[UPC] Slecht analoog signaal sinds aanbod digitaal

Pagina: 1
Acties:

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Sinds UPC me digitale tv heeft aangeboden, en ik heb geweigerd, heb ik thuis steeds slechtere ontvangst van bepaalde zenders. Sommige doen het wel goed, maar bijvoorbeeld MTV en TMF zijn echt bijna niet te ontvangen. Hebben meer mensen dit probleem? Hoe kun je je hier tegen wapenen? Ik verdenk UPC ervang dat ze het signaal afknijpen, zodat je alsnog de overstap maakt, maar gezien alle problemen met digitale tv, heb ik daar echt nog geen zin in!

Wie heeft advies?

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-02 19:38
Nu je het zegt hebben wij daar ook erg last van. Vooral de zenders in het hoge frequentiebereik zoals jij ook zegt TMF MTV maar ook Veronica Net5. Het is wel wisselend dus het is soms ook wel wat beter maar blij word je er zeker niet van. Ik weet niet of mijn ouders een aanbod hebben gekregen in digitale tv maar toen dat opkwam is het steeds slechter geworden dat valt mij ook op. Wij hebben trouwens Essent als tv maatschappij.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je betaalt voor kabeltelevisie en je hebt slecht(er) signaal, dan heb je gewoon recht op een gratis monteur om dat op te lossen. Bel eens naar UPC...

Verder kun je in UPC Digital TV - Deel 3 lezen dat het DTV-signaal juist hogere eisen stelt aan het signaal dan analoge CATV, dus als het hier al brak mee is. zou DTV helemaal slecht zijn.

Wel een goed idee: controleer voordat je belt even het signaal op het eerste aansluitpunt in huis (nieuwere huizen: meterkast, oudere huizen: woonkamer) - is het signaal daar goed, dan is er binnenhuis iets mis, is het signaal daar slecht, dan is gelijk duidelijk dat UPC in actie moet komen...

Oslik blyat! Oslik!