Toon posts:

Keuze processor voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende systeem is daarvoor in gebruik:

Moederbord: Asus p5ld2
Harde schijven: 2x maxtor 250gb
Intern geheugen: 2x 1gb
Huidige Processor: Intel Celeron 3,2 ghz

Deze processor zit tijdelijk ingebouwd aangezien in in eerste instantie een Dual Core e6300 processor had besteld maar ze die bij de zaak waar ik alles heb besteld niet in kunnen bouwen. Daarvoor moet ik even wachten totdat iemand terug is van vakantie die dat wel kan.

Echter nu lees ik hier op het forum dat Dual Core waarschijnlijk niet eens ondersteund word door pinnacle studio 10 en dat ik dan dus met een Dual Core nog slechter uit ben. Helaas kon ik hier niks over op de site van pinnacle vinden en zijn ze ook telefonisch niet zomaar bereikbaar.

Dus bij deze hoop ik dat jullie mij hier iets wijzer mee kunnen maken want wellicht kan ik dan beter overstapen naar een ander type processor?

Ook gebruik ik momenteel de onboard videokaart, waarmee ik dus niet eens in pinnacle op volledig scherm kan kijken en blijft het beeld haperen. In mijn andere pc heb ik een 6600 erin zitten (werkt prima) maar nu las ik dat er ook videokaarten zijn die de effecten/overgangen 3d kunnen renderen, iemand enig idee wat hier een instapmodel van is?

Alvast bedankt voor eventuele reacties :)

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
AFAIK, ondersteunt het gewoon wel dual core.

http://www23.tomshardware...=430&model2=464&chart=184

Zoals je hier kan zien (bij Pinnacle Studio 9 tests, ik neem aan dat 10 vergelijkbaar is) heeft bijvoorbeeld een AMD X2 3800+ betere prestaties dan een AMD 3200+ (de X2 3800+ bestaat uit tweemaal een 3200+, om het maar zo te zeggen). Zelfde geld bij de Pentium 4 630 en Pentium D 930, enzovoort. Sowieso is een E6300 een zeer goeie keuze. Je kan er van uit gaan dat als je de E6300 in single core draait dat je nog sneller bent dan bijna elke andere single core in nog een redelijke prijsklasse. Mocht je budget overhouden zou ik iets meer uitgeven en voor de E6600 gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door phoenix op 28-08-2006 11:59 ]

Verwijderd

zelfs dan zou ik voor dualcore blijven gaan. Ik doe soms ook videobewerking met mijn 4400x2 met software die 1core gebruikt, en ik kan je zeggen dat je bij grote projecten echt nut hebt van de dualcore. Als je je project laat final afwerken (dus volledig comprimeren enzo), dan ben je met mijn P4 3.0 rap goed voor een uurtje of 3à4. Mijn x2 doet er om een of andere reden langer over (is nochtans een dubbele 3500), maar je kan in vergelijking met die P4 je systeem blijven gebruiken. Het is ietsje trager gedurende de uren dat je comprimeert, maar een singlecore reageert dan niet echt meer, terwijl een dualcore werkbaar blijft.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ
Kansloze topics: alle topics in de trant van de volgende voorbeelden gaan ook zonder omwegen op slot, omdat ze in de strijd zijn met het doel/niveau van GoT. Soms worden zulke topics (met name de "Welke moet ik nemen?" topics) ook voorzien van erg veel uiteenlopende reacties dat je door de bomen de bos niet meer ziet. Daarnaast zijn deze vragen ook simpel te beantwoorden met behulp van gezond verstand en research. In plaats van $apparaat kun je processor, moederbord en geheugen lezen:

Welke $apparaat moet ik kopen? (een echte Tweaker kan wel kiezen)
Bedenk dat je hier vooral een softwarevraag stelt - hoe gebruikt Pinnacle Studio 10 de aanwezige CPU(s). Zie verder voor algemene info over de zin en onzin van dual core CPUs de vele topics hierover (en vooral de laatste zin van Athmozz' reactie hierboven :) )

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.