Nec USB 2.0 Probleem

Pagina: 1
Acties:

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 19:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Ik ben hoogstwaarschijnlijk in het bezit van deze NEC USB 2.0 Controller, hierop aangesloten zitten een muis, Webcam, Bluetooth Dongle en een USB kabel waarop respectievelijk een Camera (USB 1.1) of MP3speler hangen (USB 2.0).

De Camera geeft geen problemen bij het aansluiten, maar de MP3speler word herkend en vrijwel direct daarna gedisconnect, wanneer ik dan bijvoorbeeld de Webcam eraf haal kan hij de Webcam wel blijven herkennen, ik heb al driver update van de chipset en USB Controller gedaan maar niks lijkt te baten.

De MP3speler werkt wel zonder problemen in mijn Laptop en op de Computer beneden en doet het met 1 device minder op de USB Controller ook op deze PC

Kan de Datalimiet van de USB Controller op zijn of is het mogelijk dat mijn voeding te laag is of moet ik het probleem in een totaal andere richting zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door JunkieXP op 25-08-2006 03:38 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm als alleen je MP3 speler problemen geeft..en je hebt alle USB poorten al geprobeert dan kan het aan de MP3 speler zelf liggen.

Maar zoals gezegt je moet eerst proberen om alle poorten/controllers te proberen!

En hoe je MP3 speler te testen ga eens naar een vriend en sluit hem daar eens aan!

There is no place like ::1

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Alle poorten geven dezelfde reactie...een poort minder bezet laat hem werken en op 2 laptops hierthuis werkt hij ook perfect

[ Voor 8% gewijzigd door JunkieXP op 25-08-2006 03:39 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Datalimiet LOL :) Nee dat is het zeker niet.
1. Je bedoelt bandbreedte.
2. De bandbreedte bij usb wordt verdeelt over de apparaten die eraan hangen.
3. De bandbreedte die je mp3 gebruikt is dusdanig laag dat dit nauwelijks effect heeft.

Het komt 90% zeker door het stroomverbruik:
1. Je camera heeft batterijen die de USB verzorgen, deze is niet bus powered.
2. Je mp3 heeft daar niet genoeg spanning voor met 1 1,5V batterijtje, dus gebruikt spanning van je usb om dat te doen (bus powered dus).
3. Je muis, je bluetooth donge EN je webcam zijn ook allemaal bus-powered apparaten.

Blijkbaar vind je controller 4 bus powered appraten teveel van het goede en valt de spanning naar beneden waardoor je mp3 niet goed werkt.

Mogelijke oplossing:
1. Als je ook een printer oid eraan hebt (iets met eigen stroomvoorziening, dus niet bus powered) kan je die 's omwisselen met een van je bus powered apparaten, goede kans dat dat werkt.
2. Een usb bracket halen en een paar apparaten verhuizen naar een andere bus van je controller, goede kans dat dat wel werkt.
3. Een powered usb hub halen (eentje met adapter dus).

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm SA007 heeft een punt, USB kan maximaal 500ma per controller geven..en een bleutooth dongle, muis "ontvanger" en webcam kunnen bij elkaar teveel gebruiken.

Zeker een webcam heeft behoorlijk wat nodig! Als je een USB hub koopt MET voeding ( belangrijk! ) dan kun je plotseling veel meer eraan koppelen. Zelf heb ik van Belkin stackable USB hubs met standaard voeding bijgeleverd.

De controllers op mijn mobo gebruiken bij elkaar niet meer dan 250ma...

There is no place like ::1

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik heb de MA waardes gevonden (bij Apparaatbeheer) maar hierin geeft hij dus USB hub aan, nu weet ik dus niet welke voor mijn USB 1.1 onboard (2poort), USB Hub op de USB 1.1 (4poort) of de USB 2.0 PCI (4poort) is.

Wel ben ik er al achter dat mijn Muis 70ma inneemt.

Ook geeft hij aan dat een Samengesteld USB apparaat 500ma inneemt, er staan er 2 in de lijst en 1 hiervan is een Logitech EyeToy en de andere de Headset, ik neem aan dat de EyeToy dit in beslag neemt. Helaas zit deze op de USB 1.1 hub, of is er 500ma beschikbaar vanuit het MoBo en geld dit dus voor alle USB voorzieningen binnen het Systeem?

De MP3 Jukebox die wel herkent word maar het connect en disconnect geluidje direct maakt staat ook in de lijst, echter kan ik hier verder niks mee doen...maar neemt deze wel 440ma in beslag.

PS. Bedoelde idd Bandbreedte maar kwam niet op het juiste woord dus dacht dat de meeste dit ook zouden snappen en dat was zo :)

[ Voor 86% gewijzigd door JunkieXP op 28-08-2006 12:59 ]

Verwijderd

Heb zelf sinds een week een mp3-speler die ook als externe massaopslag kan functioneren, en had daarmee van het begin af aan ook zo'n gelazer.
Uiteindelijk ben ik er achtergekomen dat de usb-hoofdhubs (er zitten er vier op mijn pc) allemaal door Windows uitgeschakeld mochten worden om energie te besparen. Die optie stond bij mij overal aangekruist in Apparaatbeheer onder de betreffende hoofdhub, tabje Energiebeheer. Toen ik die eenmaal had uitgevinkt (bij alle hubs, omdat ik niet wist aan welke mijn mp3-speler hing) was het probleem opgelost. Misschien helpt dat je in de goede richting.

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ja dat kwam ik idd ook tegen jah, het probleem lijkt daarmee weg te zijn, maar ik wou afwachten tot ik grote hoeveelheden getransporteerd had om te kijken of het opgelost was.

Alsnog bedankt :)

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Dit was dus niet de oplossing, even leek alles weer goed te werken maar het probleem is er gewoon nog steeds, wanneer ik bijvoorbeeld nummers erop zet en ook nummers erafhaal geeft hij op een gegeven moment fout in de overdracht en kan ik hem dna verbinden wat ik wil maar er blijft een fout in de verbinding zitten. Pas na het herstarten kan ik hem weer gebruiken voor een CD of 5 om over te zetten.

PS. Kan het zijn dat hij een overload veroorzaakt door te verwijderen en uploaden tegelijkertijd en hierdoor de connectie dood gooit tot reboot?

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik denk dat het probleem ligt bij mijn voeding, maar hier wil ik graag eerst een bevestiging op hebben alvorens ik een nieuwe voeding aanschaf.

In mijn PC (gallery: hfdhfd) zit een 250W voeding tezamen met 2x300GB HDD 128MB videokaart en de rest is terug te vinden in bovenstaande link.

Kan dit een overload veroorzaken waardoor op het moment dat ik de MP3speler eraanhang hij even een connectie maakt, maar wanneer er een connectie word opgezet hij hem even pakt en na een tijdje toch teveel wattage gebruikt?

Want ik kan altijd een Copy opdracht geven...hierna kan ik mappen en dergelijke niet meer in.

Probleem uiteindelijk opgelost door een nieuwe USB PCI kaart aan te schaffen, het probleem zat hem dus wel degelijk in een defecte USB Kaart

[ Voor 10% gewijzigd door JunkieXP op 17-09-2008 14:13 . Reden: Oplossing ]

Pagina: 1