Aantal problemen met Asus P5W-DH Deluxe.

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een aantal problemen met mijn asus p5w dh deluxe mobo.

Probleem is dat hij ontzettend lang blijft hangen bij het eerste gedeelte van ami, hij wacht daar gewoon een dikke minuut op iets. Heb al diverse instellingen in bios uitgebprobeerd maar het blijft langzaam.

Volgende probleem is dat mijn geheugen tijdens het opstarten wordt weer gegevens als:
pc2-5300 2048mb, dit moet zijn pc2-6400 2048mb.

Als allerlaatste krijg ik mijn rear speakers niet aan de gang... :"S

Dit zijn mijn specs:
Systeemkast Coolermaster Ammo 533
Voeding Coolermaster Real Power 450
Moederbord Asus P5W DH Deluxe
Processor(s) Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed
Geheugen Corsair TWIN2X2048-6400 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5
Hard Disk(s) WD Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300
Videokaart(en) ASUS RADEON X850PRO 256mb
Monitor(en) Philips 170X6 (17"TFT) + IBM P70 (17" CRT)
Brander(s) NEC ND-4571 Zilver, Labelflash
CD/DVD-Drive(s) LG DVD Rom GDR-8164B 16 X, IDE, OEM, Zilver
Speakers Logitech Z-640
Geluidskaart(en) onboard
Netwerkkaart(en) onboard
Muis Logitech MX510
Toetsenbord Logitech Media Elite
Printer(s) HP Deskjet 670C
CPU cooler stock

Bios: 1301

Ik heb al veel topics doorgespit hier @ got, maar kan geen oplossing vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Vuurvoske op 28-08-2006 10:36 ]

Beroeps brabander

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Bios flash doen??, andere drivers

[ Voor 32% gewijzigd door AMD 64 op 27-08-2006 23:07 ]

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
ik heb bios geflashed tot 1301.
Ook heb ik de twee verschillende audio drivers geprobeerd. Gisteren hadden we het aan de praat, maar nu krijg ik het niet meer voor elkaar ( de achterste speakers).

Beroeps brabander

Verwijderd

Heb je dit topic ook doorgenomen? Daar staan veel ips in voor sneller opstarten.
Problemen met de Asus P5W-DH Deluxe + E6600 combinatie
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:41:
Als je last hebt van traag opstarten:
- disable legacy usb (als je het niet nodig hebt, waarschijnlijk niet)
- disable de pata drives/poorten die je niet gebruikt
- disable de 2e sata controller als je die niet gebruikt (is die zwarte poort bij de backplate en de externe sata poort)
- disable firewire als je die niet gebruikt.
- splash screen uit, maar die had je zelf al gevonden

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 00:43 . Reden: schrijver bij quote gezet ]

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Nieuwe installatie al geprobeerd?

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Verwijderd

- hangen bij opstarten: zet legacy usb eens uit, bios later als 901, wat heb je allemaal aan pata apparaten? disable de jmicro controller.

- rear speakers: niet doen wat de manual zegt en het realtek proggie, gewoon de groene poort gebruiken als je 2.1 hebt. Zonder realtek rpoggie werkt het niet, je hebt dan een oranje speakertje in je systray. Zorg dat in control panel realtek HD audio staat als source voor alles.

- geheugen: timings aanpassen in de bios! Voltage op 2.1, 800mhz selecteren, timings met de hand goed zetten en het werkt. Ik heb bijna hetzelfde geheugen (c4 is het enige verschil). Hij boot op 5300 omdat een van de spd is die in het mem zit, en da's maar goed ook anders zou ie nooit behoorlijk booten ivm de voltage verhoging, zie de pdf op de corsair site om te zien wat de exacte timings en voltage moeten zijn.

Anders nog iets?
op xtremesystems is veel info te vinden over finetunen van de p5w dh.

Ik heb mijne vrij goed nu, kan 4ghz draaien op een 2.8 D820 met enkel vmem en vcore verhoogt.
Hij is dan 2,5 uur bf2 stabiel, na 2,5 uur krijg ik connectie problemen en geluid ellende en moet ik rebooten. Buiten bf2 is ie 100% stabiel op die speed. Ik draai nu permanent 3.7ghz dat trekt ie wel probleemloos.

edit: he m'n lijstje staat hierboven ook al!
Firewire ook uit ja

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03-2025
Vuurvoske schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 23:04:

Volgende probleem is dat mijn geheugen tijdens het opstarten wordt weer gegevens als:
pc2-5300 2048mb, dit moet zijn pc2-6400 2048mb.
Ik heb bijna dezelfde specs als jou en ook dit probleem gehad met mijn corsair geheugen. Je moet in de bios (volgens mij bij advanced) de snelheid van het geheugen handmatig aanpassen. Op een of andere manier draait deze op 533 mhz ipv 800 mhz. Ik raad je ook aan om de bios te flashen naar versie 1101.

...edit:

Oeps dubbele thread (zie hierboven)

[ Voor 4% gewijzigd door in2duhCore op 28-08-2006 09:03 ]

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
mijn bios is 1301.

Ik heb volgens mij geen tab advanced.. Zit nu op school maar zal vanmiddag als ik thuis ben even kijken of ik iets kan vinden. Iig iedereen al bedankt voor de snelle reacties :)

@catscit:

Ik heb een logitech z640: dit is 5.1

[ Voor 11% gewijzigd door Vuurvoske op 28-08-2006 10:36 ]

Beroeps brabander

Verwijderd

Vuurvoske schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:35:
mijn bios is 1301.

Ik heb volgens mij geen tab advanced.. Zit nu op school maar zal vanmiddag als ik thuis ben even kijken of ik iets kan vinden. Iig iedereen al bedankt voor de snelle reacties :)

@catscit:

Ik heb een logitech z640: dit is 5.1
De advanced tab krijg je als je de settings niet op auto maar op manual zet.

mbt geluid:
Heb je het oranje speakertje in je systray?
als je een kabel in de achterpoorten steekt krijg je een pop up welke je er juist ingestoken hebt.
Dit werkt ook?
Geen uitroeptekens in device manager?
Juiste source gekozen in control panel sound and audio?

Dan moet het zo'n beetje wel werken.

Verwijderd

Wat zijn jullie temps van de MB met Asus Probe II? Ik heb zojuist me PC in elkaar gezet en me MB is 51 graden en dat is in het rode gedeelte... volgens mij is dit niet goed... Me CPU staat gewoon op 35 graden idle. Stock cooler.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
geheugen staat nu goed.
Opstarten is sneller maar nog niet optimaal naar mijn vermoeden.

Beroeps brabander

Verwijderd

Zet zoveel mogelijk auto detect meuk uit in de bios.
Geheugen op fixed timings ipv SPD
Floppy seek uit
Boot sequence alleen naar je raid array laten wijzen.
Aangeven dat ie niet van LAN en USB mag booten
Wake-on events allemaal uit.
Misschien is er ook een soort "quick boot" optie, zodat ie niet bij elke boot al het geheugen gaat testen.

Verders Alle IDE devices op master of slave zetten ipv cable select.

Succes.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
hij was net die ene keer snel , bij mij maakt het geen verschil wat ik instel. In het scherm van ami blijft hij heel lang wachten

[ Voor 5% gewijzigd door Vuurvoske op 28-08-2006 15:29 ]

Beroeps brabander

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
ik heb nu alles probeerd wat ik maar kon proberen. Ook nog andere biossen geprobeerd. Wat suggestie s van extremesystems.com. Mijn systeem blijft traag bij opstarten en de ene keer nog trager dan de andere keer....

Ik heb er nu bios 1201 opstaan en ik wacht wel tot er een nieuwe uitkomt.

Beroeps brabander

Verwijderd

Vuurvoske schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:18:
ik heb nu alles probeerd wat ik maar kon proberen.
Q-fan disablen voor alle fans heb ik nog ergens langs zien komen voor snellere boot

Hoe lang is heel lang nu? Ik kan vanavond eventueel timen met stopwatch

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-03 21:18
Vuurvoske schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:18:
ik heb nu alles probeerd wat ik maar kon proberen. Ook nog andere biossen geprobeerd. Wat suggestie s van extremesystems.com. Mijn systeem blijft traag bij opstarten en de ene keer nog trager dan de andere keer....

Ik heb er nu bios 1201 opstaan en ik wacht wel tot er een nieuwe uitkomt.
ik heb vorige week een zelfde mobo besteld bij een webwinkel
toen was de status: leverbaar binnen 5 dagen
deze week is dat verandert in: langer dan 10 dagen
ik bellen wat er aan de hand was, bleek de hele lading p5w deluxe's weer terug naar de fabriek zijn gestuurd wegens problemen.

er schijnt dus wel wat meer aan de hand te zijn met die dingen dan alleen een ''foute'' bios versie.

de enigste reden dat ik dit bord koos is omdat de dfi nforce 590 wat lang op zich laat wachten
maar als ik hier ook zo lang op moet wachten... :X

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
zou ik terugkunnen sturen als ik kabeltjes al uit de zakjes heb gehaald heb... Mag ik vragen bij welke webwinkel jij hebt besteld trouwens?

Beroeps brabander

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 00:33:
- geheugen: timings aanpassen in de bios! Voltage op 2.1, 800mhz selecteren, timings met de hand goed zetten en het werkt. Ik heb bijna hetzelfde geheugen (c4 is het enige verschil). Hij boot op 5300 omdat een van de spd is die in het mem zit, en da's maar goed ook anders zou ie nooit behoorlijk booten ivm de voltage verhoging, zie de pdf op de corsair site om te zien wat de exacte timings en voltage moeten zijn.
Ik zelf zat/zit met hetzelfde probleem maar ik heb Kingston HyperX PC2-6400 memory.
Nu heb ik ook de SPD moeten aanpassen maar volgens de documentatie en de site van kingston zelf moet het geheugen lopen op 4-4-4-12 at 2.0V. Nu lukt het me alleen om het zo te krijgen als ik de voltage op 2.05V zet.

Als ik hem op 2.0V laat krijg ik hem niet beter als 4-5-4-12. Als ik dan de ras to cas latency veranderd van 5 naar 5 blijft windows crashen bij elke boot

Is dat een probleem of kan het geen kwaad?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 19:14 ]

• harrald
Vuurvoske schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:03:
zou ik terugkunnen sturen als ik kabeltjes al uit de zakjes heb gehaald heb... Mag ik vragen bij welke webwinkel jij hebt besteld trouwens?
het mobo functioneert niet naar behoren (dus dat MOET opgelost worden(door asus of de webwinkel))
stuur een mail naar hun rma afdeling en leg je probleem voor
dat je zakjes open zijn moet niks uitmaken ( hoe moet je anders testen of het bord het doet)

ik heb hem besteld bij ''de pc zaak'' http://www.pczaak.nl/catalog/default.php

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
mja en al stuur ik hem terug, hoe lang duurt het dan tot ik een vervangend onderdeel in huis heb?
Ikzelf heb het mobo bij alternate besteld.

Beroeps brabander

• harrald
Vuurvoske schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:21:
mja en al stuur ik hem terug, hoe lang duurt het dan tot ik een vervangend onderdeel in huis heb?
hangt er vanaf hoe alternate dat soort zaken afhandelt
pc zaak stuurt zo snel mogenlijk ene vervanged exemplaar
net wat ik zei stuur ff een mailtje naar ze of bel ze en overleg het probleem
dan zijn jou vragen: hoe lossen WE dit op, en wanneer heb ik weer een werkend mobo voor me neus liggen...

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
ik zal ze morgen wel eens bellen dan.
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:40:
[...]

De advanced tab krijg je als je de settings niet op auto maar op manual zet.

mbt geluid:
Heb je het oranje speakertje in je systray?
als je een kabel in de achterpoorten steekt krijg je een pop up welke je er juist ingestoken hebt.
Dit werkt ook?
Geen uitroeptekens in device manager?
Juiste source gekozen in control panel sound and audio?

Dan moet het zo'n beetje wel werken.
Waar stel ik die source in?

Btw waar kan ik die 2e sata controller disablen of bedoel je die jmicron hiermee?

[ Voor 94% gewijzigd door Vuurvoske op 28-08-2006 19:47 ]

Beroeps brabander

Verwijderd

Vuurvoske schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:40:
ik zal ze morgen wel eens bellen dan.

[...]

Waar stel ik die source in?

Btw waar kan ik die 2e sata controller disablen of bedoel je die jmicron hiermee?
2e sata is inderdaad jmicron

source stel je in bij start, settings, control panel, sounds and audio en dan kijken wat er geselecteerd staat op het audio tabblad. Moet zijn 2x realtek hd audio.

in het ergste geval het realtek gebeuren deinstalleren, speakers unpluggen, realtek instaleren en speaker per paar opnieuw inplugen en de popups afwerken.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Ons pap brengt me zaterdag naar alternate en daar laten we het moederbord tjekken, Ik ga denk ik zowieso voor een alternatief.

Ik twijfel nu tussen:

- DFI Infinity 975X/G (Retail, FireWire, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX)
en:
- MSI 975X Platinum PowerUp Edition 975X P (Retail, FireWire, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX)

Als ik een ander mobo mag uitkiezen denk ik niet meer dat ik de asus nog terugwil...

Welk mobo kan ik het beste pakken. Puur gericht voor gameprestaties...

Beroeps brabander

Verwijderd

Vuurvoske schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:21:
Ik heb mijn p5wdh ook bij alternate vandaan. Zojuist het derde(!) bord defect getest dus morgen weeeer in de auto naar rotterdam.

Ze handelen het redelijk vlot af (kijk niet op een dag), maar je moet wel eerst alles zelf proberen wat je kunt, en het moet ook echt een defect zijn, anders moet 13,50 onderzoekskosten betalen. Met jouw probleem zullen ze wel uitgebreid willen testen. Langzaam opstarten zullen ze misschien niet als defect zien, of het moet echt aantoonbaar veel langer dan normaal zijn.

Als je haast heb kun je eventueel zelf langs gaan, dat scheelt bij elkaar gauw een week aan heen en weer verzenden. Maar, dus geen garantie dat je volgende bord beter is.

<Edit> Oh oops, je was me net voor.

Ruilen voor een ander type weet ik niet of ze daar makkelijk in zijn, maar ik geef je groot gelijk. Het is dat de p5wdh de perfecte features heeft, anders had ik ook al een ander type genomen. Mocht iemand nog tips hebben...
</Edit>

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 23:41 ]

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
ik moet helemaal vanuit regio 's hertogenbosch naar rotterdam, dus ik hoop wel dat het op dezelfde dag opgelost kan worden....

Beroeps brabander

Verwijderd

ik zou voor de msi gaan, dfi is erg karig met opties.

• TheNephilim
  • Laatst online: 20-05 15:27

TheNephilim

Wtfuzzle

OMG, ik heb ook een P5W DH Deluxe besteld, alleen bij Azerty. Hopen dat die gewoon goed is.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
de msi blijkt nu geen pc6400 te ondersteunen....

Iemand nog een ander alternatief dan dfi? Het moet bij alternate aangeschaft worden.

Beroeps brabander

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit gaat offtopic. In de PMG FAQ kun je terugvinden hoe je een mobo moet uitzoeken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.