbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: asrock, conroe
Misschien ben je vergeten de SYNC van FSB en de MEM uit te zetten, zet die eens op ASYNC,
Ik heb geen conroe Xfire, maar wel enige ervaring met ASROCK

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:01:
Misschien ben je vergeten de SYNC van FSB en de MEM uit te zetten, zet die eens op ASYNC,
Ik heb geen conroe Xfire, maar wel enige ervaring met ASROCK
eh die optie kan ik niet vinden ik heb wel verschillende snelheden geprobeerd van dram freqency maar dat geeft geen soelaas.
verder heb ik nog flexibility option=auto, configure dram timing by spd = auto, cas latency = auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
Geen matches
Iemand enig idee hoe ik dit bord overgeclocked krijg ?
Ik heb al zitten spelen met cpufsb maar daar zit dit mainbord niet bij..
Misschien zijn er nog andere windows fsb overclock programmatjes die ik kan proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 00:03
Geen matches
Ik heb dit bord sinds een weekje ook, en hij draait stabiel op 300Mhz FSB (hoger kan hij niet ivm. bios bug). Zet die bootfailure guard uit bij de CPU configuratie, als het goed is moet hij het dan doen. Wel even je geheugen terugklokken (een divider lager).
Die bootfailure guard is trouwens erg slecht voor je harde schijven, als iedere keer de computer aan en uit gaat achter elkaar. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
Geen matches
bajaking schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:42:
Ik heb dit bord sinds een weekje ook, en hij draait stabiel op 300Mhz FSB (hoger kan hij niet ivm. bios bug). Zet die bootfailure guard uit bij de CPU configuratie, als het goed is moet hij het dan doen. Wel even je geheugen terugklokken (een divider lager).
Die bootfailure guard is trouwens erg slecht voor je harde schijven, als iedere keer de computer aan en uit gaat achter elkaar. Succes!
Aha, dus dat uit aan uit aan uit aan komt door die bootguard ?!
Vreemd.... als ik hem uit zet in de bios dat ie toch nog hetzelfde blijft doen, ook is het zo dat na 3x booten hij wel doorstart in windows, cpu-z geeft dan gewoon aan dat ie op 2400mhz draait, terwijl ik hem op 300mhz fsb heb gezet.
ik zit trouwens op biosversie 1.20, zou het probleem daar in zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Matched: asrock
Ja klopt, ik heb het net ook weer even geprobeerd en ook als je die boot failure guard uitzet gaat hij eerst 3x aan en uit, heel irritant. Ik heb trouwens bios 1.1. Ik denk dat het een bug is, net zoals je tot 300mhz kan verhogen en het bord er daarna mee stopt. Wel heel erg vreemd, want het is echt niet normaal dat als je hem van auto naar manual zet, en daarbij de fsb op 266 mhz laat staan het bord ook problemen geeft. Tijd om Asrock te emailen denk ik :| .

Ik zit nu net een beetje te googlen en kom er achter dat er meer mensen hetzelfde probleem hebben, manual ipv. auto en hij reboot iedere keer.
Dit bord kan volgens mij niet helemaal lekker met geheugen overweg, ik heb net even zitten testen en ontdekt dat als je het geheugen op 667 MHz laat lopen de prestaties lager zijn dan 533 MHz :? .

[ Voor 26% gewijzigd door bajaking op 30-08-2006 22:15 ]

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Geen matches
bajaking schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:08:Dit bord kan volgens mij niet helemaal lekker met geheugen overweg, ik heb net even zitten testen en ontdekt dat als je het geheugen op 667 MHz laat lopen de prestaties lager zijn dan 533 MHz :? .
Niet direct het bord de schuld geven : als je het geheugen op 667 laat draaien, dan loopt het asynchroon met je cpu. Dit levert minder prestaties op als "langzamer" draaien met 533 omdat met 533 het geheugen wel synchroon loopt met je core 2 duo.

[ Voor 0% gewijzigd door HaseMike op 31-08-2006 07:14 . Reden: Zpelvouten ]

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 20:41

scorpionv

This space for rent

Matched: conroe
Die zou ik persoonlijk zsm updaten naar bios 1.20, omdat die bios update pas officieel de conroe ondersteuning biedt. :)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geen matches

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:59
Geen matches
Ben al dagen met aanklooien en zoeken....kom ik nu pas hier terecht.
Na 2 - 3 pogingen starte mijn PC wel op met FSB op 300 maar zelden in 1 keer.
In eerste instantie dacht ik dat het probleem aan de voeding lag ==> nieuwe voeding aangeschaft 8)7 .

Ik hoop dat er nog er vervolg op komt (misschien na volgende BIOS update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
Sorry voor het "kickje" maar ik hoop zo meer mensen met het zelfde probleem te bereiken.

Ik heb mail contact met Asrock over dit probleem. Ze verzochten mij een aantal links te sturen naar forums waar dit probleem aan de orde komt.

Wellicht een idee om zelf ook contact met Asrock op te nemen.

Bij voorkeur in het engels (English - Other).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Oke! Ik zal asrock ook een mailtje sturen!
Je kan trouwens gewoon in het Nederlands naar ze mailen, vorig jaar tenminste nog wel.
Als er oplossingen komen zal ik ze hier posten.

edit: kan gewoon in nederlands, zie het support formulier op asrock site.

[ Voor 17% gewijzigd door bajaking op 11-09-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
Geen matches
Ja het kan ook in het Nederlands maar dan komen de mailtjes bij verschillende personen terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Geen matches
Zatara schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 08:53:
Ja het kan ook in het Nederlands maar dan komen de mailtjes bij verschillende personen terecht.
Het komt dan inderdaad bij verschillende personen terecht, maar bij dit soort problemen hebben die verschillende personen wel contact met elkaar (vaker megemaakt). Maargoed, het is handig voor mensen die slecht zijn in Engels om het in het Nederlands te doen (zoals ik).
Ik heb in ieder geval een mailtje gestuurd, want het is toch wel vervelend als je alleen al de fsb instelling naar manual zet dat het bord er al mee stopt. Ben benieuwd wat ik terug krijg.

• libero
nieuwe bios versie is uit 1.40
http://www.asrock.com/sup...l=ConRoeXFire-eSATA2#bios

heb m nog niet geprobeerd.

• bajaking
Ik wel, lost geen fsb probleem op. De meneer van Asrock zegt dat zijn collega in Taiwan aan het testen gaat omdat hij geen E6400 heeft liggen.
offtopic:
ze reageren wel snel op mail, binnen 1 dag

Goed, net een mailtje binnen gekregen waarin stond dat ze het mobo hadden getest met een E6400.
Er waren geen problemen zij de asrock meneer, hij raadde mij ook aan naar bios 1.4 te updaten, wat ik dus al had gedaan (maar niets oploste :| ).

[ Voor 21% gewijzigd door bajaking op 14-09-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
Reactie van Asrock:

Dear Sir,

Please try to:
1. Disable Boot Failure Guard in the BIOS.
2. Disable spread spectrum in the BIOS.
and can you send us the forum link?
Thanks for the email.

Yours truly,

ASRock

Hielp dus niet. BIOS 1.40 ook niet.

• Markao645
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-01-2023
Geen matches
Nog iemand met het zelfde probleem en heb ook een mailtje gestuurd naar de support site. Mocht er iets uitkomen laat ik het hier wel even weten ;)

,
M.

http://gplrank.schuerkamp.de/gtrank_banners/20682.gif

• Zatara
Geen matches
Lijkt me sterk dat ze dit kunnen blijven negeren. :(

Het is overigens wel zo dat mijn PC verder super "loopt" en hele mooie resultaten neerzet op stock settings maar als we de FSB iets kunnen aanpassen dan..... :/ ...... :? .......Tja, wat dan? :X

[ Voor 85% gewijzigd door Zatara op 25-09-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
ik kreeg net een mailtje van asrock met daarbijgevoegd een 1.40c beta bios, die het probleem zou moeten oplossen, of ik die even kon installeren....
natuurlijk heb ik geen floppy, en krijg ik mn usb stick niet bootable, mocht er iemand wel een floppy hebben en geintresseerd zijn om m te testen laat hier dan even je mailadres achter dan mail ik m.
of misschien mailen ze die beta bios wel naar iedereen, anyhow, ik ben beniewd naar de reslutaten.

• Zatara
Geen matches
Helaas heb ik ook geen floppy maar ben ook erg benieuwd of de aanstaande BIOS update het probleem gaat oplossen. Zou je hem toch naar mij willen doorsturen. Misschien krijg ik hem wel (onwaarschijnlijk) via mijn usb stick aan de praat.
pqtzwgnivtfx2to@jetable.org

Edit: Bedankt Libero!

Mocht het me lukken dan laat ik het je weten.

[ Voor 12% gewijzigd door Zatara op 30-09-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nou ik heb nog wel een floppy disk erin hangen dus stuur hem ook ff naar mij, maar ik kan het helaas pas vrijdag testen, dus nog even geduld er dan voor ;).
emailadres is Forestimps@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-01-2023
Geen matches
Ik had er nog wel een floppy inhangen en heb 1.40C op mijn MOBO gezet en eens getest;

BIOS stond bij mij standaard op een FSB = 300, ook al kon ik de waardes wel veranderen naar een aantal meegeleverde (dus niet zelf een waarde invullen zoals in 1.4) , veranderde er niets als ik het controleerde in Sisoft Sandra pro. Mijn idee is dat het dus puur een FSB=300 test was, maar misschien dat deze andere waarden bij andere mensen wel functioneren?

Ik kreeg nu geen foutmelding meer "the system failed to boot several times before" en PC was zo stabiel als wat (meerdere tests gedraait). Overigens kan ik in BIOS 1.40 tijdens het opstarten de foutmelding gewoon negeren en het systeem op laten starten en dan loopt die ook stabiel op een FSB van 300 (hoger accepteerd die niet).

Vreemd blijft net als in 1.4 dat als ik geheugen "667" kies i.p.v. "Auto" (Sisoft geeft dan aan 4x150=600Mhz) de PC wel normaal draait, maar volgens Sisoft mijn memory snelheid 4x187 (=748Mhz) is ??? Iemand anders ook PC5300 geheugen en de zelfde bevindingen ??

Mailtje teruggestuur met mijn ervaringen, mocht ik iets horen, post ik het uiteraard hier wel weer even ;)

,
mark

http://gplrank.schuerkamp.de/gtrank_banners/20682.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
Geen matches
ik heb inmiddels de windows bios tool gemaild gekregen en i.d.d. boot het systeem nu wel door, maar lijkt hij ongeacht welke seting te draaien op 300 mhz. t rare bij is wel dat als ie boot met deafults zegt dat ie op 2.99 ghz draait, maar cpu-z geeft gewoon 2.7 aan.
even afwachten op volgende versie maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
Geen matches
(Bedankt nog voor het doosturen Libero!)

Gelukkig wordt het probleem erkend en waarschijnlijk is het in de volgende update opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Nieuw bios 1.50 is uit: Link

volgende aanpassing: Modify BFG function

Iemand een idee wat BFG is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Geen matches
BFG= Boot Failure Guard (denk ik dan).

Bios 1.5 heb ik net getest, maar helaas is het probleem nog niet opgelost ;( .

[ Voor 51% gewijzigd door bajaking op 05-10-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb hier ook hetzelfde probleem. Zodra ik ook maar iets verander aan de settings met FSB gaat de pc bij het opstarten uit.... aan....uit .aan en net zoals jullie dus na 3x boot hij door. Is hier nu al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 11:19
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 02:48:
Ik heb hier ook hetzelfde probleem. Zodra ik ook maar iets verander aan de settings met FSB gaat de pc bij het opstarten uit.... aan....uit .aan en net zoals jullie dus na 3x boot hij door. Is hier nu al een oplossing voor?
Ik heb hetzelfde probleem.

Maar ik heb het ook als ik de computer koud opstart.

De BFG is uitgeschakeld. Toen deze ingeschakeld was had ik het ook na het veranderen van welke stetting dan ook. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Geen matches
Er is een nieuwe bios uit: 1.6 link .
Net geprobeerd, maar lost het probleem niet op (was wel te verwachten gezien de verandering).

Iemand al een oplossing gevonden voor het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
Geen matches
bajaking schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:19:

Iemand al een oplossing gevonden voor het probleem?
Ondertussen 4 updates gewacht. Ik ga de Abit AB9 Pro maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Ik heb ASROCk ook maar eens een mail gestuurt.

Nog niks van vernomen.

Misschien moet een ieder die dit probleem heeft maar eens een mail sturen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Dirtyharry schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:32:
Ik heb ASROCk ook maar eens een mail gestuurt.

Nog niks van vernomen.

Misschien moet een ieder die dit probleem heeft maar eens een mail sturen. :P
Onderstaande reactie vandaag om 1730 van ASROCK gekregen:

Dear Sir,

please try attached BIOS

Best regards

ASRock Support

Ik zal de bios uitproberen en laten weten wat de gevolgen zijn.

Het gaat om bios 1.40c volgens mij is deze door andere tweakers ook al uitgeprobeert O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb laats al meerdere malen contact met hun gehad. En uiteindelijk kwam het hierop neer dat meer dan 300 FSB gewoon niet mogelijk was met de chipsot aldus de medewerker. Dus... ik ga binnekort over naar de gigabyte DS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:19:
Ik heb laats al meerdere malen contact met hun gehad. En uiteindelijk kwam het hierop neer dat meer dan 300 FSB gewoon niet mogelijk was met de chipsot aldus de medewerker. Dus... ik ga binnekort over naar de gigabyte DS3 :)
Dat is een heel mooi bordje _/-\o_

Ik wens je er veel plezier mee. :)
Alleen wel een groot prijsverschil met de asrock.

Op zich bevalt mij de asrock goed ben toch niet zo'n overclocker. Alleen dat verdomde rebooten. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Dirtyharry op 10-11-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Geen matches
Het flashen lukt helaas niet ik krijg dteeds een fout melding van de flashtool. :(

Wie kan mij een goede flashtool met een goede bios1.40c mailen? _/-\o_

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Geen matches
Ik heb nu ontdekt, dat als je alleen maar de cpu host frequency wijzigt het probleem al optreed. :(

Ik heb het dan alleen maar gewijzigt van auto naar manual, de overige instellingen zijn dan nog steeds standaard.

Het maakt dan geen verschil of je de BFG aan of uit hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirtyharry schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:10:
Het flashen lukt helaas niet ik krijg dteeds een fout melding van de flashtool. :(

Wie kan mij een goede flashtool met een goede bios1.40c mailen? _/-\o_

Bvd
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb helaas zelf de goede versie niet meer. Ik had hem gekregen van de asrock medewerker. MIsschien moet je daar maar eens een mailtje naar sturen. Die bios verhelpt trouwens niets van de problemen. Ik heb namelijk alle biossen (is dat een woord?) al getest.

Succes iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Ik heb ASROCk al diverse mails gestuurd, maar na die éne mail is het ernstig stil geworden. :'(

Ik zal er nog maar eens één versturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Hierbij de reactie van ASROCK.

Beste heer van de Meeberg,

We hebben dit probleem al vaker gezien. Zodra CPU Host Frequency op [Manual] wordt gesteld, is dit gedrag van 3x rebooten te zien.

Wat in sommige gevallen helpt, is het gebruik van BIOS 1.40c. Hier is de frequentie niet traploos instelbaar, maar is de keuze beperkt tot een aantal vooraf bepaalde frequenties.

Voor het geval u de flashtool nog niet had, deze zit in de zip.

Vriendelijke groet,

ASRock Support

ASRock Europe B.V.
Bijsterhuizen 31-51
6604 LV Wijchen
The Netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Geen matches
Die bios gebruik ik ook maar je hebt er eigenlijk geen zak aan.
FSB is idd in stappen in te stellen, bijv. van 288MHz naar 333 MHz :+ . En de limit van het bord ligt op 300MHz.

Ach toch leuk die extra MHz'jes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik overweeg om dit moederbord te kopen, zijn er nog andere issues buiten het fsb probleem? Raden jullie me dit bord aan?

Ik zou dit bord graag gebruiken met een 8800gts videokaart. Kan ik gewoon het pci-e 16x slot gebruiken of ben je verplicht om het AGI express slot te gebruiken? Ik veronderstel dat dit enkel voor een 2de videokaart is?

Heeft er iemand benchmarks met de verhouding van dit bord t.o.v. een bord met de nvidia 680i chipset? Ik weet wel dat dit bord in een heel andere pricerange zit maar zou graag een idée hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 22:45 ]

• bajaking
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:36:
Ik overweeg om dit moederbord te kopen, zijn er nog andere issues buiten het fsb probleem? Raden jullie me dit bord aan?

Ik zou dit bord graag gebruiken met een 8800gts videokaart. Kan ik gewoon het pci-e 16x slot gebruiken of ben je verplicht om het AGI express slot te gebruiken? Ik veronderstel dat dit enkel voor een 2de videokaart is?

Heeft er iemand benchmarks met de verhouding van dit bord t.o.v. een bord met de nvidia 680i chipset? Ik weet wel dat dit bord in een heel andere pricerange zit maar zou graag een idée hebben.
Er is verder helemaal niets aan de hand met het bord verder hoor, buiten het FSB gebeuren om.
Maarja, als je dit bord koopt doe je dit niet voor het overklokken. Idd in het bovenste pci-e x16 slot.
Er zijn verschillende benchmarks en reviews over dit bord te vinden waaruit blijkt dat deze zich niet veel onder doet onder de "grotere" borden. En ja, hij zal wel iets langzamen zijn dan een Nforce 680i bord, maar daar is de prijs ook naar :+ . In de praktijk merk je toch bijna niets van dat snelheidsverschil.

• Dirtyharry
bajaking schreef op donderdag 16 november 2006 @ 06:42:
[...]

Er is verder helemaal niets aan de hand met het bord verder hoor, buiten het FSB gebeuren om.
Maarja, als je dit bord koopt doe je dit niet voor het overklokken. Idd in het bovenste pci-e x16 slot.
Er zijn verschillende benchmarks en reviews over dit bord te vinden waaruit blijkt dat deze zich niet veel onder doet onder de "grotere" borden. En ja, hij zal wel iets langzamen zijn dan een Nforce 680i bord, maar daar is de prijs ook naar :+ . In de praktijk merk je toch bijna niets van dat snelheidsverschil.
Het bord werkt verder perfect.

Kijk maar eens op de site van ASROCk daar staan verschillende revieuws.

Ook met google'n kom je een eind.

• Dirtyharry
Geen matches
OP dit moment werkt het bord met de 1.40c bios ok.

Ook op manuel geen last meer van reboots.

Nog even wachten wat er gebeurt als ik de FSB ga verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Geen matches
Ik heb eerst de navolgende zaken veranderd:

Advanced: Flexibility Option Enabled.
DRAM Frequency 677
VCCM (DRAM) Voltage naar HIGH
+1.5V Voltage naar High.

Dit werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:48
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 22:36:

Zeker weten kopen. Heb hiervoor een Asus P5ND2-SLI gehad icm een Pentium D 805 en dit bord bevalt me een stuk beter. Ik werd echt compleet mesjokke van die NVIDIA IDE drivers die het hele systeem verzieken, NVIDIA is er tot op heden nog niet in geslaagd een fatsoenlijke driver daarvoor uit te brengen.
Heb m'n FSB met dit bord op 295 staan(met een C2D E6400) en dat draait perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Geen matches
Tot op heden geen problemen met de bios. d:)b

De FSB draait nu stabiel op 267. De E6300 is nu geclockt op 2.02Ghz.

Ook geen last van reboots meer tijdens het opstarten.

Ik ga nu de bios van 1.61A van Gman2oo6 uitproberen.

U hoort van mij. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Geen matches
Ik heb bios 1.61A uitgeprobeert.

Helaas zijn de coldreboot problemen direkt weer terug.

Ik weer terug naar bios versie 1.40c.

Iemand met dezelfde problemen kan mij mailen voor de bios versie 1.40c

hmeeberg@hotmail.com

[ Voor 5% gewijzigd door Dirtyharry op 20-11-2006 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman2oo6
  • Laatst online: 24-08 18:44
Dirtyharry schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:23:

hmeeberg@hotmail.com
Raar he inplaats dat ze ze nou gewoon combineren bij asrock de 1.40c van jou met de 1.61a van mij
wat krijg je dan een 1.52b of zoiets met alle opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Ik ontving deze mail van asrock.

Hallo Asrock,

Hierbij wil ik even mededelen, dat mijn probleem met de biosversie 1.40c zijn opgelost.

Ik heb ook biosversie 1.61A geprobeerd, gedownload via Tweakers.net.

Helaas lost deze het probleem van de cold 3x reboot niet op.

Misschien kunnen jullie 1.40c en 1.61A samenvoegen. En de best off both worlds kombineren.

Hierbij wil ik julle hartelijk danken voor jullie medewerking.

Mvrgr

Beste heer ,

Bedankt voor de feedback. Ik zal even navragen of de BIOS engineers te porren zijn voor deze combinatie.

Vriendelijke groet,

ASRock Support

ASRock Europe B.V.
Bijsterhuizen 31-51
6604 LV Wijchen
The Netherlands
www.asrock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhab
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-08-2024
Ook ik heb inmiddels Asrock gemailed met :

Dear sir,
After setting the bios to default values (using F9) and then setting option CPU host frequency from [auto] to [manual] without changing anything else, the system won't boot correctly. Only after 3-4 times rebooting and shutdown (fan, hd goes off!!) , it starts, sometimes with an complete wrong FSB frequency e.g. 200 Mc in stead of the default 266 Mc of the e6400. Dealer has tested another new board and this showed the same problems. I suspect that the bios is the problem?
Motherboard was delivered with Bios 1.3, but bios 1.6 did not solve the problem.

Please advice whether the motherboard is faulthy and should be returned or please submit a working Bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 07:22
Geen matches
Dirtyharry schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:23:

hmeeberg@hotmail.com
Heb jij een flashversie van die 1.61A ?? en wat is een coldreboot ?

Bijna 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_embo
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-07 11:14
Geen matches
Had ook een dergelijk reboot probleem. Ik heb nu in de ATA/IDE configuratie de AHCI optie omgezet naar IDE. Werkt nu feilloos. Bios v1.60. HD = Samsung SataII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello.
I noticed (and tried to understand) this topic after searching on google for the FSB problem on this ASRock board. I Noticed that someone has the 3x coldreboot problem which is the same as me! Did you got a response from ASRock regarding this issue? I'm quite desperate to get at least a mild o/c out of my new E6300, and would appreciate any help! I also noticed you were talking about a 1.40a/c bios. Is there any chance you could mail it to me? My address is me@ (myname) .com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
Zojuist 1.70 gedownload van de ASRock site.
Met een beetje geluk zijn alle problemen nu verholpen.

wordt vervolgt...

Edit:

Niets is opgelost :(

[ Voor 12% gewijzigd door Zatara op 09-01-2007 06:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
Pagina: 1