Toon posts:

advies over upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben momenteel in het bezit van PC:
- cpu: Mobile AMD Althlon XP 950 Mhz.
- moederbord: PCChips M810DLU, 2 PCI, 1NCR, 2DDR DIMM. Audio, Video, LAN
- geheugen: 224 MB, PC2100 DDR SDRAM
- videokaart: SiS 650 651 M650 740 (32 MB), 3D versneller, SIS Integrated
- geluidskaart: SiS 7012 Audio Device
- harde schijf: IC35L090AVV207-0, 80 GB, 7200 rpm.
- dvd+Rw RW5240; DVD: 4x/4x/8x; CD:24x, 10x 40x.

Wat wil ik?
Een snellere pc met vele mogelijkheden: foto-en videobewerking (beperkt), snel internetten, tekstverwerken, werken met veel programma"s; een snel en goed systeem dat voorbereid is op de toekomst, zodat ik niet over een jaar weer een nieuw systeem moet kopen.

Vraag?
Heeft upgraden van het huidige systeem wel zin, of moet ik een ander systeem kopen, zo ja, wlek dan, waar kan ik advies vinden over wat snel en goed is.

Vr. dank, saxofoon

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:05
hier is je vraag beter op zijn plaats

Verder is het wel handig om je budget te vermelden. Als ik zo snel ff kijk lijkt een nieuwe pc me het beste.

[ Voor 34% gewijzigd door asfaloth_arwen op 26-08-2006 19:53 ]

Specs

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:51
Ik zou zeggen dat je beter een compleet nieuw systeem kan kopen. Zelfs je dvd brander is namelijk sterk verouderd.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Ik zou een nieuwe kopen. Wat is je budget?

Is dit geen laptop? Of zit er gewoon een mobile cpu in?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is geen laptop en mijn budget zit tussen de 800 en 100 euro.
Saxofoon

• asfaloth_arwen
Wat heb je zelf in gedachten voor een eventueel nieuw systeem? (kijk eens in de BBG etc.)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar wat is BBG? ben sinds kort op dit forum en ben een leek op het gebied van pc"s. Ben reeds in pc-winkels geweest, maar krijg zoveel advies, dat ik de bomen door het bos niet meer zie. Ik wil een snelle pc waar ik o.a. foto"s en video"s mee kan bewerken, maar niet professioneel. Dan internetten, muziek en film downloaden. Kort gezegd: een snelle en ruime pc. Kan er verder weinig van zeggen. Zoek objectief advies om een goed systeem samen te laten stellen, wat actueel is en niet verouderd, zoals ik nu heb. Heb dit pas 2 jaar en ben toen foutief geadviseerd. Dat wil ik niet meer. Verder ben ik geinteresseerd in testen. vr. gr. saxofoon

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 20:08:
Sorry, maar wat is BBG? ben sinds kort op dit forum en ben een leek op het gebied van pc"s. Ben reeds in pc-winkels geweest, maar krijg zoveel advies, dat ik de bomen door het bos niet meer zie. Ik wil een snelle pc waar ik o.a. foto"s en video"s mee kan bewerken, maar niet professioneel. Dan internetten, muziek en film downloaden. Kort gezegd: een snelle en ruime pc. Kan er verder weinig van zeggen. Zoek objectief advies om een goed systeem samen te laten stellen, wat actueel is en niet verouderd, zoals ik nu heb. Heb dit pas 2 jaar en ben toen foutief geadviseerd. Dat wil ik niet meer. Verder ben ik geinteresseerd in testen. vr. gr. saxofoon
Hij bedoelt de Tweakers.net Best Buy Guides. Daar staan samengestelde computers, die op het moment van schrijven gunstige en kwalitatief goede prestaties leveren voor een bepaald budget. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• asfaloth_arwen
Ik zou zelf gaan zoeken, in best buy guide (er komt in september weer een nieuwe),

Een kleine start van onderdelen:

Goedkoop moederbord geschikt voor core 2 duo processors (bijv. van het merk asrock)
core 2 duo 6300 (of sneller als er budget voor is)
minimaal 1 GB geheugen (ddr2, pc 4300) 2 GB is voor toekomstgerichtheid (scrabble woord ) aan te raden.

Speel je wel eens spelletjes of helemaal niet? (als niet dan maakt niet uit anders kijken voor geforce 7600 series o.i.d.)

Specs

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

zie mijn vorige post Turkish in "Upgraden of niet?" :)

Deze gaat dus ook dicht, lees alle tips hierboven ook eens door voordat je een nieuw topic opent.
Het is niet de bedoeling dat als je topic op slot gaat je meteen weer een nieuwe opent, zie ook Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.