1 pc om meerdere ruimtes te bedienen.

Pagina: 1
Acties:
  • 660 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Wat ik bedoel is dat ik een centrale pc wil (stil en snel dus ook voor gaming) in mijn werkkamer en daarop 2 of 3 aparte accounts (vrouw en dochter)
Waarvan het tweede account op mijn dochter's kamer staat en die heeft dan alleen maar een monitor, keyboard en een muis, welke op afstand de hoofdcomputer middels een klik of toetsaanslag kunnen wekken.
En dan wil ik ook nog een laptop (vrouw) waarmee ze door het hele huis verbinding heeft met de hoofdpc en natuurlijk internet.
Dit alles wil ik draadloos.
Dus de keyboards de monitors etc.
Ik zoek me suf maar kan zo een oplossing nergens vinden.
Resume:
1 PC plus externe HD min 700gig
2 Monitors (LCD)
2 keyboards draadloos
2 muizen draadloos
En eventueel mogelijkheid om losse draadloze dvd-branders neer te zetten
Hoe heet dit wat ik zoek en is dit een bestaand idee?
Op een kantoor heeft toch ook niet iedereen een aparte systeemkast?
Help?
Thx

Verwijderd

Tja, wat kun je hier nu op zeggen. Op kantoor heeft iedereen over het algemeen een aparte systeemkast. Jou soort systemen zijn er wel maar voor een particulier onbruikbaar en onbetaalbaar. Ik zou het uit je hoofd zetten en meer zoeken naar een oplossing om alles mooi weg te werken ;)

• MatMich
Jammer, want ik ben niet zo erg gecharmeerd van het feit van allemaal aparte kasten terwijl 1 PC krachtig genoeg zou moeten zijn.
Heb je suggesties?
Barebones ,mac-mini o.i.d?
Alle tips zijn welkom, want ik wil het bij mij thuis nu toch echt eens degelijk en goed aanpakken
En dan denk ik aan 1 opslag voor foto's video, muziek (iTunes bibliotheek van zo een 9000 nrs.) en voor iedereen apart te benaderen.
Thx

Verwijderd

Je wilt dus eigenlijk gewoon een server, met centrale opslag voor documenten? Maak 1 pc de hoofdpc, en laat op de andere pc de mijn documenten folder redirecten naar een share op de hoofdpc

• MatMich
Ok, ik ga eens even op zoek naar een goede faq op deze site dan.
Nog andere leessuggesties?
Thx

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-02 18:38
Verbinding met Extern Bureaublad anyone?

Specificaties | AndriesLouw.nl

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09-2025
Dan kan je maar 1 user te gelijk gebruiken op die server pc iig dat is het standaard :)

Inventaris | WhatPulse

• MatMich
AndriesLouw schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 01:19:
Verbinding met Extern Bureaublad anyone?
Klinkt ook wel logisch
Maar kan dit en is het niet erg langzaam?
:N

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:52

Jrz

––––––––––––

Ja helaas kan je niet 3 mesen tegelijk doen (was ooit wel een hack voor)
citrix is natuurlijk een beetje raar, maar je zou wel een VMWare server kunnen doen en die via externbureau blad kunnen laten verbinden.
kost alleen wat meer geheugen.

terminaltjes zijn goedkoop

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• MatMich
En als het geld nu eens geen beperkende factor is (hypothetisch natuurlijk) ;) is mijn eerste vraag dan nog steeds geen oplossing?

• Jrz

Jrz

––––––––––––

dat is ook iets wat ik zou willen (computer+tv) maar ik heb daar nooit iets voor gevonden.
er is trouwens weleen proggie die daat doet moet ik even heel hard denken..
--
linux: http://userful.com/products/free-2-user?

windows: http://www.thinsoftinc.com/product_pc_sharing_betwin.html
weet niet meer of dit het was wat ik toen zag, volgens mij niet, want het was duurder dan 99
--
nope dat is em niet :) effe verder zoeken--
nouja, http://www.thinsoftinc.com/support_buddy.html lijkt erop maar ik heb er geen ervaring mee
--
FInal edit: :)
http://www.thinsoftinc.com/download_selection.html
er is een demo, en volgens mij doet hij wat hij zou moeten doen (als ik de handleiding bekijk)
Wil hem ook wel testen :)
laat aub weten wat je ervaringen zijn
Helaas werkt hij niet met de windows xp sessies volgens mij

[ Voor 76% gewijzigd door Jrz op 25-08-2006 01:54 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Er moet zeker ook Windows op...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 00:13
MatMich schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:52:
Waarvan het tweede account op mijn dochter's kamer staat en die heeft dan alleen maar een monitor, keyboard en een muis, welke op afstand de hoofdcomputer middels een klik of toetsaanslag kunnen wekken.

*Dit zou kunnen dmv Terminal Server, maar dan moet je dochter toch nog een zgn "Thin client" op haar kamer hebben om te kunnen verbinden met zo'n Terminal server
maar deze thin client hoeft niet groot/snel etc te zijn en kan zelfs in een stopcontact gemonteerd worden:
nieuws: Computeren uit de muur met de Jack-PC
* waarmee je via het RDP protocol verbinding kan maken met de "Hoofdcomputer"

En dan wil ik ook nog een laptop (vrouw) waarmee ze door het hele huis verbinding heeft met de hoofdpc en natuurlijk internet.
Dit alles wil ik draadloos.

*Ook dit zou uitstekend kunnen met een terminal server via RDP*

Op een kantoor heeft toch ook niet iedereen een aparte systeemkast?

*Meestal wel hoor, maar soms ook laptopjes die dan met een terminal server verbinding maken over een VPN/SSH beveiligde verbinding*
Aangezien je dan "maar" max 3 sessies tegelijkertijd openhebt:

jij bent aan het gamen, je vrouw aan het browsen, en je dochter is aan het msn'en
kun je gewoon gebruikmaken van Windows XP sp2 en hoef je geen Windows server editie aan te schaffen voor de "Terminal Server". Teminste als je gebruikt maakt van deze patch:
http://sala.pri.ee/terminal-server-patch/ zie ook: http://sala.pri.ee/444.gif

[ Voor 14% gewijzigd door Puch-Maxi op 25-08-2006 02:16 ]

My favorite programming language is solder.

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Puch-Maxi schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 02:05:
[...]

Aangezien je dan "maar" max 3 sessies tegelijkertijd openhebt:

jij bent aan het gamen, je vrouw aan het browsen, en je dochter is aan het msn'en
kun je gewoon gebruikmaken van Windows XP sp2 en hoef je geen Windows server editie aan te schaffen voor de "Terminal Server". Teminste als je gebruikt maakt van deze patch:
http://sala.pri.ee/terminal-server-patch/ zie ook: http://sala.pri.ee/444.gif
ahh cool :) nu kan ik een stil terminaltje er op aansluiten in de andere kamer :)
Nu nog alleen een manier wat TS wil via dat, dan ben ik ook helemaal blij =)

• Noork
  • Niet online
MatMich schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 01:23:
[...]
Maar kan dit en is het niet erg langzaam?
Verwacht van remote desktop geen wonderen. Dit is niet geschikt om geluid en video mee af te spelen. Video hapert enorm en het geluid loopt achter.

Terminal server i.c.m thin clients zoals al is opgenoemd. Compaq b.v. heeft hier mooie behuizingen voor. Zelf iets bouwen en daar b.v. Thinstation opzetten kan natuurlijk ook.

[ Voor 33% gewijzigd door Noork op 25-08-2006 03:32 ]

Verwijderd

Officestation is zoiets, alleen dan geen DirectX.
http://www.officestation.nl

• MatMich
Potjandosie ik moet nu eerst een weekje op vakantie met vrouw en kind en dat nu er zoveel nog te bekijken reacties zijn.
Mannen jullie zijn geweldig, wat een hoop suggesties al ik moet dit maar eens even op mijn gemak bekijken.
Dat laatste office-systeem komt volgens mij wel erg dicht in de buurt maar heb de precieze details nog niet echt bekeken.
Het is in ieder geval wel de bedoeling om in principe een kant en klaar systeem aan te schaffen.
Ik heb eigenlijk altijd mijn eigen systemen gebouwd maar dat wil ik niet meer (geen tijd,geen zin).
Ik ga nog van mij laten horen.
En laat maar komen hoor want hoe meer info des te beter
Thx

• Noork
  • Niet online
Ik kwam net nog wat aardigs tegen in dit topic: [XP] Remote Desktop : beeld niet overnemen , een workaround om toch XP te gebruiken met meerdere remote users.
ljarutten schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 11:53:
Er is een mogelijkheid om 2 sessies op te kunnen starten onder Winxp alleen deze is in de officiele release van XP eruit gesloopt.

Als je een Beta2 hebt van XP dan is het zo gepiept. (effe bestandjes kopieren opstarten en klaar)

Als je meer info wilt ga ik het wel opsnorren voor je heb het hier ergens maar weet niet waar het ligt.

Mij is het in iedergeval een keer gelukt (weet alleen niet of het mag)

Je kan ook de officiele weg bewandelen, er is nl. een bedrijf die zo'n addon maakt (t/m 25 gebruikers) zodat je hem als Terminal Server kan gebruiken.
ljarutten schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:37:
TADA hier is het linkje,

http://sig9.com/articles/concurrent-remote-desktop

alles staat hierin wat je nodig hebt. Laat me even weten of het gelukt is 8)

zo niet da maak ik effe een tutorial

• MatMich
Beste mensen het heeft lang geduurd (vakantie en bijzonder drukke werkzaamheden en fam. omstandigheden)
Ik ga de draad weer oppakken.
Ik heb natuurlijk lang de tijd gehad om na te denken, maar ben er nu tenminste uit wat ik wil.
En hoop dat het dus een iets reeeler plan is dan wat ik eerst opperde.

Ik ga voor mezelf een nieuwe desktop aanschaffen
Voor mijn dochter maak ik een snellere dan ze nu heeft zodat ze weer even doorkan (ze is 10 jaar)
Voor mijn vrouw koop ik een notebook.

Ik ben wel gecharmeerd geraakt van het idee van centrale opslag (netwerkschijf,nas?)
Ik zou wilen dat iedereen altijd toegang heeft tot iTunes ,foto,s etc zonder dat daar dus een computer voor aan hoeft te staan.
Ik zou willen dat de Nas? zelfstandig mail (zeg 2x per dag) ophaalt en als iemand dan zijn comp aanzet en outlook (express) opent automatisch zijn eigen mail binnenkomt.
Ik ga hiervoor nog een domein registreren.
Printerserver
iTunes moet erop en dus voor iedere gebruiker toegankelijk zijn (het is onze huismuziekbibliotheek)
Eventueel op afstand (dus buitenshuis) in kunnen loggen.
Volgens mij is het erg versimpeld nu
Ik heb mijn oog laten vallen op de "storage gateway WLAN" van Freecom ivm de mailserver mogelijkheden.
http://www.freecom.com/product.asp?CatID=8070
Dat mail verhaaltje vind ik best wel belangrijk en ik denk dus dat ik die mailserver mogelijkheid nodig heb.
Als dat niet zo is hoor ik dat graag
En last but not least: draadloos
snelheid is voor mij niet de grootste prioriteit.
Internet toegang gaat via de livebox van Orange, maar ik neem aan dat dat geen probleem is.
Trouwens hoe werkt het als je je netwerkopslag met een draad verbind?
Aan welke computer dan? en die gaat dan toch aan als je je storage benaderd?
Thx alvast

• MatMich
(sstttt) :X Schopje

• Noork
  • Niet online
MatMich schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:32:
Voor mijn dochter maak ik een snellere dan ze nu heeft zodat ze weer even doorkan (ze is 10 jaar)
Is dit serieus? Ik dacht dat meiden van 10 met Barbies speelden :')
Ik zou willen dat de Nas? zelfstandig mail (zeg 2x per dag) ophaalt en als iemand dan zijn comp aanzet en outlook (express) opent automatisch zijn eigen mail binnenkomt.
Waarom zou je dit willen? Je hebt toch gewoon 24/7 ADSL? Dan kun je toch gewoon de mail lokaal opslaan? Of wil je zoiets als roaming profiles? Dan moet je wel een server hebben.
Trouwens hoe werkt het als je je netwerkopslag met een draad verbind?
Aan welke computer dan? en die gaat dan toch aan als je je storage benaderd?
Die verbind je dan toch gewoon met een router of switch?
Mischien is het handiger om overdag te kicken. Zoveel mensen zijn er niet online op zaterdagnacht om 2 uur.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-02 22:08

Emiel1984

Made in NL

Wireless Routertje plaatsen(bijv de linksys WRT54G) Daarop je eigen pc aansluiten en de pc van je dochter. Op je eigen pc een partitie maken en deze delen. Op de pc van je dochter moet je dan je eigen pc benaderen via ip en dan zie je als het goed is de gedeelde partitie staan.

Voor deze partitie kan je zelf bijvoorbeeld een snelkoppeling maken op het bureaublad om het te vergemakkelijken voor je dochter om erbij te komen. Je kan ook gewoon via windows verkenner de partitie inkomen.

Je kan ook eventueel zoals eerder is gezegt je "eigen documenten" map doorlinken naar een map op de gedeelde partitie.

Dit kan je dan dus ook regelen op de pc van uw vrouw. Gezien de meeste laptops tegenwoordig wel een wireless kaartje hebben ingebouwt en de router draadloze netwerkverbinding ondersteunt heeft ze ook beschikking tot het netwerk en dus de gedeelde map.

Vergeet echter niet dat uw pc (de pc die waarop je alles op zou willen slaan) wel aan moet staan om erop te kunnen komen(logisch).

@ Noork : sommige mensen komen snachts pas tot leven :+ ...

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Er stond laatst een artikel in de Duitse CT (Fozzie haalt de CT erbij). Het is nr. 10/2006. Het heet Einer für viele, Ein Linux-PC bedient mehrere Arbeitsplätze. Dit zorgt voor 1 pc met meerdere gebruikers door een dualhead-vga of meerdere (PCI) kaarten en een gepatchte linux-kernel(en nog wat knutselen). Misschien kun je die games dan onder een Virtual Machine draaien of Quake3 onder Linux installeren dat kan ook. De site van CT met info, het is nog niet online beschikbaar

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:37
Is het geen mogelijkheid om de pc van je dochter als server te laten fungeren(kwestie van je gamecomputer daar niet mee te belasten) en dan inderdaad alles daar lokaal opslaan. Toch zou ik nog steeds op jouw eigen pc dan je games en OS zetten, anders zal het maar traag gaan(of je moet al gigabit gaan leggen) In de pc van je dochter een kleine harde schijf steken van 40 gigabyte voor haar OS en een grotere harde schijf voor de documenten, muziek, films, whatever van de drie personen. DIe server van je dochter hoeft niet veel speciaals zijn, zolang er maar een grote harde schijf inzit(liefst 2, voor de snelheid)

http://specs.tweak.to/16567

• MatMich
emiel1984 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 02:17:
[...]

Wireless Routertje plaatsen(bijv de linksys WRT54G) Daarop je eigen pc aansluiten en de pc van je dochter. Op je eigen pc een partitie maken en deze delen. Op de pc van je dochter moet je dan je eigen pc benaderen via ip en dan zie je als het goed is de gedeelde partitie staan.

:+ ...
Dat is dus precies wat ik niet wil .
Iets dergelijks heb ik nu en dit houdt in dat mijn computer dus aan moet staan en dat vreet stroom.

• MatMich
Noork schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 02:16:
[...]
Is dit serieus? Ik dacht dat meiden van 10 met Barbies speelden :')
[...]
Helaas, deze niet :'(

Waarom zou je dit willen? Je hebt toch gewoon 24/7 ADSL? Dan kun je toch gewoon de mail lokaal opslaan? Of wil je zoiets als roaming profiles? Dan moet je wel een server hebben.

[...]
Je hebt gelijk

Die verbind je dan toch gewoon met een router of switch?

[...]
Natuurlijk 8)7

Mischien is het handiger om overdag te kicken. Zoveel mensen zijn er niet online op zaterdagnacht om 2 uur.
[/quote]
[quote]

Zoveel aandacht kan ik niet aan :z

• MatMich
Ik ben toch bang dat de beste oplossing mijn eigen is (met alle respect natuurlijk _/-\o_ )
De freecom storage gateway is naar mijn mening toch een erg handig apparaat en voldoet aan wat ik met name wil.
Geen pc's of notebooks aan als iemand het web op wil of muziek afspelen vanuit de iTunes bibliotheek.
Verder is het een centrale opslag met goede uitbreidbaarheid middels externe e-sata schijven (stapelbaar)
Usb printerserver
Mailserver
Via het web overal op de wereld voor iedereen toegangkelijk.
Etc. (dit moet geen reclame verkooppraatje worden 8)7 )
Ik kan deze discussie en hulp van iedereen alleen maar enorm waarderen ik leer hier heel erg veel van want eigenlijk weet ik natuurlijk helemaal niks en is mijn keuze zoals ik hem nu heb gemaakt dankzij alle input hier mede bepaald.
Ik kwam er gaande weg ook achter dat het best moeilijk is om nu te bepalen wat ik precies wil, maar ik moet een beslissing nemen anders ben ik over een jaar nog bezig.
Mocht ik foute en/of domme dingen aangekocht heb dan leer ik daar voor de volgende keer meer van dan helemaal niets kopen en foldertjes wijsheid te vergaren.
Ik blijf open voor goede tips etc,
Alvast weer hartstikke bedankt allemaal :*)

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-02 22:08

Emiel1984

Made in NL

MatMich schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:10:
Ik blijf open voor goede tips etc,
Alvast weer hartstikke bedankt allemaal :*)
Je kan eventueel ook een embedded computer kopen. Doe je daarbij de goedkoopste centrino processor erop die je kan vinden. Je sluit er alleen een netwerkkabeltje op aan en een HD. In rust zal zo een bordje zo goed als niks vragen en is je stroomverbruik dus een stuk minder dan dat je een 'normale' pc gebruikt met alles erop en eraan.

Bijvoorbeeld : KLIK

Afbeeldingslocatie: http://www.advantech.com/images/products/PCM-9387-front_S.jpg

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

een netwerk hardeschijf? dat is een hardeschijf waar je zeg maar een netwerk draad aan hangt en dan kan iedereen hem gebruiken en dan staat er ook geen comp aan.

zoiets? http://www.erconline.nl/n...gb-stor30-400-p-2001.html

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 17:06 ]

Verwijderd

Heb je ooit al aan NAS gedacht, dan heb je alles wat je wilt en dat kun je gewoon ergens waar je wilt aan een utp kabeltje hangen, kies je voor een schijf met poe (power over ethernet) en dan heb je ook echt alleen dat utp kabeltje nodig

(shit te laat) ;)

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Waarom wil je gebruik maken van centralisatie? Stroom besparing? Zinloos die computing power moet toch ergens vandaan komen of het nou een centrale pc is die heel veel verbruik of een een aantal minder zware pc's die tesamen net zoveel gebruiken. Centralisatie van je data? Koop dan een NAS. Koop een kleine barbone voor je dochter een wireless router en een game pc voor jezelf. Of nog beter koop inplaats van een barbone ook een laptop voor je dochter. Een oplossing zonder computer voor je dochter is er vrijwel niet (thin clients zijn ook computers).

Ik denk dat je maar eens goed moet gaan nadenken over wat je wilt. Wat je hier vraagt is duur, onpraktisch en volstrekt zinloos.

• MatMich
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:09:
Heb je ooit al aan NAS gedacht, dan heb je alles wat je wilt en dat kun je gewoon ergens waar je wilt aan een utp kabeltje hangen, kies je voor een schijf met poe (power over ethernet) en dan heb je ook echt alleen dat utp kabeltje nodig

(shit te laat) ;)
Dat is dus wat ik gekocht heb Freecom storage gateway Wlan http://www.freecom.com/ecproduct_detail.asp?ID=2963

• MatMich
Seth_Chaos schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:22:
Waarom wil je gebruik maken van centralisatie? Stroom besparing? Zinloos die computing power moet toch ergens vandaan komen of het nou een centrale pc is die heel veel verbruik of een een aantal minder zware pc's die tesamen net zoveel gebruiken. Centralisatie van je data? Koop dan een NAS. Koop een kleine barbone voor je dochter een wireless router en een game pc voor jezelf. Of nog beter koop inplaats van een barbone ook een laptop voor je dochter. Een oplossing zonder computer voor je dochter is er vrijwel niet (thin clients zijn ook computers).

Ik denk dat je maar eens goed moet gaan nadenken over wat je wilt. Wat je hier vraagt is duur, onpraktisch en volstrekt zinloos.
Ik wil gebruik maken van centralisatie omdat ik niet iedere keer mijn computer aan wil zetten om mijn vrouw en/of kind gebruik te laten maken van het internet de familiefotos of al onze muziek.
Ik denk toch echt dat een nas (de Freecom in mijn geval) een stuk minder stroom gebruikt dan mijn computer als centrale server.
En jij gaat er nu dus vanuit dat alles altijd aan staat, maar dat is dus juist niet zo.
Ik heb nu
Comp voor mij
Comp voor kind
Notebook voor vrouw
Nas
Alles draadloos

Verwijderd

jjbstolk in "1 pc / 2 monitors / 2 toestenborden / 2 ..."
Is de oplossing voor jouw, ik denk alleen dat ik te laat ben. :X
Pagina: 1