Toon posts:

verstandige aankoop?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De amd x2 5000+, aangeschaffen voor rekenkracht tijdens zware rendertaken en Pacifica (dus geen intel cpu voor mij) lijkt mijn een goed idee. Maar ik las via een ander topic een link naar dit hier. ik had een sli-s5 bordje van gigabyte in gedachte met GeIL DDR2-800 geheugen. Maar dit nieuwe DDR variantje rekent met "de tafel van" (zeg ik dat goed?) van 400. de 5000+ heeft 2 cores van elk 2,6Ghz. Nu ben ik niet vies aan paar honderd Mhz over te klokken (of onder te klokken). Hoever moet ik over of onder klokken van de cpu of geheugen om een snelheid uit mijn drr2-800 geheugen te kunnen halen die minimaal 800Mhz of meer is? 200 Mhz? of komt het meestal even goed wel op 800Mhz uit?

ik zal maar overclock modules kopen denk ik :P. En kan je de standaard aluminium coolers met koperen vervangen zonder dat je bloeddorstig de chips van een module af scheurt :P (of hem op een andere manier beschadigd)?

(jammer er nog zo weinigkoeleenheden zijn voor AM2 5000+ cpu's (behalve die ene bij de boxed edition and die ene van de 1u server systeem dan. Die laatste zal ook wel niet zo best koelen.)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:39
Je stelt een vraag over OCen. Dat hoort in een ander forum thuis. Verder is alle informatie die je vraagt makkelijk in een of meerdere FAQ's en searches te vinden op het correcte forum. Wellicht kun je wat meer moeite doen en zelf je antwoord zoeken.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(dus geen intel cpu voor mij)
Alleen maar omdat de A64 Pacifia aan boord heeft? Intels zijn al sinds jaar en dag voorzien van VT, wat in principe exact dezelfde is.
Hoever moet ik over of onder klokken van de cpu of geheugen om een snelheid uit mijn drr2-800 geheugen te kunnen halen die minimaal 800Mhz of meer is? 200 Mhz? of komt het meestal even goed wel op 800Mhz uit?
Dat kun je wel zelf uitrekenen. 1 kloktik = 1 bit en 8 bits = 1 byte. Al dan niet eventueel met basiskennis dat je uit de PMG FAQ kunt trekken.

Voor de rest is dit een vraag dat in Tweaking & Cooling Algemeen hoort, maar aangezien het antwoord vrij simpel is, gaat dit topic dicht.

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 25-08-2006 06:13 ]

Dit topic is gesloten.