Casema internet ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zijn er mensen die ervaring hebben met casema internet? er gaan veel geruchten dat je geen privicy en bescherming hebt omdat je met een wijk internet hebt via een kabel, verder hoor ik veel mensen zeggen, hoe meer mensen casema internet hebben in jou wijk, hoe langzamer het wordt? klopt dat ook?

ik twijfel nog steeds tussen kpn en casema, kpn omdat het betrouwbaar is en ik over mijn telefoon abbonement nooit iets te klagen hebt gehad, casema omdat het sneller en voordeliger is?... wie oh wie help me hieruit?

wat ik graag zou horen, zijn wat ervaringen met het internet over de kabel van casema, en wat de voordelen/nadelen hiervan zijn tegenover kpn.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Zit hier, met aardig wat mensen op de kabel, aangezien adsl niet zo ver komt hierzo, wonen verder dan 4 kilometer zeg maar.

Download altijd volle bandbreedte, 12mbit...

Quote:
(09:02) <m00n> Bandwidth: (Current Downstream: 1456.75kb/s ¤ Current Upstream: 28.26kb/s)

Heb alleen maar positieve ervaringen met casema momenteel, het was anders maar nu geen problemen mee.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
hoe meer mensen kabel hoe lager de snelheid.. dat was vroeger zo, omdat er te weinig capaciteit was.
Nu zijn er zelfs wijken waar een 1:1 dekking is vanwege het lage aantal afnemers.

Verder zijn de beveiligingsinstellingen een stuk verbeterd, maar kan het nooit kwaad om netbios (port 135, 137, 139) te blokkeren voor extern verkeer in je firewall / router.

Ik heb zelf wel ervaring met het aanvragen van een aansluiting in delft, maar ik denk niet dat je dat wil horen. (3 maanden verder, stuk of 20 helpdesk tickets later nog stééds geen internet vanwege een maar niet langskomende installateur (met de hardware)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
L4m0r schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:03:
hoe meer mensen kabel hoe lager de snelheid.. dat was vroeger zo, omdat er te weinig capaciteit was.
Nu zijn er zelfs wijken waar een 1:1 dekking is vanwege het lage aantal afnemers.

Verder zijn de beveiligingsinstellingen een stuk verbeterd, maar kan het nooit kwaad om netbios (port 135, 137, 139) te blokkeren voor extern verkeer in je firewall / router.

Ik heb zelf wel ervaring met het aanvragen van een aansluiting in delft, maar ik denk niet dat je dat wil horen. (3 maanden verder, stuk of 20 helpdesk tickets later nog stééds geen internet vanwege een maar niet langskomende installateur (met de hardware)).
Laatst een wijkstoring, gebeld, uitgelegd dat het een wijkstoring is aangezien me buurvrouw ook geen internet heeft. Toch werd er verteld dat het aan ons lag, dus monteur most langskomen. Volgende dag kwam monteur langs, probleem was echter 30 mins voordat hij aanbelde opgelost. Toch alle signalen checken bij ons, ook bij me buurvrouw. Keurige service.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Hier loopt al een topic over, misschien kunnen we hierin verder gaan?

\[Wanadoo/Casema Cable] Ervaringen topic - Deel 2

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.