Toon posts:

HDD kapot??

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met het probleem dat mijn harde schijf stuk is. De laatste tijd was de comp. zeer traag met bestanden uitpakken. Nu heb ik een test gedraaid met HD tune en daar kwamen de volgende resultaten uit:

Transfer Rate (min): 2.5 MB/sec
Transfer Rate (max): 2.7 MB/sec
Transfer Rate (gem): 2.6 MB/sec

Acces time: 14.7 ms
Burst Rate: 2.7 MB/sec
CPU usage: 98%

Verder heb ik met SiSoftware getest of de processor en het geheugen goed functioneerde en dat klopte wel. Ook heb ik het prog. SEAtools gebruikt en bij de full scan kwam er een failure, maar wat nou stuk was kwam ik niet uit.

Maar welke nieuwe HDD kan ik het beste aanschaffen? Dit ivm het max. bereik van 120 GB. Volgens mij is mijn Bios namelijk van voor 2002. Een update kan ik niet vinden. Of is dit nog op een andere makkelijke manier te omzeilen. De FAQ begreep ik niet. Ik heb de volgende setup.

P4 2.53 Mhz
1250 MB intern geheugen
Moederbord: MS 6701
Huidige HDD: Seagate ST3120023A (112 GB)

Ik weet dat het een ATA schijf is maar niet een 100 of 133. Of kan ik beide gebruiken. Ik wou in eerste instantie een Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, ATA133, 8MB) bestellen. Is dit een goede keus en krijg ik bij mijn systeem de gehele schijfruimte tot mijn beschikking?

Groeten Eik-Jan

Ps. Wat is een RMA?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Het lijkt me niet dat je HD meteen stuk is.
Te zien aan de hoge cpu belasting zal je HD wel in pio mode draaien.
Kan je dat eens controleren?

Verwijderd

Ik vind het ook niets gek dat het traag gaat met 2.53MHz ;) Ik neem aan dat je GHz bedoeld. En ik had hem ook weleens in PIO staan maar bij mij ging hij tot 10MB/sec

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wiki: http://en.wikipedia.org/w...Merchandise_Authorization
Return Merchandise Authorization,.
Vaak moet je bij de fabrikant je foutcode of probleem opgeven en dan krijg je een RMA-nummer.
Onder dat nummer kan je de schijf terugsturen en dan zullen zij als het probleem bevestigd wordt een vervangend product sturen.
Als het binnen de garantieperiode en -voorwaarden valt uiteraard. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Als seatools een error geeft staat er altijd bij op welk onderdeel.

Maar goed, het LIJKT idd dat je disk niet lekker is.

Een biosupdate kun je misschien bij Medion vinden. Ik gok nl dat je een Medion hebt. (MD5000 = MSI 6701). Dat bordje heb ik hier ook.

Overigens heb je ook nog een kans dat het moederbord zelf het probleem is. Het bord wat ik hier had had namelijk 4 totaal lekke condensatoren. (en een beetje googlen leverde op dat ik zeker niet de enige was met een dooie 6701)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jouw topicstart ten spijt, maar de FAQ van dit subforum is hier echt wel duidelijk zat over.
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 13:25:
ik zit met het probleem dat mijn harde schijf stuk is. De laatste tijd was de comp. zeer traag met bestanden uitpakken. Nu heb ik een test gedraaid met HD tune en daar kwamen de volgende resultaten uit:

Transfer Rate (min): 2.5 MB/sec
Transfer Rate (max): 2.7 MB/sec
Transfer Rate (gem): 2.6 MB/sec

Acces time: 14.7 ms
Burst Rate: 2.7 MB/sec
CPU usage: 98%

Verder heb ik met SiSoftware getest of de processor en het geheugen goed functioneerde en dat klopte wel. Ook heb ik het prog. SEAtools gebruikt en bij de full scan kwam er een failure, maar wat nou stuk was kwam ik niet uit.
OM FAQ / Beleid
Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? (hint: DMA).
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Maar welke nieuwe HDD kan ik het beste aanschaffen? Dit ivm het max. bereik van 120 GB. Volgens mij is mijn Bios namelijk van voor 2002. Een update kan ik niet vinden. Of is dit nog op een andere makkelijke manier te omzeilen.
OM FAQ / Beleid
Welke harddisk moet ik nemen?
Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen?
Mijn harddisk wordt maar als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?
De FAQ begreep ik niet.
Als je niet aangeeft wat je niet begrijpt, dan kunnen we je niet verder helpen.
Ps. Wat is een RMA?
[google=RMA]

FAQ-gevalletje + zoekertje, topic dicht dus. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.