Aanschaf Fotocamera

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-10-2025
Hallo Allemaal,

Al een tijd ben ik geboeid door fotografie, en nu ik eindelijk de tijd ervoor heb wilde ik er ook wat mee gaan doen.Ik ben dus een complete "noob" op het gebied van fotografie, wel heb ik al enig ervaring met fotobewerking in Photoshop.

Nu wilde ik dus een fotocamera gaan aanschaffen waarmee ik flink uit de voeten kan en mooie foto's maken. Alleen omdat ik volledig nieuw op dat gebied ben wist ik niet wat nou een goede camera was, daarom besloot ik het maar eens hier te vragen.

De fotocamera moet wel een goede (semi professionele) camera zijn waarmee ik flink uit de voeten kan en moet dus vele functies hebben. Ook vind ik een extern geheugen (d.m.v geheugenkaartjes ) een must. Het maximale budget waarin ik zoek ligt rond de 600/700 euro.

Ik had al wel een mooie camera op het oog: Nikon D50

Maar is dit een goede camera en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Is dit een goede camera om mee te beginnen als beginner, of raden jullie een andere camera aan?

Ik hoor het graag!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hallo ZipperJR: welkom in't Fotografie-hoekje van GoT :)

We hebben voor mensen zoals jij die net in de dSLR-wereld terechtkomen specifiek een topic, om de wildgroei aan 'welke camera moet ik hebben, is deze goed?' topics in FGA wat in te dammen: dat topic is deze: [discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *deel 3*

Als je de sticky's bovenaan dit subforum had gelezen, had je dat topic ook gevonden, en dat had je een topic openen gescheeld ;)

Oftewel, post daar je vraag en lees de ervaringen in het D50-topic ook even:

Nikon D50 - Deel 2

Succes! :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.