Overgaan op wireless

Pagina: 1
Acties:

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn huidige situatie is dit:
Internet + Telefonie van Orange (voorheen Wanadoo). Aangezien ik telefonie ook gebruik kan ik niet van de LiveBox af.

Op de LiveBox (rode poort) heb ik een netgear switch aangesloten (gewoon in poort1 vd switch). De clients die thuis staan zitten dus in poort 2, 3 en 4 van de switch. Op de LiveBox heb ik dus nog 1 poort over (de gele) en op de switch nog 4 poorten.

Op GOT heb ik gelezen dat ik geen router nodig heb aangezien de LiveBox al als router functioneert. Wel wat heb ik een aan Wireless Accespoint. Correct me if i'm wrong. Maar de meeste accespoints hebben geen RJ45 aansluitingen. Zou ik dan mijn huidige config zo moeten laten staan en de Accespoint gewoon aansluiten op de switch? of juis op de gele poort van de LiveBox?

[ Voor 22% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 01:26 ]

Verwijderd

Je wireless router gewoon aansluiten op 1 van de poorten van je switch.
Daarna zorgen dat hij je internet ook boradcast via Wifi en dhcp door je livebox laten doen.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-04 21:43

AirX

Tweak Guru

Ten eerste: Alle Accesspoints hebben een RJ-45 aansluiting ;-). En volgens mij heeft jouw Livebox al een AP ingebouwd? :?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:24:
Je wireless router gewoon aansluiten op 1 van de poorten van je switch.
Daarna zorgen dat hij je internet ook boradcast via Wifi en dhcp door je livebox laten doen.
Waarom moeilijk doen met een router als een AP ook voldoet :?

Elk AP heeft inderdaad een RJ-45 aansluiting waarmee je hem in je netwerk hangt. Dan is het slechts een kwestie van kanaal, netwerknaam en beveiliging instellen en gaan.

Ik heb geen idee waar die gele poort op je livebox voor is, ken het apparaat niet. Maar als je je AP aan de switch aansluit zou dat ik elk geval prima moeten werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 28-08-2006 17:27 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 21:17

BHQ

Gewoon een Linksys WAP54 / Speedtouch 180 / willekeurig ander AP in je LAN hangen en gaan met die banaan :)

Verwijderd

AirX schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:24:
En volgens mij heeft jouw Livebox al een AP ingebouwd? :?
Niet standaard volgends mij? Ik heb 3 Liveboxen in mijn handen gehad, geen van alle had een ingebouwde PCMCIA kaart voor Wifi.

Ik zou in het geval van de TS, een simpele Linksys (WRT54G(L) of WET54G) halen.

Je kan voor 5€ een Linksys WRT54G(L) kopen via het FON netwerk. De enige eis is dan wel dat je voor andere FON gebruikers je internet deeld (dit doet de firmware van FON in de Linksys voor je). Natuurlijk op een veilige manier (iedere FONero is geregistreerd, en vanaf de publieke wifi verbinding kan je niet het interne netwerk op (staat standaard DICHT). En als je een 2e SSID wil uitzenden dan kan je simpel je Chillispot configuratie aanpassen, waardoor je 2 SSID's kan uitzenden, 1 voor privegebruik (incl intern netwerk) en 1 voor FONero's. Maargoed lees verder de FON.com website, en bestel hem pas NADAT je het princiepe begrijpt, en niet alleen geilen op de goedkope router/ap (dit doen veel mensen, en dat vind ik jammer, dan daarbij sturen ze je dan een rekening :P ).
offtopic:
Ga dan aub niet je FON router flashen met andere firmware, hierdoor verkloot je het FON netwerk (minder bekendheid, geld verspilling, etc). Je kan er nogsteeds genoeg op instellen / installeren, alleen dan niet via de webinterface, al komt dit wel weer in de latere versies (zover ik bregreep).

• Executor16
  • Niet online
snelle reacties, ik zit ff te painten en het topic staat vol :) maar goed, een router hoeft niet dus. Dus wordt het een accespoint. Ik zelf zat ook te denken aan een Linksys WAP54G, maar ook veel negatiefs gelezen op GOT over de laatste modellen.

@AirX
mijn livebox heeft geen AP ingebouwd, ik had toen namelijk niet gekozen voor die optie, en het liefst begin ik er ook niet aan (veel negatieve reacties).

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je zin hebt, kan je http://gathering.tweakers...ist_messages/1152053/last checken voor een discussie of het zinnig is een Linksys router aan te schaffen, of dat een Linksys AP hetzelfde werk doet in jouw geval.

When life gives you lemons, start a battery factory

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Executor16 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:40:
snelle reacties, ik zit ff te painten en het topic staat vol :) maar goed, een router hoeft niet dus. Dus wordt het een accespoint. Ik zelf zat ook te denken aan een Linksys WAP54G, maar ook veel negatiefs gelezen op GOT over de laatste modellen.

@AirX
mijn livebox heeft geen AP ingebouwd, ik had toen namelijk niet gekozen voor die optie, en het liefst begin ik er ook niet aan (veel negatieve reacties).
Als dat inderdaad werkt met een pcmcia kaartje als uitbreiding, dan zou ik dat niet doen nee. Dat is qua bereik enzo veel slechter dan een los AP.

Ik ben zelf heel tevreden over mijn 3com AP. Simpel, maar heerlijk stabiel en prima bereik en snelheid.

Verder heeft bijvoorbeeld Asus ook wel goeie spullen geloof ik?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Executor16
  • Niet online
deze ziet er wel leuk uit, maar volgens mij klopt de prijs bij alternate niet??

pricewatch: 3Com 3CRGPOE10075 OfficeConnect Wireless 108Mbps 11g PoE Access Point (54/108Mbp

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Prijs is idd opvallend ja.

Maar neem anders gewoon de 3CRWE454G75, want PoE (power over ethernet) heb je toch niks aan, en is dus zonde van je geld. En die 108 mbps klinkt leuk, maar werkt waarschijnlijk alleen bij erg goed signaal, en dan vaak ook nog alleen met andere 3com apparatuur, aangezien dat niet gestandaardiseerd is.

• Executor16
  • Niet online
Orion84 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:32:
[...]

Prijs is idd opvallend ja.

Maar neem anders gewoon de 3CRWE454G75, want PoE (power over ethernet) heb je toch niks aan, en is dus zonde van je geld. En die 108 mbps klinkt leuk, maar werkt waarschijnlijk alleen bij erg goed signaal, en dan vaak ook nog alleen met andere 3com apparatuur, aangezien dat niet gestandaardiseerd is.
die kan ik niet vinden in de pricewatch

edit: Iemand ervaring met deze?
pricewatch: Linksys WAP55AG (54Mbps)

[ Voor 10% gewijzigd door Executor16 op 28-08-2006 21:45 ]

• Executor16
  • Niet online
Ik kom nu net deze tegen: de Linksys WAP54GX (nog niemand wat over gehoord op GOT)
http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

ondersteund ook WPA2 :)

edit2: deze van Asus is ook interessant denk ik:
http://nl.asus.com/produc...3=0&model=492&modelmenu=1

wat vinden jullie ervan?

[ Voor 23% gewijzigd door Executor16 op 29-08-2006 01:59 ]

Pagina: 1