P5V-VM DH, Windows setup meldt dat HDD beschadigd is

Pagina: 1
Acties:

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Hoi allemaal. Ik heb vandaag mijn computer gekregen. Ik wil nu Windows er op installeren maar hij geeft telkens een foutmelding als ik de partitie wil formatteren (HD-herkenning is geen probleem):

"Setup was unable to format the partition. The disc may be damaged.

Make sure the drive is switched on and properly connected to your computer. If the disk is a SCSI disk, make sure your SCSIdeviced are properly terminated. Consult your computer manual or documentation for more information.

You must select a different partition for Windows XP"

Deze melding krijg ik als ik een SATAII schijf heb aangesloten maar ook als ik enkel mijn IDE schijf heb aangesloten. Ik heb google geprobeerd, heb naast de BIOS default settings ook diverse andere (on board) settings geprobeerd maar ik kom er echt geen wijs uit. Ik heb tientallen keren windows moeten installeren op andere computers, maar nou pakt hij het gewoon niet (heb geen ervaring met SATA).

Moederbord = Asus p5v - VM DH
Processor is een Intel e6600 maar dat is niet echt relevant denk ik.

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-02 19:59
In andere sata poort pluggen?

• Flaman
Heb er maar 1; SATA A en dan 2 anderen voor RAID opstelling

• Flaman
daarnaast is hetzelfde bericht ook met IDE

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Drivers van Sata (IDE heeft controllerdrivers misschien RAIDDrivers nodig) inladen met F6 aan het begin wanneer de installatie-cd geladen wordt van XP.

Editje: Downloadsite van deze MB
http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us
Waarschijnlijk staan ze ook op de cd van het moederboard

Nog meer info:
Omdat je volgens de info van je moederboard verschillende aansluitingen hebt: bron
heb je ook kans dat je de Via-IDE driver nodig hebt. Die vind je hier, maar kijk maar eerst op de cd van je moederboard zou ik zeggen.

Hoop dat dit de oplossing brengt ;)

[ Voor 92% gewijzigd door Kixtart op 25-08-2006 20:02 ]

☻/
/▌
/ \

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen » Opslagmedia & I/O Controllers + titelverfatsoenlijking.

Meld ook eens de specs van je HDD. En neem verder alvast OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 25-08-2006 19:50 ]

• Flaman
Het ligt zeker weten niet aan de harde schijven omdat ik meerdere, werkende HD's heb getest.

Overigens denk ik dat het een BIOS probleem is.
Kixtart schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:40:
Drivers van Sata (IDE heeft controllerdrivers misschien RAIDDrivers nodig) inladen met F6 aan het begin wanneer de installatie-cd geladen wordt van XP.

Editje: Downloadsite van deze MB
http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us
Waarschijnlijk staan ze ook op de cd van het moederboard

Nog meer info:
Omdat je volgens de info van je moederboard verschillende aansluitingen hebt: bron
heb je ook kans dat je de Via-IDE driver nodig hebt. Die vind je hier, maar kijk maar eerst op de cd van je moederboard zou ik zeggen.

Hoop dat dit de oplossing brengt ;)
Ja ik zag het wel maar ik hoopte dat dat niet nodig is (waarom zou je die drivers moeten installeren voor een moederbord dat fabrieksklaar is). Daarnaast heb ik geen floppy dinges. Ik ga nu proberen via knoppix te formatteren. Hoop dat dat werkt, anders morgen pas de rest proberen. Bedantk!

[ Voor 86% gewijzigd door BalusC op 26-08-2006 08:44 . Reden: Gebruik de edit-knop. ]

• Flaman
Modbreak:Gebruik de edit-knop ipv om direct achter elkaar te posten binnen 24 uur. Ik heb het even voor je gedaan. Zie verder ook de [faq]FAQ[/faq] voor een uitleg over de werking van GoT.

[ Voor 103% gewijzigd door BalusC op 26-08-2006 08:45 ]

• Flaman
Modbreak:Gebruik de edit-knop ipv om direct achter elkaar te posten binnen 24 uur. Ik heb het even voor je gedaan. Zie verder ook de [faq]FAQ[/faq] voor een uitleg over de werking van GoT.

[ Voor 86% gewijzigd door BalusC op 26-08-2006 08:45 ]

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Grote kans dat je windows install alsnog niet verder gaat zonder de drivers te gebruiken.
Haal een floppy drive en een diskette en klaar.

offtopic:
Use the edit button...

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Flaman schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:15:
[...]

Ja ik zag het wel maar ik hoopte dat dat niet nodig is (waarom zou je die drivers moeten installeren voor een moederbord dat fabrieksklaar is). Daarnaast heb ik geen floppy dinges. Ik ga nu proberen via knoppix te formatteren. Hoop dat dat werkt, anders morgen pas de rest proberen. Bedantk!
Brand het dan op een cd of leen een usbfloppydrive. Ik heb bij iemand gezien waar het werkte dat na een tijdje hij opeens niet meer in xp kon komen hierdoor. Trouwens je gaat toch XP opnieuw installeren dus dan moeten alle drivers er opnieuw op, dat doe je normaal toch ook met een geluidskaart, die in principe ook fabrieksklaar is :+

[ Voor 13% gewijzigd door Kixtart op 25-08-2006 20:27 ]

☻/
/▌
/ \

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:03
Het kan bijna niet anders dat het aan het moederbord of bv. geheugen ligt, waarom ?

VIA levert vrijwel alleen nog maar de VT8237+ southbridge uit, die geen drivers vereist voor een SATA-HD(net als bij Intel/NVIDIA)
Een IDE-HD heeft sowieso geen drivers nodig.

Doe es een geheugencheck met Memtest86+

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

mad-dog schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:45:
Het kan bijna niet anders dat het aan het moederbord of bv. geheugen ligt, waarom ?

VIA levert vrijwel alleen nog maar de VT8237+ southbridge uit, die geen drivers vereist voor een SATA-HD(net als bij Intel/NVIDIA)
Een IDE-HD heeft sowieso geen drivers nodig.

Doe es een geheugencheck met Memtest86+
IDE-HD heeft af en toe wel drivers nodig. Het ligt eraan aan welke controller hij hangt (meestal bij RAID en nieuwe controllers is het wel nodig).
Het ligt aan de chipset of de VIA 8237A South Bridge drivers nodig heeft.
Het is te lezen op: http://www.viaarena.com/d...1&CatID=1180&SubCatID=143 of deze dat ook nodig heeft. Als de sata aan de JMicron JMB363 SATA-controller hangt heeft hij dat sowieso nodig dacht ik te lezen in de downloads van dit moederboard.

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 25-08-2006 21:00 ]

☻/
/▌
/ \

• Flaman
Even voor de duidelijkheid; ik heb driverdiskettes aangemaakt vanaf de moederbord-cd. Ik heb 1 x SATAII schijf dus ik wil geen RAID opstelling.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Flaman schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:04:
Even voor de duidelijkheid; ik heb driverdiskettes aangemaakt vanaf de moederbord-cd. Ik heb 1 x SATAII schijf dus ik wil geen RAID opstelling.
Ja maar de IDE en sata hingen wel aan de controller die RAID aankon. Maar is het nu opgelost?

☻/
/▌
/ \

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-02 19:59
Krijgen we dus nooit meer te horen...
Kixtart schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:59:
[...]

Ja maar de IDE en sata hingen wel aan de controller die RAID aankon. Maar is het nu opgelost?

• Flaman
Had hem naar de winkel gestuurd. Vandaag te horen gekregen dat het geheugen kapot was (splinternieuw) en nu doet hij het.
Pagina: 1